Inlägg från: Andie |Visa alla inlägg
  • Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

6 okt 2007
    Vi ska ha en sådan duk i lekhörnan. Men vi kommer inte att ha ett barnbord mest för att vi vill att barnen ska känna att de deltar i själva middagen men samtidigt så kan föräldrar till lite mindre barn hjälpa dem med att skära maten osv.

• Andie

6 okt 2007
    Det verkar ju som att ni har planerat saker för barnen på ett väldigt bra sätt så jag tror inte du behöver oroa dig för det.

• Andie

6 okt 2007
    Våran toastis har några uppgifter. Hon ska tex skriva några frågor som min m2b ska svara på om mig och vise versa till festprogrammet. Sen ska hon sköta informationen utanför kyrkan samt en mingel lek, tal och allt sånt där sedvanligt å sen ska hon nog inte göra så mycket mer...

Vad för uppgifter har ni lagt på er toastis?

• Andie

6 okt 2007
    Visst är det spännande och då kan jag informera om att det är 143 dagar kvar till den 6 oktober.

Jag ska träffa vår toastis i helgen och se om hon vill fylla i några sidor i vårt festprogram med sånt som hon tycker kan passa. Ska fråga min systers man om han vill vara allsångsledare för att avlasta vår toastis lite. Hon är lite av en perfektionist tror jag och vill ha koll på det mesta, för vår skull.

Sen kan jag berätta; jag skrev ju tidigare att vi blivit av med vår hjälp för matlagningen men nu verkar det ha vänt och hon vill hjälpa till igen. Svärmor ska prata med henne i helgen så vi får se hur det hela går... jag uppdaterar om läget

• Andie

EPB
    Har man kommit upp i åldern så har man ju några erfarenheter av hur livet funkar och trivs man med ett laid back bröllop så ska man ju naturligtvis ha detta.
    Är ni norrlänningar eftersom det stod att ni skulle ha norrlands mat?
    Jag är också det men har inte kommit på något sätt att visa detta i vårt bröllop förutom i text som vi har på vår hemsida.
    Har du några tips?

• Andie

EPB
    Okej... jag tycker ändå att det är lite kul att man kan knyta an till ens ursprung lite på det sättet som ni gör.

Jag vet inte om min faster kanske kommer att ha sin folkdräkt (från vår byggd där vi kommer ifrån) hon brukar ha den på sig när det är stora tillställningar. Tror hon hade det när syrran gifte sig. Och det vore kul om hon hade det faktiskt...

Vad har ni för dress code?

• Andie

Mirja78
    Vi har skrivit kostym och klänning. Sen har vi en förklaring på vad detta betyder på vår hemsida (under frågor och svar andieandricky.weddingannouncer.com ). Men för de som inte har internet hoppas vi att de förstår att kostym kan betyda både mörk och ljus. Och sen så behöver man ju inte ha klänning men man ska ju inte ha kort kort.
    För man hoppas ju att så många som möjligt vet att på ett bröllop ska man klä upp sig. Trots alla skräck historier jag har läst här på BT.
    Annars så får de ju fråga oss när de lämnar o.s.a.

• Andie

Måste bara få berätta för alla idag så ska jag börja med min klänning. För idag kommer sömmerskan hem till oss så att vi kan gå igenom lite idéer om min brudklänning. Känns verkligen bra faktiskt att äntligen få börja med den. Jag uppdaterar hur det har gått efter att hon varit här.

• Andie

Saffranin
    Kul att du är tillbaka!
    Visst är New York helt fantastiskt. Var du och kollade på nåt som jag hade rekomenderat?
    Och jag hoppas du fick insperation å att du verkligen njöt. ååååååååå vad jag verkligen älskar den staden...

Du frågade om sömmerskan. Det gick bra. Vi tog en massa mått och jag visade lite bilder på klänningar,vad min m2b ska ha på sig samt lite bilder på smink och hår. Vi ska träffas nästa helg med men då ska nog jag åka hem till henne tror jag... Det blir iaf bra. Hon ska sy en "mall" först som vi kan göra alla ändringar i åsså ska vi nog åka och kolla tyg.
    Jag är så glad att vi har börjat nu!

• Andie

malin&eric
    okej... hur ska du då göra med klänning till dig själv? Hoppas du hittar nåt bra.

Har en fråga till alla:
    Vad ska ni ha på er under klänningen? Jag ska ju ha axelbandslöst och jag undrar vad jag ska under den så att den sitter bra?

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2