Inlägg från: Andie |Visa alla inlägg
  • Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

Mirja78
    Vilken stil har ni på ert infoblad?
    Använder ni er av rubriker eller ABC-format? Och tänker ni stoppa ner dem tillsammans med inbjudningarna?
    Finns så många varianter på hur man vill göra det här med infoblad. En del skickar bara ut infoblad till de som tackat ja medans vi tänkt att vi ska skicka ut dem tillsammans med själva inbjudan.

• Andie

Mirja78
    ABC -format är att man skriver ihop en ABC lista tex
    A-ankomst till kyrkan sker 15:30
    B-baren öppnar efter middagen, glöm inte selma

typ så...
    Vi kommer att ha abc för att det blir lite roligt tycker vi.

• Andie

Saffranin
    Vi ska inte ha någon tärna men min syster har lånat ut en av sina döttrar som brudnäbb eftersom hon har erfarenhet hon var nämligen det när dom gifte sig för ett par år sen. Har hittat en klänning till henne men eftersom barn växer fort så måste vi ta det när de kommer från norrland veckan innan bröllopet men jag tror det ska gå bra.

malin&eric
    Weddingannouncer osmidigt...det har jag aldrig märkt... men man är nog olika på det planet antar jag. Men när ni fått ihop er sida kan du väl lägga ut länken här så att man kan kika in på den.

• Andie

jenbp
    tja vi kanske har kommit en bra bit men det känns ändå som att det står stilla och inte händer nåt...

Du frågade om hemsidor du kan ju kika in på vår hemsida om du vill andieandricky.weddingannouncer.com
    Hoppas att du kan få lite tips på hur er sida kanske kan se ut.

• Andie

jenbp
    Om du behöver hjälp är det bara att hojta.
    Tänkte du skaffa en weddingannouncer?

• Andie

jenbp
    Det klarar ni säkert tror jag.

• Andie

Mirja78
    Jag ska nog också ha någon form av axelbandslös eller med tunna axelband men jag har tänkt som så att är det kallt så tar jag på mig en bolero i vitt som matchar lite med klänningen. Så kan du ju också ha om du verkligen älskar klänningen du har hittat. Och man är ju ändå väldigt mycket innomhus och där brukar det ju vara ganska så varmt.

• Andie

jenbp
    visst har det varit ganska så varmt och vackert väder i början av oktober de senaste åren.
    Vi hade egentligen tänkt gifta oss i september men jag var extra noga förra hösten och kollade verkligen hur hösten var i både färgsprakande träd och värme. Och förra årets september var väldigt sommrig därför valde vi att gifta oss i oktober eftersom vi tyckte det var mer höstigt. Så nu hoppas jag lite att det upprepar sig.

• Andie

Måste bara få berätta att idag har vi börjat med inbjudningskorten. De blir faktiskt riktigt bra men vi har fått testa oss fram på ca 3 kort. Man måste ju ha rätt lim. Som tur är behöver vi inte sitta och klippa till dem med sax för min m2b har lånat en stor grejj som man delar papper med (brukar finnas i bildsalar) Blir nog riktigt bra i slut ändan.

Jag är bara så glad att vi har börjat med detta å jag ville berätta det.

• Andie

Mirja78
    Vi kommer nog att lägga upp kort i vårt fotoalbum som vi har på vår sida senare men när det vet jag inte.
    Det känns i alla fall bra att vi har kommit igång med dem.

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2