Inlägg från: Andie |Visa alla inlägg
  • Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

malin&eric
    Är inte risken då att de "besvärliga" gästerna kommer komma i luven på varandra om de sitter i en klunga?

Vi ska nog placera ut dem så långt från oss som möjligt samt så långt ifrån varandra som möjligt för då kanske de uppför sig något så när kan man ju hoppas.
    Eller vad tror du?

• Andie

6 okt 2007
    Okej det låter ju som att det kan bli ganska besvärligt om de inte hör av sig och sen bara dyker upp inte direkt så bra när man har kuvert å sånt som måste vara fixat i förtid.

Kul att era inbjudningar är klara. När ska ni skicka ut dem? Våra ligger fortfarande ofärdiga på köksbordet men vi måste börja ta tag i detta snart. Våra ska ju gå ut i slutet av juni. Det börjar ju närma sig nu men som tur är har jag bara 7 dagar kvar till semester å sen kan jag sitta i lugn och ro med detta.

Annars står det ganska stilla just nu...Ska åka och kolla på tyg snart till klänningen och på lördag ska jag ta extra mått till den. Känns mest som att vi sitter och väntar på att prästen ska höra av sig... vill kolla upp detta igen med församlingen men de tycker säkert att jag är tjatig. Sa ju till för ett år sen... Vår hemförsamling är väldigt knepig som det verkar...

• Andie

6 okt 2007
    Jo det är nog så det ligger till med vår präst med men man blir ju lite stirrig när man inte vet nåt tycker jag. Skräck scenariot rullar ju i huvudet. "Tänk om de har glömt bort oss!!!"

Våra inbjudningar går ut runt 1 juli.Känns spännande men just nu känns det lite kaos eftersom de inte är klara ännu å min käraste verkar inte vilja ta tag i det hela... *suck* får piska på honom på söndag tror jag....

Ha en solig och bra dag!

• Andie

malin&eric
    Visst är det tråkigt med folk som inte kan hantera sin alkohol. Vi har tyvärr ett antal sådana gäster och det är dessa vi inte vill ha så nära oss. För på min m2bs sida så verkar det bara komma upp en massa groll innom släkten när de dricker och eftersom större delen av gästerna är hans släkt så bävar jag tyvärr inför detta. Men min pappa har också lovat att "knacka dem på axeln" om de inte uppför sig. visst är det bra med pappor ibland

• Andie

6 okt 2007
    Tja orolig kan man ju vara för att förra gången så hade de glömt oss. Så vi var först insatta i deras pärm när vi var ner till kansliet och det var typ 3 månader efter att vi egentligen skulle ha bokat präst...

Vi hämtade hem blanketterna för hindersprövning via www.skatteverket.se och jag tror även det var där vi hittade blanketten för namnbyte. Vi ska dock skicka in våran hindersprövning nu i juli för då ska den räcka till oktober.

• Andie

Saffranin
    Det måste kännas skönt att ha skickat ut inbjudningarna. Vi ska skicka våra så att de kommer till sina mottagare första veckan i juli.

Visst är New York fantastiskt. Det känns som att ni hann med väldigt mycket. Och visst är central park fantastiskt. Jag är så förälskad i den staden. Om det gick så skulle jag definitivt flytta dit. Men så rik är man ju inte...

Har semester nu! Jobbade sista dagen idag och nu har jag semester fram till den 17 augusti.Jobbar ju i skola så det har ju sin förklaring. På den tiden kommer jag hinna massor av bröllopsgrejjer. Och jag är så lycklig över semestern nu för att jag har aldrig haft en semester tidigare!

• Andie

malin&eric
    Så det här med hindersprövningen... när ska man skicka in den? Vi tänkte att vi skulle skicka in den i början av juli för att vara säkra. För visst gör det inget om den räcker till några dagar/ca vecka efter att man har gift sig??

• Andie

Nu har den här tråden stått lite stilla tycker jag!

Hur går det för er tjejer? Hur långt har ni kommit?
    Vad stressar ni över mest?
    Vad stressar ni över minst?

Ska vi försöka få igång tråden igen med en disskution??

• Andie

Saffranin
    Visst har det varit dött här... och det är lite märkligt eftersom det faktiskt bara är 106 dagar kvar och man tycker att man ska planera för fullt just nu...

Jag har fixat en kompis som ska göra mitt hår tror det blir halv utsläppt med en tiara på huvudet.

