6 oktober 2007 fortsättningstråd 2
Saffranin:
tackar tackar.
Slöjorna kostade knappt 200:- styck inklusive frakt. (varav typ 80% av priset var just frakt ) Finns hemma hos mig om du vill komma och prova.
Saffranin:
tackar tackar.
Slöjorna kostade knappt 200:- styck inklusive frakt. (varav typ 80% av priset var just frakt ) Finns hemma hos mig om du vill komma och prova.
Hej alla,
Nu har jag sålt min fina tyllklänning. Den funkade inte helt enkelt och nu bor den hos en tjej som var väldigt mycket snyggare i den än jag. Lite vemodigt men trevligt ändå.
Saffranin,
Jag har fortfarande min "kyrkklänning". Puffklänningen var tänkt till festen men den andra funkar hela kvällen om jag inte skulle falla pladask för något annat (eller bli väldigt sy-sugen )
BH: Jag ska också ha axelbandslöst och ska ha korsett under (min fina edwardianska med 32 stålskenor). Har 75E i BH så det är ganska lönlöst att försöka hitta något som funkar i normala affärer. Om man är mindre bystig och vill ha något riktigt fint under skulle jag rekommendera en "fuskkorsett" (dvs den bekväma varianten med plast istället för stål som man faktiskt kan böja sig i om man vill). Absurt bekvämt även om man inte är van. Finns ett jättebra märke som heter Shirly of Hollywood. Säljs bla på Kondomeriet här i Gbg vet jag. En riktig korsett kan man beställa på internet eller köpa av korsettmakare. Man måste dock träna ett tag att gå korsetterad för att lära sig andas och sitta på rätt sätt så det skulle jag inte rekommendera att ha på sig för första gången på bröllopet (Filmgrejen med tjejer som svimmar när de blir upprörda är förvånantsvärt sann. Börjar man hyperventilera är det ganska kört, varför det är bra att ha en kavaljer med snabba fingrar )
Hej alla,
Välkommen Catrin! Kul att se hur tråden växer.
Hur går det med era inbjudningskort? Känns som om våra aldrig kommer att bli klara. Allt står ganska still just nu generellt, vi har t.ex. fortfarande inte fått besked från prästen vi har frågat om han är ledig och hemsidan är fortfarande bara en index fil med ett halvfärdigt style sheet till.
Lite motigt just nu.
En annan fråga: hur har ni tänkt göra med fotografering och väder? Vi hade tänkt fotas utomhus, men om det regnar är ju det kört. Någon som har något bra förslag till back up om vädret inte vill vara med? (i Gbg)
Andie,
Besvärliga släktningar ja... det är ju alltid ett kul ämne. Jag hade först planen att helt enkelt bara bjuda de som är trevliga, men det var tydligen inte "rätt". Funderar således på om man ska sätta alla de jobbiga ihop, helst i ett hörn så långt bort som möjligt (så att de trevliga gästerna slipper dem) eller blanda ihop dem med trevligt folk och hoppas att de uppför sig.
Någon annan som har tips?
Andie,
Vet inte faktiskt. Det är egentligen bara 3 pers som är riktigt jobbiga. Två (ett par) brukar uppföra sig bland folk de inte känner (yta=viktigt) så dem sätter vi nog långt från oss ihop med folk de aldrig har träffat. Den tredje blir egentligen bara otrevlig när han dricker så nu sitter vi och lurar på hur man kan låta bli att servera honom alkohol utan att han märker det. Annars så har pappa lovat att själv kasta ut honom om han blir jobbig Så det fixar sig nog. Hoppas jag.
Hej alla,
Hemma från semester i Rom (mycket vacker stad) och har nu bokat bröllopsresa! Det blir Provence i slutändan. Vi börjar i Aix-en-Provence, åker runt lite och slutar i Nice. Flygbiljetterna är klara så nu ska vi bara hitta några bra ställen att bo på. Några tips i Nice?
