Lady och Lufsen>>
Nej jag menade inte att just de nämnda skulle se möhippan som det. Inget ont om svärmödrar/mammor/svägerskor :)
Jag menade endast att en del människor tycker att alla kvinnor som ska gå på bröllopet oavsett relation till bruden, ska gå med på möhippan för att de ska lära känna varandra bättre. Det är ju en trevlig tanke, men riskerar ju att förta en del av det som är grejen med möhippan, att bruden ska få ha en kul kväll med dem som kan räknas till "vänner".
Men jag menade inte att peka ut mammor/svärmödrar personligen :)
Balinda>>
det jag menar är att man inte automatiskt ska räkna in svägerskor. Har man dock ett nära vänskapsförhållande med sin svägerska så kan hon ju så klart vara med. Men många är ju "bara" svägerskor med varandra. Jag gillar min svägerska, hon är trevlig, men vi har ganska lite gemensamt och hon är ingen "Vän" i den bemärkelsen. Inte mer än min svåger. Faktum är att jag hellre sett min svåger på möhippan än svägerskan.
Vill inte trampa på några tår här :)
Tycker bara att en möhippa ska hållas för dem som är som "Vänner", och att man inte ska förivra sig och förvandla möhippan till en släktträff, med en massa släktingar som bruden inte känner på samma sätt för.