Inlägg från: lightfish |Visa alla inlägg
  • lightfish

14 juli 2007

Mindre än 3 månader kvar nu brudar :D
    Mardrömmarna kommer tätt ;) men ja, bara att bocka av saker på att-göra-listan så är man snart lugn igen :D

Vi var och provade jackett till den blivande maken och han var lika fin som jag trodde att han skulle vara (såg bara i jackan, resten får vänta till bröllopsdagen ;) )

Tårtan går det värre med :( men jag hoppas att vi ska lösa det innan veckan är slut :)

• lightfish

Andromeda

Grattis till den uthämtade ringen :) Jag är så avundsjuk på er brudar som får se sina ringar, min blivande har valt att behålla den för sig själv tills bröllopsdagen ;)

Själv ska jag åka och fixa tårta imorgon på min lediga dag, känns så skönt att få ytterligare en sak ur världen :) Ska bara se till att få med mig bilder på hur jag vill att tårtan ska se ut :)

Annars är jag nöjd med att ha valt van der Nootska Palatsets Franska matsalen som festlokal :)

Dock har jag lite små tankar kring min klänning, kanske borde valt en lite lyxigare? :(

• lightfish

Elisabet hjärta Christian

Bra att du tycker det är spännande, det tycker nog jag med innerst inne ;)

Det där med inbjudningarna, tja....knepigt kapitel. Man vill ju liksom att folk ska svara. Vi har också fått ganska sval respons men de som svarat har varit så gulliga och tackat för den fina inbjudan.

• lightfish

Andromeda

Jag har ingen bild som jag bara kan slänga upp eftersom den utgått ur Lillys sortiment samt att hotmail bråkar med mig :( Men jag kan mejla den en annan dag.

Annars så var jag på konsultation om tårtan i tisdags och den kommer bli så himla vacker OCH god :D Är så nöjd, kommer dessutom betala 45 kr biten jämfört med mellan 55-65 kr biten som jag hittat på tidigare ställen :)
    Så det blir en moussetårta med sugarpaste överdrag med lavendelblå snirkel på ;) Smak: vitchoklad, svartvinbär och lime. MUMS!!!!

• lightfish

frokennina

Gällande priset på dina blommor, låter som ett normalt pris, ungefär samma som jag får ge här i Sthlm. :)

Vi fick provsmaka två olika sorter och det var MUMS :) Jag gav dem en bild som de kommer jobba efter, vi får se om det hinner förändras eller om jag fortfarande vill ha en sån tårta :)

• lightfish

Gabbies

Samma här, sista OSA 1/6 men man bjöd ju bara människor som är viktiga för oss och vi trodde att vi var viktiga för dem och att de skulle vilja svara snabbt...men nee... :(

• lightfish

Vi ska träffa prästen den 30 maj för sen åker hon på Konfirmationsläger i 3 veckor i mitten på juni och kommer hem en vecka innan bröllopet :)

Hon verkade hur gullig som helst i telefonen, vi har tydligen bara kvinnliga präster i vår församling :)

• lightfish

Junibrud_14:e

:D Vi tycker om dig ändå och sjävklart behöver du inte byta tråd ;) Men vilket nick hade du innan?

Idag har jag:
    ~ Lagt bokning för alla blommor, ca 2000 kr för 2 corsage, tärnbukett samt min bukett.
    ~ Bokat limo mellan kyrka och festlokal: vit med vit skinnklädsel
    ~ Försökt boka möta med festlokal men hon var på semester :)

Brudar!!! Bara TVÅ MMÅNADER kvar idag! HURRA!!!! :D

• lightfish

Hehe.... Månader med ett M såklart :D

• lightfish

Örebroare

Grattis till lägenheten, vilket nystart för er! :) Hoppas ni snart kommer iordning!

Du ligger en aningens framför mig i planeringen men hey, vi kommer alla vara klara till den stora dagen :D

• lightfish

Hej brudar!