Sen hände en annan rolig sak. Vi skickade in hindersprövningen innan vi åkte till Rom och tänkte att nu var det fixat. Nu när vi kom hem låg svaret här - daterat till 4/6 (dagen efter vi skickade det), vilket betyder att det går ut 4/10. Ibland går det undan. Pratade med handläggaren och hon bad oss skicka in en ny ansökan. Lite komiskt.
Saffranin och Andie,
Shit! Ni är organiserade! Superschysst, nu kan jag titta på era listor och sluta oroa mig för att glömma saker
Andie, Skatteverkstanten sa att det är bra att ge dem ca två måndaer men eftersom det är mindre än 4 månader kvar nu så är det bara att skicka.
Saffranin, vi ska ha piffar-morgon hemma hos en av mina tärnor och fixa hår, smink och äta brunch ihop. Jag har dåliga erfarenheter av frisörer och uppsättningar och vill inte riskera att sitta där den 6:e och stressa för att det inte blir bra. Känns tryggare att göra det själv så kan jag träna ordentligt innan och veta hur det blir.
Skor har jag köpt typ 7 par Vet inte vilka det blir i slutändan dock. Jag ska ha ballerinas och det har ju liksom varit säsong för dem nu. Plus att det är snyggt till vanliga kläder så det har varit lätt att rättfärdiga Har dock en tanke i bakhuvudet att försöka sy ett par skor i samma tyg som Erics frackväst och komma undan hela "matcha vita nyanser"-problemet då jag hyr min klänning och inte har den hemma att jämföra med.
Någon som har sytt skor någon gång och vet hur man gör?
Andie,
Det där med speciell dansetikett på bröllop var nytt för mig. Jag förutsatte att man gjorde som på vanliga sittningar, dvs att man dansar första två danserna med sin bordsherre/dam? Tror det får bli lite som det blir. Jag vet vem jag kommer dansa med iallafall
På tal om skor så har jag fått det vackraste paret jag någonsin sett i tidig bröllopspresent av en affärsbekant till pappa i Kina. Ser ut så här: www.perlamarre.com/style.asp&image_id=1307
Helt helt underbara! Enda kruxet är att jag redan är 1,78 och detta är 8 cm klack.
Jaja, jag får ha dem en annan gång.
Andie,
Jag tänkte dansa brudvalsen med min man Så var det problemet löst. Förstår vad du menar dock, det ringer en klocka någonstans i bakhuvudet om att man dansar halva och sen byter och dansar på var sitt håll osv. MEN, eftersom jag inte kommer ihåg så struntar vi nog i det
Våra inbjudningar är inte skickade. Just nu ligger de på vardagsrumsgolvet. Ska verkligen bli skönt när de blir klara.
Tjohoo! Nu är inbjudningarna klara! Känns bra. Präst är fixat också så nu blir vi gifta iallafall. Sen så har vi bestämt (om nu beslutet håller när vi nyktrar till från all öl vi just hällt i oss på AWn) att strunta i bröllopstårta och ha tårtbuffé istället. Många fler tårtor! Yes!
Andie,
Tråkigt med jobbiga "kompisar". Jag har lyckligvis varit förskonad än så länge, men då ska det nog erkännas att jag har jobbat aktivt på att undvika situationen genom att helt enkelt inte ha någon kontakt med "riskmomenten" sedan ett år tillbaka (ingen uppoffring alls, gud vad skönt det har varit! ).
Vi tänkte skicka våra inbjudningar när hemsidan är klar, vilket är för exakt 3 minuter sedan. Jag är glad att vi struntade i wedding announcer och gjorde den själva. Det har tagit en väldig massa tid men nu är den klar och den blev verkligen precis som vi ville ha den. Vi har dock satt lösenord på den (ligger en del personuppgifter på den som vi inte vill att vem som helst ska ha tillgång till) så jag kan tyvärr inte visa. Ska försöka lägga upp en fotosida i anknytning utan inloggning dock.
Vi har satt OSA till 1/9. Borde räcka.