Inlägg från: Andie |Visa alla inlägg
  • Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Saffranin
    Tja hemsidor brukar ju vara ganska så informativa men det vore ju kul att ha lite personlig fakta med.

Visst är det kul att vi har börjat med inbjudningarna men det tar längre tid att göra dem än förväntat. Men vi har ju gott om tid så det är ju inga problem och vi ska ju inte skicka ut dem förrens i juli.
    Just nu ligger de i press så att de blir platta och fina.

• Andie

malin&eric
    Det låter ju toppen att ni har kommit igång med det! Vilken färg blev det?
    Själv har vi börjat med inbjudningskorten kommer nog att bli riktigt bra när det väl är klara.

Sen funderar jag är det någon av er som kommer behålla sitt gammla efternamn efter att ni har gift er?

• Andie

Mirja78
    Inbjudningskort som man låter någon firma trycka är ganska dyra det är därför vi har valt att göra våra själva för våra + porto går på ca 25 kr kanske om inte mindre. Men det är ju ganska pyssligt men sånt tycker ju jag är kul så det är inga problem.

Och det här om efternamn, du har alltså läst den andra tråden då förstår du lite vad jag menade Själv eftersom vi är ca 9 st i hela sverige med vårt namn så vill jag behålla det av just detta skäl.Men sen så har ju min m2b ett gansak ovanligt efternamn med å det är bara han och hans kusin som bär det namnet vidare så det är klart jag vill ta det med...
    Verkar dock inte så krångligt att behålla efternamnet..

• Andie

Saffranin
    Ibland är det bra att ha en karl som samlar på Stephen King böcker Funkar fint som min press just nu. Ska vika dem dubbelt och sen så ska jag pressa dem igen hade jag tänkt.
    Och tänk så här värmepistolen kanske kostar mycket nu men du kanske kommer att ha användning för den igen efter bröllopet och då blir det ju billigar i längden.
    Kanske låter dumt men vad är embossing?

Och det här med efternamn jag vill ju som sagt behålla mitt efternamn bara för att kunna visa att jag faktiskt fortfarande heter det även om jag har fått en nytt efternamn som gift.

• Andie

Saffranin
    Aha då förstår jag vad det är. Vi kör med en enkel stämpel bak på våra kuvert. Hittade en glittrig stämpelfärg i vårt färgtema på hobby butiken så vi nöjer oss med det.
    Men jag tror säkert att det blir fint så som ni ska göra.

• Andie

Saffranin
    Oj oj oj vad mycket du hann med på en dag av bröllopsplanering. Allt från inbjudningskort till bröllopsresa. Det var inte illa.

Hoppas dock att du kryar på dig!

• Andie

Saffranin
    Vi delade A4a papper på hälften (stående format) och sen så skrev vi ut det som all text på i en annan nyans av papper. Som vi klistrar in så att utandömmet syns lite.
    Men som sagt vi kommer lägga ut en bild på vår hemsida med en bild på korten när de väl är klara.

• Andie

Saffranin
    Vi har nog likadant fast vårt innre papper är skuret lite mindre så att man ser "pärmarna" lite grann runt omkring.

• Andie

Välkommen till tråden kluddan!
    Vart ska ni gifta er? Och hur långt har ni kommit med planerandet?

• Andie

Ölme
    Välkommen till tråden! Det är kul att fler 6/10 brudar hittat hit!
    Vart ska ni gifta er,vilken kyrka?

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2