Inlägg från: nougat |Visa alla inlägg
  • nougat

Någon som ska gifta sig i Hudiksvall 2007??

Vore kul att få kontakt med några som gifter sig i Hudiksvall eller runtomkring under 2007
    Själv gifter jag mig 14 juli på Köpmanberget.

Hör av dig vet já!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig i Hudiksvall 2007??
  • nougat

Va kul....bor ni i Hudiksvall? Vart ska ni viga er?

Vi ska viga oss på köpmanberget men ska ha festen ute i Idenor på PerJans gården.

• nougat

Vi kommer båda från Hudiksvall, flyttade tillbaka hit efter att ha pluggat några år i Eskilstuna. Det känns att man har varit borta ett tag...har inte så bra koll på allt här i stan...vart man ska fixa vad osv...men det börjar väl ordna sig.

Ja vi ska vigas i sångartemplet...det kommer att bli jätte vackert...vi får bara hoppas på bra väder

Hur många gäster ska ni bjuda?

• nougat

haha...va kul..

Vi flyttade därifrån för ca 1 år sen. Men vi har en del vänner som bor kvar. Vi hade satt 50 som gräns men det blev 55, nu vet vi inte om alla kan komma. Vi skickade ut vår inbjudan för tre veckor sen och det är JÄTTE nåra som har anmält sig...tycker det är synd att dom drar så på att anmäla sig, det gör att vi får mindre tid på oss att göra klart alla detaljer.

Har ni bokat parkhyddan? Vi funderade på det oxå, men vi tyckte det skulle bli så dyrt då vi ville bjuda på allt å alkoholen är så dyr då. Ibland blir man tvungen att kompromissa.

Trivs ni i Eskilstuna? Vi gjorde det till en början men vi saknade havet för mycket.

• nougat

Jag tycker främst att parkhyddan har det perfekta läget...hur vackert som helst, sen är det så mysigt där inne, det känns som om man åker tillbaka i tiden. Det verkar som att ni gjort ett bra val.

Jag ska gå till en frissör som heter Åsa, hon har sin salong i Ilsbo. Känner mig trygg med henne och att det är rimligare pris än en del andra jag har kollat med (känner henne dessutom sen tidigare).
    Vi har bokat Philippe som våran fotograf...det var nog det första vi gjorde efter att min m2b friade. Tycker han fångar något extra i sina kort.
    Vi har bokat svit på Hudik Hotell, dom har nyrenoverade rum och dom är jätte fina. Har även rekomenderat det för våra gäster. Gillar inte Stadt för jag jobbade där när jag var yngre.
    Min bukett ska Charlotte på Florist design göra, har även köpt min klänning hos henne.
    En femvånings tårtan ska en kompis till oss göra, det är hennes bröllops present till oss.
    Beatrice Grenedal ska sjunga, hon är jätte duktig, hon bor faktiskt i Eskiltuna.

Hur går det för dig?

• nougat

Jag vet inte vem Mia på readhead är men hon är säkert duktig om andra har rekomenderat henne. Du ska väl kanske dit en gång innan och göra provuppsättning. Vi har några gäster som ska sminka sig på Colorbox. Jag ska sminka mig själv, känner mig tryggast med det. Har tänkt boka en timmes privat smink kurs på Make up Store i Sundsvall innan så jag får lite tips.
    Jag skulle inte rekomendera Stadt till någon jag känner. Jobbade där som städerska efter gymnasiet. Nu är det här bara min åsikt, någon annan kaske tycker Stadt är jätte bra. Rummen är slitna och dom har inte bytt möbler eller gardiner på evigheter...känns lite skabbigt. Ett plus med Stadt är att en eller båda sviterna på den "nyare" delen, har bastu.

Vi var och tittade på Hotell Hudik innan vi bokade och då fick vi själv nycklar till olika rum för att titta. Badrumen var jätte fina och alla rum hade flat TV, alla rum hade även fondvägg med olka möster.

Beatrice är inte fotograf, hon har sjungit en del på olika bröllop, hon är en nära barndomskompis till mig, så det var ganske givet att hon skulle sjunga.

Chokladbakelser låter super gott.
    Vad fick ni betala per kuvert på Parkhyddan?

• nougat

Jag tror att jag som har jobbat där ser på stället som mycket värre än vad det egentligen är.

Era chokladbakelser låter ju helt underbara...blir lite avis ..jag älskar choklad.

Vi ska vara i Idenor på PerJans gården. Det är en gammal hembygdsgård som ligger väldigt fint och är otroligt charmig. Vi ska ha våran dukning ute på logen och ha ett större partytält utanför.
    Vi ska använda oss av catring, Delikatessbutiken. Det kommer att bli buffe för oss, men vi fick mycket mat för en lagom summa.
    Vi var till Tyskland och köpte alkoholen, det blir mycket billigare så.

Här är våran hemsida som du kan titta in på om du vill.

• nougat

Hej Nicky 2, vad kul med en till på tråden

Jag har träffat Roger och sett en hel del av hans blider och han verkar väldigt duktig, så det kommer nog att bli bra.

Vart ska ni viga er och vart ska ni ha eran fest?

Vi är just nu mitt upp i att få in anmälningar från våra gäster. Efter det så blir det till att göra "klart" festbrogrammet. Vi ligger ganska bra i planeringen, det är bara mycke små grejer som ska göras.
    Fast vi har ju kanske det viktigaset kvar...vi har inte hittat någon ring till mig än Det är jätte svårt, men vi jobbar på det

Hur går det för dig då?

