Någon som ska gifta sig i Hudiksvall 2007??
Vi ska gifta oss i Hudik den 11 augusti. Festen blir på Köpmanberget!
Vi ska gifta oss i Hudik den 11 augusti. Festen blir på Köpmanberget!
Jag kommer från Iggesund men flyttade för ca 8 år sedan. Vigseln kommer att vara i Njutångers kyrka.
Häftigt att gifta sig på Köpmanberget. Det är så vackert där uppe. Kommer ni att vara i sångartemplet?
Jag bor i Eskilstuna nu! Flyttade hit vid nyår. När flyttade ni härifrån?
Vi kommer att bjuda ca 50 men alla har tyvärr inte möjlighet att komma. Vi gissar på att vi kommer att bli ca 45.
Vi kommer att ha skålen i templet.
Jag tror att det är ganska vanligt att man svarar sent. Jag vet att jag brukar göra det iaf
Vi har bokat middag på parkhyddan. Visst det kostar lite men då vi inte bor i Hudik så blir det svårt att fixa så mycket själv. Vill inte heller att familjen ska behöva göra så mycket innan bröllopet. Blir enklast att vara på en restaurang och Parkhyddan är väldigt service inriktade. Känns tryggt. Vi blir inte heller så många vilket är en fördel när man ska betala....
Vi har inte bott i Eskilstuna så många månader men det känns bra än så länge. Känner egentligen ingen här än men sånt brukar komma.....
Vilka har ni bokat i Hudik? Frisör, fotograf osv.
Philippe var vi också snabb att boka. Han har så härlig känsla i sina kort. Var beredd att byta datum för att få honom Parkhyddan har som du skriver otroligt läge sen hade de helt ok priser. Vi kollade ifs bara med en catering men det skulle bli dyrare än Parkhyddan så valet var ganska enkelt. Frisör har jag bokat Mia på Readhead. Vet inte om hon är bra, har fått tips om henne här på BT. Känner du till henne? Smink har jag bokat på Colorbox. De är ganska dyra men dom är de ända jag känner till. har du något tips? Kommer nog också köpa mina blommor från Florist Design. hon är den enda som jag har hittat som inte tar extra för att binda en handbunden bröllopsbukett.
Vi kommer att bo på Statt. Jag har ifs aldrig varit inne på Statt eller på Hotel Hudik så jag vet eg inte vilket som är bäst. Men Statt ligger närmast Parkhyddan. Varför gillar du inte Statt, är det nåt speciellt? Hur är deras service? Tårta ska jag och min syster/tärna baka. Vi ska ha chokladbakelser. mums
Jag känner igen namnet Beatrice Grenedal. Är hon fotograf också?
Tyvärr så är mina sminkkunskaper i princip obefintlig, annars så hade jag gärna gjort det själv....
Var lite orolig ang Statt så jag kollade upp Hotel Hudik men det var nästintill fullbokat så vi får ta Statt ändå. Känns lite trist att rekomendera ett halvsunkigt hotell.
Vi ska köpa chokladskålar från chokladaffären i Gallerian i Eskilstuna som vi sen ska fylla med chokladbotten och jordgubbsmousse. Min syster kommer sen dekorera bakelserna och skålarna.
Måste vara roligt att ha en kompis som sjunger på bröllopet (som dessutom är duktig på att sjunga!) .
Maten på Parkhyddan kostar ca 300 kr har jag för mig. Då är det 3-rätters med kaffe och brudskål med mosserande. Vin kostar 175 kr/flaska. Helt ok priser tycker jag.
Vart kommer ni att vara?
Nicky 2 välkommen hit!
Jag har sett flera på BT som har rekommenderat Roger så han är nog bra.
nougat
Det är Delikatessbutiken som gör maten på Parkhyddan också.
Jag var inne på er hemsida (jättefin föresten), så kollade jag på era foton för att se om det var nån jag kände. Och jag har gått i samma klass på gymnasiet som er toastmaster, Sofie!
Vi ska skicka ut inbjudningskorten om ca 2 veckor och det känns som vi ligger ganska bra till.
Nicky 2 Ja, berätta gärna om sånt som är riskfritt.
Nougat
Visste inte att Sofie hade barn. Flyttade ifs från Hudik för ca 8 år sedan så jag har inte så stor koll längre..... Du får hälsa till henne från mig (Karin)....
