Inlägg från: Mirja78 |Visa alla inlägg
  • Mirja78

6 oktober 2007 fortsättningstråd 2

malin&eric
    Härligt!!! Känns alltid skönt när en sak börjar bli färdig

andie:
    såg din andra tråd om namnbyte...vi har samma problem. Båda två har annorlunda efternamn och ett av dom kommer att försvinna med oss Vi har inte riktigt bestämt hur vi ska göra än,men det lutar åt att en av oss tar dubbelnamn, men vi får väl se!

En generell fråga till alla glada här!
    Vi fick oss en riktigt chock idag när vi var och tittade på inbjudningskort och alla andra trycksaker... HUR DYRT ÄR DET EGENTLIGEN???? Lyckades vi verkligen välja det absolut dyraste dom hade i butiken eller?? Om dom skulle göra inbjudningskorten skulle de kosta 50:- styck.....skulle vi göra dom själv skulle det gå på ungefär 30. Är det verkligen normalt???

• Mirja78

Hej alla!

Gud va duktiga ni är, jag förstår inte hur ni har tid att sitta oc göra era egna inbjudningskort...skulle också vilja kunna/hinna göra det, men för vår del får det nog bli färdiga.... har beställt provkort från kortdesign och väntar med spänning på att de ska komma

Saffranin:
    Vi har beställt vår bröllopsresa, kanske inte så orginellt med Thailand, men min m2b ville så gärna åka dit så jag lät honom få sin vilja igenom (för ovanlighetens skull ) Däremot åker vi inte förens i början av december, dels med tankte på mitt jobb och dels pga vädret. Det är lite svårt att veta vart man ska ta vägen i oktober men kolla med någon resebyrå dom brukar ju ha koll på läget!

• Mirja78

Ohh Barcelona är så härligt!!! Har bott där ett år så om du behöver tips så hojta!!!!

• Mirja78

Saffranin:
    Vi ska vara borta 2 härliga veckor...ska bli så skönt. Första veckan på ett riktigt lyxhotell med egen utgång till poolen och andra veckan lite enklare!!! Jag har också varit i Thailand förut men då i dom norra delarna så jag ser med glädje fram emot att få se södra Thailand!

visst har jag en bild på klänningen (även om jag inte tycker att den gör klänningen rättvisa www.nixa.se och modell nr 439! Känns fantastiskt att ha hittat den. Trodde att jag hade gjort det tidigare (för typ 3 månader sedan) men av någon anledning har jag väntat och tur var väl det!!!! Iof är den här ganska lika den första jag tittade på men den var lite större, mer "marängig" om man kan säga så, och det är inte riktigt jag.

Har du/ni hittat din än??? Biler??

• Mirja78

Saffranin:
    Skulle ju kommentera Kuba också (lite virrig idag ) Jag har själv inte varit där men jag har en arbetskamrat som var där för några år sedan. Han tyckte att det var jättevackert, men otroligt fattigt. Jag kan tänka mig att det beror lite på vart man åker och vad man ska göra, men det är nog en fantastisk upplevelse!

• Mirja78

Saffranin:

Underbar klänning!!! Du är verkligen jättevacker i den!
    Vår resa kommer att kosta ca 35 000 för oss båda för två veckor. Då åker vi förstaklass och bor på 5+ hotell först veckan och 4 sjärnigt hotell andra veckan. Frukost ingår så klart men inget mer, men jag tror inte att maten är så dyr i Thailand

Kenya är nog ett riktigt äventyr!!! Tänk att få åka på safari tillsammans med sin make !!!

• Mirja78

Kul att så många nya har hittat hit. 6/10 är tydligen inte ett helt ovanligt datum för bröllop trots allt !!!!

Vilka vackra klänningar ni har hittat (alla som har visat sina) visst känns det skönt när letandet är över! (jag hade jätteångest i ett par veckor innan det kändes helt rätt)

Hur går det för alla i planeringen?? Vi har slagit av lite på tempot just nu, känns som det blir lite för mycket ibland och det kan vara skönt att ta en liten paus från allt, men nu är det ju långhelg och dags att sätta fart med inbjudningar.... vi har ju inte ens börjat med våra trycksaker men igår bestälde jag provkort från Spira och jag hoppas att dom är lika fina som de ser ut på hemsidan!!!

• Mirja78

Är det inte längre tid tills vi alla blir fruar!!!! Helt makalöst vad tiden går fort!

Är det någon här som har provat spaytanning??? Jag ska göra det idag för att se hur jag reagerar. Kan inte sola solarium (blir som ett torrt russin i hyn ) och jag tänkte att man kanske vill ta bort den värsta blekheten den där dagen. Nån som vet hur mycket det "färgar av sig"??

• Mirja78

andie:
    Oj....jag tycker att det låter som du håller panikkänslorna under kontroll men det är ju som du säger ganska lång tid kvar så det borde gå att hitta någon annan som kan hjälpa er med maten!!!