Igår blev vi klara med klistrandet av inbjudningskorten som ska skickas ut så att de kommer till första juli. Och jag kan bara säga äntligen!!! det har tagit tid att bli klara med detta.
    Har även börjat gå in mina bröllopsskor lite eftersom jag inte vill ha skoskav på den stora dagen.
    Vi har varit och extrakollat lokalen och har börjat fundera på hur borden ska stå. Börjat fundera på rim om gästerna som ska vara med i festprogrammet som förövrigt nästan är helt klart.
    För ca 2 veckor sen bokade vi solist som har fått låten och notorna så att hon kan träna.
    Igår gjordes barlistan klar.

SENAST GJORT I JULI
    Ta emot svar från inbjudningarna.
    Se över dekorationer som vi ska låta av min syster.
    Bestämma fyllning till tårtan.
    Fixa önskelistan.
    Börja leta underkläder till mig.
    Beställa hindersprövning
    Börja leta tyg till klänningen.

SENAST GJORT I AUG
    Träffa prästen!!
    Göra klart vigselprogrammet.
    Ta emot svar från inbjudan.
    Börja sy klänningen.
    Leta slips till m2b.
    Se över vad som behöver handlas till i dryckes väg.
    Gå igenom med fotograferna vad vi vill ha för typ av bilder.
    Inhandla dukar,extra glas,servetter,
    Köpa tyg till löparna.
    Plocka kastanjer som ska vara till dekorationen.
    Börja fundera på bordsplacering.

SENAST GJORT I SEPT
    Prova ut frisyrer.
    Prova ut smink.
    Extra mäta lokalen!
    Ha gått in skorna helt.
    Göra bordsplacering.
    Lyssna av solisten en gång.
    Sy klart klänningen.
    Vara klar med all musik som ska spelas under festen!
    Göra klart festprogrammet.
    Göra klart vigselprogrammet.
    Förbereda ändring av id-handlingar.
    Ha ringarna klara.
    Boka hotell till bröllopsnatten.
    Fixa WC korgar till toaletterna.

UNDER OKTOBER
    Ha en hel dag för att slappa (spa-dag)
    Gå igenom maten.
    Träffa serveringspersonalen.
    Förbereda för de som ska övernatta i vår lägenhet.
    vigselsamtal?

5 OKTOBER
    Hämta nycklarna till lokalen.
    Köpa blommorna!
    ställa iordning borden/duka
    dekorera lokalen.
    Hjälpa till med maten.

6 OKTOBER
    Bruden:
    Fixa håret, sminket och naglarna.
    Äta mat så att man inte svimmar i kyrkan!
    Åka till kyrkan.
    VIGSEL
    Åka till där vi ska bli fotade. (gäster åker till lokalen)
    Kommer till lokalen /brudparets skål.
    Middag.
    Dans.
    Åka till hotellet.

7 OKTOBER
    Vissa utvalda städar lokalen. (inte vi)
    Lämna nyckeln.

EFTER BRÖLLOPET
    Skicka ut tackkort
    Fixa alla handlingar som behövt ändras.

tror detta blev mitt längsta inlägg någonsin
    Och jag har säkert glömmt massor av grejjer på den där listan...

Nu ska jag dock börja göra mig iordning inför ett bröllop jag ska på idag.
    Glad midsommar!!!

• Andie

malin&eric
    Avancerat att sy egna skor!!! Men jag vet inte hur man för men testa att googla det det brukar ju funka på det mesta!

Tackar för tipset om skatteverket. Tar antagligen itu med detta nästa vecka i samband med att vi ska skicka ut våra inbjudningskort som äntligen ska iväg. Fick dock veta igår att en av våra gäster gjort slut med sin pojkvän i onsdags (för 175 gången). Så vi måste göra om ett kort men det känns bara skönt eftersom ingen riktigt gillat honom. Men hon hade tydligen redan en ny. Har någon varit med om detta?

Sen har jag en fråga om dansen till alla er!
    När man dansar bröllops "valsen" vilka föräldrar ska dansa med varandra och i vilken ordning.
    Tex: Vi dansar.
    Min pappa ska dansa med hans mamma å visa versa... Sen ska min pappa avbryta och dansa med mig och min m2b ska dansa med hans mamma??
    Hoppas ni förstår frågan.... :-S

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2