6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
Så då startar jag en ny.
Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.
Nu har de stängt av vår tråd igen!!!
Så då startar jag en ny.
Hoppas alla som var i den gamla tråden hittar hit och att vi kan fortsätta våra disskutioner om bröllop och planering i den här tråden.
EFTERLYSER!!!
Mirja78
Saffranin
Heidie L
Malin&Eric
Cahe
Mirja78
(eftersom de stängt vår gamla tråd så svarar jag dig i vår nya )
Men är inte risken att folk glömmer bort sina inbjudningar om de får dem innan sommaren? Jag menar då är man kanske så upptagen med att planera sin semester osv. Och har man dessutom ett långt o.s.a datum så kanske folk tänker "det hinner jag svara på sen". Och sen glömmer de bort att svara över huvudtaget.
Vi vill pigga upp i höstrusket med vårt bröllop. Och som för oss vi har fått två inbjudningskort redan för folk som gifter sig på sommaren. Vi vill inte bli ett av de paren som bara blir en i mängden av dessa. Så vi kommer vänta tills efter att folk har kommit hem från semestern så att de kan ha nåt att se fram emot!
Mirja78
Det kanske är sant men tar det verkligen 2 månader att fixa en barnvakt? Men vill man vara på den säkra sidan så kan man ju vara ute i god tid.
Hur lång o.s.a tid ska ni ha? 1-3 månader innan?
Saffranin
Hon verkar som en väldigt duktig fotograf. Hur länge är hon med då? från morgon till kväll eller bara under cermonin och en bit in på festen?
Jag gillade hennes bilder skarpt. Och gillade du henne i person så blir det nog väldigt lyckat för er kan jag tänka mig!
Puff Puff -----> ----->
Finns det fler brudpar som har valt den 6 oktober 2007 som sitt datum?
Saffranin
Godmorgon.
Vi ska inte ha något ris eftersom det står i kyrkan att man inte får ha det då det är farligt för fåglarna. Men pärlsocker var ju en kanon idée eftersom det smälter vid regn... Smart fotograf!
jenbp
Välkommen till tråden!
Hoppas du kommer att trivas.
Hur långt i planeringen har ni kommit?
Själv skulle vi sätta oss nu under påskhelgen och börja fixa alla inbjudningar men vi insåg att färgpatronen som vi köpt inte funkade till vår skrivare. Nån (jag) råkade säga fel nr i butiken så nu får jag vänta ännu längre på att få börja med inbjudningarna..
Tänkte fråga er om ni kommer skicka med någon form av info blad med era inbjudningar?
Om rese info o.s.v.
jenbp
Vi har bokat kyrka,festlokal,bestämt meny,bokat fotografer,börjat på festprogram både till barn och vuxna.Utsett en toasdam,spånat på en önskelista, köpt alla kläder till honom. Börjat fundera kring hur klänningen ska sys (får hjälp att sy upp en egen klänning) köpt skor och valt smycken.Kommit på hur inbjudningarna ska se ut och tackkorten (gör de själv men inte börjat ännu)Kommit på vad som ska stå i infobladet. Letar adresser till alla gäster då gästlistan är klar.Frågat de personer som ska hjälpa till under bröllopet. Fixat serveringspersonal och börjat fundera runt vilken musik som sak spelas under festen/dansen.
Har nog hunnit ganska mycket när man väl skriver upp allt även om man själv kan känna att man inte har gjort det...