• nougat

Nicky 2
    Vad spännande. Å vad jag aldrig skulle kunna hålla något så här stort hemligt...spelar ingen roll hur mycket jag skulle vilja...är lite av en prat bubbla Jag försttår om du inte vill berätta något som kan avslöja vilka ni är eller så men det vore jätte kul om du berättade lite om hur det går för er å så, sånt som är "risk fritt".

Kalar
    Vad kul...det är min syster, hon är 5 år äldre än mig. Det är hennes flickor som ska vara brudnäbbar.
    Vad spännande med inbjudningskorten, jag tyckte det var lite pirrigt att skicka iväg dom. Våra gäster har fram till sista april sen ska de ha svarat.
    Jag tror att dom som ska göra eran mat är delikatesskockarna och vi ska ha delikatessbutiken.
    Hon som ska göra våran mat har en liten butik som heter Delikatessbutiken och den ligger där 53:an låg förut.

Har ni kommit på något roligt som ni ska göra för era gäster? Vi håller på och funderar på olika saker som vi skulle kunna göra men det är svårt.

• nougat

Haha, världen är verkligen liten. Sofia hälsar tillbaka och grattar dig till ditt giftemål, träffade henne igår.

53:an ligger nu vid Color Box.

Ja det var det jag tänkte mig.
    Vi funderar på att ge gästerna uppdrag under sina tallrikar, som dom ska göra under kvällen för att lyckoönska oss. Vet inte riktigt om vi kommer att anväda det, kanske blir för rörigt. Vad tror ni?
    Vi är även jätte sugen på att lära oss någon dans som skulle verkligen chocka gästerna men vi hittar inga danslärare i stan, så det verkar som att det kommer att bli ett problem. Har även tänkt oss att vi ska skriva något personligt om alla i fest programmet, men det är riktigt svårt. Ingen av oss är mycket för rim eller så.

Har ni kommit på vad ni ska ge eran m2b i morgongåva?

• nougat

Kalar

Jag tänker göra som dig och ha enkla och praktiska underkläder under klänningen och byta om när vi kommer till hotellet. Köpte underkläderna som jag ska ha sen när vi kommer till hotllet i Eskilstuna. Är här nere nu för att göra klart en uppsats. Har även köpt en ring som jag ska ha på höger hand här nere, det är en tjej som heter Linda som gör sina egna smycken, jätte fina. Och sen köpte jag ett halsband i E-tuna som två tjejer i göteborg har gjort. Kul att köpa något som inte "alla" har. Det finns så mycket gulliga butiker i gamla stan.

Tack för tipsen på uppdrag, super skoj, dom ska vi använda. Ett uppdarag som vi tänkte ha är ett en gäst ska få ett paket och i paketet ligger en sax och en lapp. På lappen står det att personen har under middagen på sig att gå till "Bernt" och klippa av hans slips för den är så gräsligt ful. Vi har så klart bytt slips på "bernt" innan men det vet ju inte den som har fått updraget om.
    Det hade varit jätte lyckat på ett annat bröllop.

Morgongåva ska min få en Secret box. Har planerat att jag ska först till frissan och göra en provuppsättning, efter det åker jag till Sundsvall och går en timmes sminkkurs på make up store och sedan träffar jag fotografen som håller till i S-vall. Jag får sedan en cd-skiva av henne så jag själv kan välja i lugn och ro vilka bilder jag vill använda och sedan framkalla.
    Har tänkt att han ska få något litet till men jag vet inte vad än.

Vet ni vad era m2b ska få göra på deras svensexa? Ja just ja...nicky 2 ni kommer väl inte ha någon eftersom ingen vet om det. Är det något som du tror att ni kommer att sakna?

Oj då nu blev mitt visst oxå väldigt långt

• nougat

Nu har det varit tyst här inne länge.
    Hur går det för er?

Här har det stått stilla i fyra veckor men nu är jag hemma i Hudik igen å nu är det mycket som ska göras. Har suttit med festprogramet hela dan idag och bordsplaceringen, så nu är jag lite små trött på de. Mycket som ska göras och tiden bara springer iväg. Köpt och fixat ringarna nu...känns jätte skönt, det var över två tusen kronor dyrare att köpa samma ringar i Hudik motför E-tuna. Det är mycket tycker jag.

• nougat

Nicky 2: oj oj oj...då är det nära, vad spännande. Å det är fortfarande ingen som vet att ni ska gifta er?
    Jag önskar att jag kunde gå ner några kilo för min klänning sitter i det tajtaste laget, men min kropp verkar inte tycka som jag. Är allt klart nu eller har ni saker som fortfarande måste fixas?
    Du måste berätte efteråt hur allt gick och var ni var osv...är så nyfiken

Ha en underbar bröllopsdag!!

• nougat

Det låter som en jätte bra idé, själv ska jag iväg och jobba inte lika roligt...men men

• nougat

Ett jätte stort GRATTIS!!

Berätta gärna mer, är så nyfiken.

Nicky 2 jag måste hålla med Kalar att man blir nog lika glad vilket ni än väljer.

Nu är det en månad kvar för oss...jag kan inte fatta att det har gått så fort.
    Var på ansiksbehandling och när hon tittade på min hy sa hon att jag inte skulle stressa så mycket för det visade sig på min hy...de va inge roligt att höra men säkert sant...ska nog försöka att kola ner mig lite...än är det gott om tid kvar :-s

Svar på tråden Någon som ska gifta sig i Hudiksvall 2007??