Har ni någon aning om vart man kan hitta smakfulla (läs stilrena) bilder att använda lite som bakgrunds bilder? Den blivande maken knepar och knåpar för fullt med vår sida men vi har inga såna bilder och jag tycker inte jag hittar några genom att leta genom google bl.a.

Annars svarade alla i tid på OSA:t :D Peppar peppar... Dock har vi inte riktigt fått pejl på allergier och alkoholvanor men det ska vi se till att få in via sidan ;) Min klänning och jag måste ta en tur till Lilly butiken dessvärre, då min underkjol ser väldans skum ut :(

Hur går det för er andra?

• lightfish

Starstruck

Din tårta låter jätte god och jättefin! Tycker definitivt att du ska köra på den! :)

Skönt att höra om dina andra bitar :) Alltid skönt med det där mötet, ett
    liknande hade vi förra veckan... :D

Jag är också jätte nervös men jag vet att jag har lite att vara nervös över. Nära familj och vänner som krånglar, dj som hoppar av..... Ja, förhoppningsvis så händer det inte så mycket mer nu.

• lightfish

Ting

Halva sista inlägget var ju till dig...sry ;)

Jag har bordplaceringen kvar liksom andra småsaker :D Typ som kyrkoprogram, festprogram, placeringstavla och placeringskort samt meny... Listan kan göras lång :D Men det kortas för varje dag!

Jag har börjat längta tills det är över, när jag bara är fru.

• lightfish

Elisabet hjärta Christian

Du är inte ensam om att ha en sån mega lista :( Då jag jobbar varannan helg så har det inte funnits så mycket tid över då vi själva varit gäster på bröllop, varit i Polen; Krakow samt firat midsommar i skärgården.

Nu ska vi lyckas få ihop det mesta i helgen och under torsdag samt fredag nästa vecka. Jag var sent ute med att fixa en manikyrtid så nu ser det ut som om jag får fixa dem själv... :(

Men du...fasen vad bra bröllop vi kommer få :D och vackra blivande män ;)

• lightfish

Så är även jag hippad. :) De lyckades hålla det hemligt trots att jag alltid lyckas snoka reda på sånt ;)

De kom allihop hit och ringde på dörren, jag trodde det var blivande svärmor som kom för att lämna papper till kyrkoprogrammen men näe...
    Blidde till att kramas med alla tjejer, få på mig en urfin låtsas slöja som de gjort åt mig och på med ytterkläderna.

Vi hamna på en....bowlinghall :) Hur trevligt och roligt som helst och illa spelade vi allihopa (förutom min kära mamma) Sen hem en snabbing för att byta om till lite finare kvällskläder, iväg...för att hamna på en restaurang och dricka drinkar samt inta middag :) Vi hade så himla trevligt och vi pratade massor om allt. Sen fick jag ett hur fint paket som helt från de söta möhippetjejerna: en ursöt handväska som jag tittat på samt ett set med underkläder! :) Blev jätte rörd över att de ansträngt sig så mycket! Efter det var det en del som behövde åka hem medans vi andra fortsatte till ett uteställe och drack mert drinkar och snacka skit :D Sen kom denna hippade brud hem strax efter 00 och var helt död imorse när jag skulle upp 06:50 för att jobba ;)

• lightfish

Och idag är min m2b ute på svensexa :D Dagen före och allt.... De plockade honom imorse på ett fejkat viktigt möte på hans kontor: chefen för företaget var med i den planeringen ;)

Så nu hoppas jag att han har det skitkul och att han får en svensexa han är nöjd med :)

Själv har jag slitigt med blomarrangemang samt få allt till festlokalen. Jag hoppas allt ser bra ut tills imorgon.. Bara att släppa det nu eftersom jag inte kan göra så mycket åt det nu. Annars ska jag packa min väska för hotellet på bröllopsnatten samt sy fast slöjan på en kam och stryka på min topp och kjol lite :)

• lightfish

Lycka till allihopa, vi kommer vara strålande brudar imorgon ;) Så ses vi nästa vecka :)

Svar på tråden 14 juli 2007