• Mirja78

Andie
    Kan tänka mig det....måste kännas jobbigt när något man tror att man redan har planerat helt plötsligt inte fungerar, hoppas bara att han/hon som skulle hjälpa till hade en bra anledning att dra sig ur.
    Håller tummarna för dig!!!

• Mirja78

Semester...tänk den som ändå kunde ha det!!! Ha det riktigt skönt och njut av vårvärmen säger jag .-D

Jag kommer att gå till min m2b syster som är frisör. Har dock inte bestämt mig för hur jag vill ha håret än, men jag hoppas att hon kan göra lite provuppsättningar på mig innan så kanske det blir lättare att bestämma sig
    Sen kommer det komma en tjej till frisören för att sminka mig på den stora dagen. Vill ha ett proffs mest för att vara säker på att anskiktet sitter som det ska hela dagen (och natten också för den delen )

• Mirja78

Andie:
    Låter som du har kommit över den värsta chocken med att stå utan hjälpreda, skönt. Säg till om du vill ha tips på mat, du vet ju att vi gärna hjälper till om vi kan

Själva har vi inte riktigt bestämt vilken mat det kommer att bli, men cateringfirman är ordnad och dom hade så fina menyer så det blir nog inga större problem. Hur gör ni med dricka till maten? Vi hade tänkt att åka till tyskland och handla alkoholen, men jag vet inte om det blir så mycket billigare än att ta det på systemet här hemma. Då kan man ju dessutom lämna tillbaka det som inte går åt.

• Mirja78

Andie:
    Ja, då är det kanske värt att ta en sväng söderut i alla fall. Ska nog föreslå att vi gör det som en minisemester i sommar, alltid trevligt att komma ut lite

Vi har inte börjat fundera på tårtan än, cateringfirman anlitar en konditor och jag antar att det snart är dags att träffa honom....

• Mirja78

Skoj att så många 6/10 brudar har hittat hit!!! Hur går det för er??? Låter som en hel del är under kontroll.

Vi hade tänkt att skicka ut inbjudningarna i slutet av maj,men det kommer troligen inte bli förens i början av juni eftersom vi inte har lyckats hitta några som vi tycker om förens nu

Hänger på Andies fråga om osa. Hur nära ska man sätta det??? Är början av augusti lagom??? Hur gör ni?

• Mirja78

Låter som ni båda har bra tankar när det gäller att underhålla barnen. Kan tänka mig att det känns ganska skönt att ha det "klart". Kan väl annars vara ganska svårt i och med att middagen ofta pågår ganska länge... Vi har bestämt att den här kvällen får barnen vara hemma!

• Mirja78

Andie.
    Vi kommer att ha mörk kostym,men en lite förlkaring att vi inte kräver just en mörk utan att det går lika bra med ljus. Vi har fått så många tips från alla att inte välja kavaj eftersom det inte är alla som sitter på BT och vet vad det faktiskt innebär. Tycker att det skulle vara lite trist om folk kom i jeans och kavaj även om det viktigaste naturligtvis är att de kommer! Ni?

• Mirja78

Saffranin:
    Välkommen tillbaka!!!! Låter som du har haft det riktigt härligt (jaa, förutom på slutet då, men skönt att du känner dig bättre)

Andie: Härligt att ha kommti igång med klänningen! Jag har ju bestämt mig men den kommer ju inte förens i augusti så det känns lite nervigt! Har inte provat den i min storlek, men jag hoppas att affären kan fixa till allt om det är något som behöver justeras!

Jag ska också ha axelbandslöst och har inte en aning om vad man ska sätta under. Korsett eller något liknande verkar ju vara det vanligaste. har haft vanlig bh utan band,men tycker inte att dom är så hemskt bra, känns ofta som de åker ner och "tynger ner" brösten och det vill man ju inte

• Mirja78

Hej alla 6:e oktobrare!!!
    det var ju ett tag sedan jag var här och skrev, tiden har inte riktigt räckt till men jag har hållit mig uppdaterad på vad som händer för alla i alla fall!!!!! det verkar gå framåt och vilka fina kort och hemsidor alla har gjort!

För oss så skickades inbjudningar för några veckor sedan och det börjar ju komma in lite svar, men det känns som det är förvånansvärt många som väntar med att svara till närmre osa-datumet och det känns ju lite pirrigt. Verkar ju dock vara vanligt....

I eftermiddag ska vi träffa guldsmeden och få en offert på ring.... jättespännande.

Och tänk vad tiden går fort...

• Mirja78

Andie:
    Precis!!! Men det är väl bara att inse att det är ganska lång tid kvar att svara på så det ordnar sig nog!

Igår bestäldes ringen!!! Helt underbart. visserligen har jag vetat ganska länge hur jag vill att den ska se ut, men det är en speciell känlsa att sitta hos guldsmeden och välja diamant och så...tyvärr var jag ju tvungen att lämna kvar min förlovningsring så idag har jag gått och kännt mig helt naken.

Så nu är det dags att börja med festhäftet...hur långt har ni kommit med det?? några bra tips och idéer?

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd 2