Inlägg från: Andie |Visa alla inlägg
  • Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Mirja78
    Vi har nog ett ganska jämt tempo på vår planering för närvarande. Har börjat med inbjudningarna men de är inte färdiga ännu. M2b åker till tyskland i mitten av nästa månad med sin far för att fixa alkoholen till festen och middagen. Jag ska börja med klänningen. Har fixat lite små grejjer och jag har pratat med min kompis som ska fixa mitt hår och naglar. Vi har tydligen valt att jag ska ha akrylnaglar så att hon kan dekorera dem med lite strass och så. Har även i dagarna ringt och bekräftat prel.bokningen av kyrkan.

Måste dock erkänna att det känns ibland som att vi lever i en "planera bröllops" bubbla. Visst det är kul men ibland känns det som att jag är insnöad på ämnet...
    Kan då säga att det är 160 dagar kvar till den 6 oktober idag!

• Andie

Hjäääääääääälp!!!!
    Just nu sitter jag med vår ABC lista som vi ska skicka med inbjudningarna och jag har kört fast. Kommer inte på något på bokstaven X om någon har några förslag vore detta mycket hjälpsamt för oss.

• Andie

jenbp
    Xtra fotografer var ju ganska finurligt faktiskt...
    tackar för tipsen.

• Andie

Panik!!!
    Fick reda nu under helgen att personen som vi frågat om hon kunde hjälpa oss med maten har backat ur... svärmor säger dock att det kommer ordna sig men i alla fall, fick lite panik.
    Och min m2b sa rent ut "något ont för alltid med sig nåt gott, nu blir det två mindre gäster" och det är ju sant så nu har vi fått ner det med två gäster så nu är det bara 102 st med oss inräknade...

Men nu måste vi se över menyn igen och hitta på nåt som inte är så svårt att laga till.... men det är ju tur att det kommer så här långt innan bröllopet iaf.

• Andie

Mirja78
    Visst hinner vi hitta någon annan att hjälpa oss(svärmor) med maten men just nu kan jag inte komma på någon som kan göra det vilket är lite jobbigt bara...
    Och det värsta är ju att jag jobbar tillsammans med personen som backat ur så det känndes lite märkligt idag när jag var på jobbet... men men smällar man får ta antar jag...

• Andie

Mirja78
    Hon tyckte det skulle vara för stort ansvar tror jag hon hade sagt till svärmor. Men grejjen är att det är svärmor som har huvudansvaret hon som skulle hjälpa till skulle just bara hjälpa till men som sagt vi har ganska mycket tid kvar på att lösa det hela och vi får kanske lösa det genom att se över menyn lite och se om vi kan trixa till en maträtt som är enklare att laga.

Just nu försöker jag få tag på vart man kan köpa färdigkavlad suggerpaste (marsipan överdrag) till tårtan... Har mailat ett bageri men de har inte hört av sig ännu.

• Andie

malin&eric
    Kul att du har varit på bal... då får man ju chansen att klä upp sig och som sagt prova håruppsättningar.

Själv har jag frågat en av mina vänner om hon kan göra det. Hon är inget proffs på något vis men hon är iaf duktig. Och eftersom jag ska ha en tiara som jag gjort själv så måste vi dölja skalmarna lite. Men jag ska nog ha lite lockar (typ utdragna korkskruvar) och sen långt hängande. Alltså inte en så svår uppsättning hoppas jag...Funderar dock på om man måste ha lite lös hår i för att det ska se maffigt ut. Vad tror ni?
    Jag har ganska tjockt hår och halvvägs ner på ryggen...

153 dagar kvar nu...

• Andie

Saffranin
    Åhhhhhhhhh New York på våren! Helt underbar stad! Du får ha en underbar semester där!

Har du ingen som kan hjälpa dig med håret? Jag menar någon vännina som kan testa lite frisyrer innan du bokar tid hos frisören. För på det sättet vet du ju på ett ungefär vad du vill ha och vad som passar dig och klänningen.

• Andie

malin&eric
    Vi hade hela menyn färdig men eftersom en av de som vi bett hjälpa oss med maten har backat ur (skrev det i ett inlägg längre upp) så får vi tänka om hela menyn men det ska nog inte vara så svårt.. Den ska nog följa samma linje som det var tänkt till en början iaf.

Hur har ni tänkt själva? Har ni catering och grejjer?

• Andie

Mirja78
    Min m2b åker till tyskland över kristihimmelsfärd. Och det blir ganska så mycket billigare faktiskt. Men det beror ju på hur många gäster man har. Vi har ett gäst antal på över 100st. Plus att vi ska ha en betal bar till självkostnadspris efter middagen. Och när vi räknade hur mycket vi behövde och vad det skulle bli på bolaget här hemma så landade vi nästan på 10 000kr och det kommer gå på ca 7000kr i tyskland. Så vi tjänar på det plus att vi samåker med andra som ska dit iaf så då splitar man ju på bensinen.

den nya menyn ser liknande ut som innan har bara bytt ut potatisgratängen mot klyftpotatis och sen blir det nog någon sorts stek till det hela.
    Just nu håller jag dock på att undersöka sugarpaste till tårtan...
    Hur ska er tårta vara?

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2