Aha, ja det är Delikatesskockarna som ska göra vår middag. vart ligger 53an nu? Gick förbi där när jag var hemma i påsk men jag tänkte aldrig på att dom hade flyttat. De hade ganska bra fika har jag för mig...
Vi har redan lämnat ut några inbjudningskort när jag var hemma senast men bara till familjen. Vet redan nu att några kommer att tacka nej vilket känns lite tråkigt. men visst ska det bli spännande att skicka ut inbjudningarna.
Vi har inte riktigt bestämmt nåt skoj än men är lite sugen på att ha frågesport om oss. Vi hade en sådan på sambons 30 års fest där de tävlade om vem som var A:s bästa kompis. Det roliga var att min syster vann och inte någon av hans närmase kompisar. Har även lite fundering på att ha musiktävling där man spelar en låt och gästerna (som är uppdelade i lag) får gissa på vem artisten/bandet/låten är.
Sen kommer vi även skriva om gästerna i festprogrammet.
Eller menade du nåt skoj som ni skulle göra/spexa för gästerna?
Vi tänkte också skriva nåt om varje gäst i festprogrammet men vi kommer inte rimma eller så. Jag var sugen på att göra en speciell dans men sambon vägrade. Får nöja mig med vals istället. Känns samtidigt ganska skönt att ta en relativt enkel dans.
Här är en rolig sak som jag har hittat på BT: Under alla tallrikar hade vi lagt ett meddelande i ett kuvert. I några kuvert hade vi lagt ett uppdrag. T.ex: Beröm den goda "kycklingklubban" som då självklart inte fanns. En annan fick uppdraget att ta en bit gravad lax och säga: men den här är ju rå, och sedan gömma den under ett ljus. Det blev superlyckat. När han med uppdraget med kycklingklubban gjorde sitt uppdrag blev det alldeles tyst runt omkring honom, sedan börja folk säga kycklingklubba! fanns det kycklingklubbor?
Vi skrev så här:
Uppdrag under middagen:
Du får här ett ord som du skall lägga på minnet, du vet aldrig när ordet kan komma till användning, ditt ord är: Solros
Uppdrag under middagen:
Ta en bit gravadlax håll upp den så dina bordskamrater ser, säg att den är rå och göm den under ett ljus.
På kuverten skrev vi HEMLIGT. När vi hälsade alla välkomna berättade vi också att alla hade fått ett kuvert som de skulle läsa och att de inte fick prata med varandra om vad som stod i.
Här kommer det flera uppdrag:
Säg till din bordsgranne: det där ser gott ut, ta en valfri smakbit från grannens tallrik.
Upprepa vad din bordsgranne säger
Skär med kniven på fel sida och klaga över att den är slö.
Småprata med bordsgrannarna om brudparet, envisas med att kalla bruden eller brudgummen vid fel namn. (om personen som har fått uppdraget känner bruden, skall den alltså säga fel namn om brudgummen)
Knacka i glaset, res dig upp och säg: jag är ingen talare så därför låter jag bli.
Detta är jag lite sugen på att göra men det är en del jobb med det så vi får se om det finns tid....
Till morgongåva vet jag inte vad det blir. Kanske en fotbollsresa till Italien eller England.
Oj, blev lite långt....
glömde bort att skriva att under klänningen kommer jag ha en axelbandslös beige BH som jag har haft sen tidigare och sen ett par vanliga sköna trosor till. Byter om på kvällen när vi kommer på hotellet istället till nåt snyggare.
Nicky 2 - tråkigt att underkläderna inte passade.
Kul att tråden har tagit fart igen. Och vad spännande Nicky att det snart är dax! Hörde att det skulle bli bra väder till helgen!!! Hoppas ni får det riktigt riktigt roligt!
Har haft lite uppehåll i planeringen några veckor men nu måste vi dra igång igen. Tyckte allt kändes jättelungt tills jag insåg att det var ca 2½ månad kvar! Köpte ring i början av veckan i Västerås (där jag jobbar) och lyckades träffa in när de hade medlemsdagar och fick 25% rabatt!!! Kändes bra att nåt blir billigare än planerat...
GRATTS!!!!
Vad roligt att ni fick en bra dag! Visa gärna bilder om ni har....
Jag tror inte att det spelar någon roll om de får tackkortet per post eller om ni delar ut det personligen. Tror att de kommer bli lika glada vilket sätt ni än väljer.