Någon som ska gifta sig i Hudiksvall 2007??
Vore kul att få kontakt med några som gifter sig i Hudiksvall eller runtomkring under 2007
Själv gifter jag mig 14 juli på Köpmanberget.
Hör av dig vet já!
Vore kul att få kontakt med några som gifter sig i Hudiksvall eller runtomkring under 2007
Själv gifter jag mig 14 juli på Köpmanberget.
Hör av dig vet já!
Vi ska gifta oss i Hudik den 11 augusti. Festen blir på Köpmanberget!
Va kul....bor ni i Hudiksvall? Vart ska ni viga er?
Vi ska viga oss på köpmanberget men ska ha festen ute i Idenor på PerJans gården.
Jag kommer från Iggesund men flyttade för ca 8 år sedan. Vigseln kommer att vara i Njutångers kyrka.
Häftigt att gifta sig på Köpmanberget. Det är så vackert där uppe. Kommer ni att vara i sångartemplet?
Vi kommer båda från Hudiksvall, flyttade tillbaka hit efter att ha pluggat några år i Eskilstuna. Det känns att man har varit borta ett tag...har inte så bra koll på allt här i stan...vart man ska fixa vad osv...men det börjar väl ordna sig.
Ja vi ska vigas i sångartemplet...det kommer att bli jätte vackert...vi får bara hoppas på bra väder
Hur många gäster ska ni bjuda?
Jag bor i Eskilstuna nu! Flyttade hit vid nyår. När flyttade ni härifrån?
Vi kommer att bjuda ca 50 men alla har tyvärr inte möjlighet att komma. Vi gissar på att vi kommer att bli ca 45.
Vi kommer att ha skålen i templet.
haha...va kul..
Vi flyttade därifrån för ca 1 år sen. Men vi har en del vänner som bor kvar. Vi hade satt 50 som gräns men det blev 55, nu vet vi inte om alla kan komma. Vi skickade ut vår inbjudan för tre veckor sen och det är JÄTTE nåra som har anmält sig...tycker det är synd att dom drar så på att anmäla sig, det gör att vi får mindre tid på oss att göra klart alla detaljer.
Har ni bokat parkhyddan? Vi funderade på det oxå, men vi tyckte det skulle bli så dyrt då vi ville bjuda på allt å alkoholen är så dyr då. Ibland blir man tvungen att kompromissa.
Trivs ni i Eskilstuna? Vi gjorde det till en början men vi saknade havet för mycket.
Jag tror att det är ganska vanligt att man svarar sent. Jag vet att jag brukar göra det iaf
Vi har bokat middag på parkhyddan. Visst det kostar lite men då vi inte bor i Hudik så blir det svårt att fixa så mycket själv. Vill inte heller att familjen ska behöva göra så mycket innan bröllopet. Blir enklast att vara på en restaurang och Parkhyddan är väldigt service inriktade. Känns tryggt. Vi blir inte heller så många vilket är en fördel när man ska betala....
Vi har inte bott i Eskilstuna så många månader men det känns bra än så länge. Känner egentligen ingen här än men sånt brukar komma.....
Vilka har ni bokat i Hudik? Frisör, fotograf osv.
Jag tycker främst att parkhyddan har det perfekta läget...hur vackert som helst, sen är det så mysigt där inne, det känns som om man åker tillbaka i tiden. Det verkar som att ni gjort ett bra val.
Jag ska gå till en frissör som heter Åsa, hon har sin salong i Ilsbo. Känner mig trygg med henne och att det är rimligare pris än en del andra jag har kollat med (känner henne dessutom sen tidigare).
Vi har bokat Philippe som våran fotograf...det var nog det första vi gjorde efter att min m2b friade. Tycker han fångar något extra i sina kort.
Vi har bokat svit på Hudik Hotell, dom har nyrenoverade rum och dom är jätte fina. Har även rekomenderat det för våra gäster. Gillar inte Stadt för jag jobbade där när jag var yngre.
Min bukett ska Charlotte på Florist design göra, har även köpt min klänning hos henne.
En femvånings tårtan ska en kompis till oss göra, det är hennes bröllops present till oss.
Beatrice Grenedal ska sjunga, hon är jätte duktig, hon bor faktiskt i Eskiltuna.
Hur går det för dig?
Philippe var vi också snabb att boka. Han har så härlig känsla i sina kort. Var beredd att byta datum för att få honom Parkhyddan har som du skriver otroligt läge sen hade de helt ok priser. Vi kollade ifs bara med en catering men det skulle bli dyrare än Parkhyddan så valet var ganska enkelt. Frisör har jag bokat Mia på Readhead. Vet inte om hon är bra, har fått tips om henne här på BT. Känner du till henne? Smink har jag bokat på Colorbox. De är ganska dyra men dom är de ända jag känner till. har du något tips? Kommer nog också köpa mina blommor från Florist Design. hon är den enda som jag har hittat som inte tar extra för att binda en handbunden bröllopsbukett.
Vi kommer att bo på Statt. Jag har ifs aldrig varit inne på Statt eller på Hotel Hudik så jag vet eg inte vilket som är bäst. Men Statt ligger närmast Parkhyddan. Varför gillar du inte Statt, är det nåt speciellt? Hur är deras service? Tårta ska jag och min syster/tärna baka. Vi ska ha chokladbakelser. mums
Jag känner igen namnet Beatrice Grenedal. Är hon fotograf också?
Jag vet inte vem Mia på readhead är men hon är säkert duktig om andra har rekomenderat henne. Du ska väl kanske dit en gång innan och göra provuppsättning. Vi har några gäster som ska sminka sig på Colorbox. Jag ska sminka mig själv, känner mig tryggast med det. Har tänkt boka en timmes privat smink kurs på Make up Store i Sundsvall innan så jag får lite tips.
Jag skulle inte rekomendera Stadt till någon jag känner. Jobbade där som städerska efter gymnasiet. Nu är det här bara min åsikt, någon annan kaske tycker Stadt är jätte bra. Rummen är slitna och dom har inte bytt möbler eller gardiner på evigheter...känns lite skabbigt. Ett plus med Stadt är att en eller båda sviterna på den "nyare" delen, har bastu.
Vi var och tittade på Hotell Hudik innan vi bokade och då fick vi själv nycklar till olika rum för att titta. Badrumen var jätte fina och alla rum hade flat TV, alla rum hade även fondvägg med olka möster.
Beatrice är inte fotograf, hon har sjungit en del på olika bröllop, hon är en nära barndomskompis till mig, så det var ganske givet att hon skulle sjunga.
Chokladbakelser låter super gott.
Vad fick ni betala per kuvert på Parkhyddan?