Inlägg från: Örebroare |Visa alla inlägg
  • Örebroare

14 juli 2007

Hej tjejer!
    Nu har jag också hittat hit, undrade just varför det var så tys på 14-juli-tråden, det är ju inte likt oss!

Jag har nyligen bokat ansiktsbehandling för mig och blivande mannen, ska ni andra också göra det? jag tänkte att är det någon gång man ska unna sig det så är det väl inför sitt bröllop!

Jag kan dock inte bestämma mig för var jag ska fixa naglarna! Det är så svårt när man inte kan testa i förväg, kan kan man väl, men det blir så himla dyrt om man ska göra allting två gånger!

Annars är det ju flytt på gång för min del, om två veckor får vi nycklarna till vår nybygda bostadsrätt! Tjohoo!

• Örebroare

Trollungen:
    jag tycker att ni ska ringa er killkompis och berätta hur det är, att ni vill ha barnfritt! Förklara att du ville vara schysst mot hans tjej om det nu var så att de ABSOLUT inte kunde få barnvakt, men att ni verkligen skulle önska att ha helt barnfritt bröllop!

Jag tror (och hoppas) att de kommer att respektera det!

• Örebroare

Hej!
    Wow vilken dag! Idag har jag äntligen fått tag på konditorn på Kaffe&Pralin här i Örebro, dom gör dom allra godaste och lyxigaste tårtorna i stan har jag hört från vår kock och nu har jag beställt tårta därifrån! Känns toppen!

Dessutom har jag specialbeställt en ring och tittat på lite smycken till mina tärnor. Sen har jag köpt specialdesignade smycken, tiara och armband som är SÅ fina! Åh, jag är så glad!!!

Hur många av er ska sova på hotell på bröllopsnatten?

• Örebroare

Naala:
    Jasså, jag har ingen aning om vem du är! Berätta gärna! Ska du också gifta dig 14 juli?

• Örebroare

Naala:
    Nu blir jag ju jättenyfiken! Är det inte officiellt att ni ska gifta er eller?

• Örebroare

Hej på er alla blivande brudar!
    Här är en tjej som är mitt uppe i flytten!
    Vi har nu flyttat in i vår splitternya bostadsrätt och det är hur spännande och roligt som helst men VÄLDIGT mycket att göra! Jag är helt slut, att samtidigt försöka planera bröllop tar verkligen på krafterna!

Idag ska jag prova min brudklänning igen! Roligt! Och imorgon ska vi provsmaka tårtan och titta på ringen som jag har specialbeställt! Har ni andra valt smaker till era tårtor?

mag14 :
    Vi har träffat prästen två gånger och ska träffa honom igen i juni, var det något speciellt du undrade över?

• Örebroare

lightfish:
    Tack så mycket! Ja det känns toppen!

Ja, det är klart alla kommer vara klara till den stora dagen! Du kanske har massa andra saker klara som inte jag har!

Jag har börjat oroa mig för festen, jag är (som de flesta här?) ett kontrollfreak, och just festen kan man ju betsämma över! Det är gästerna och toastmasters som gör festen och jag börjar som sagt bli lite nervös... Det är väl bara att hoppas!

Naala:
    Vart tog du vägen? Jag undrar verkligen vem du är! Om du är någon jag känner bra så kan jag ju inte skriva vad som helst här i tråden!

• Örebroare

Naala:
    Ja, lägenheten är hur fin som helst! Men nu vill jag verkligen veta vem du är! Det känns jättekonstigt det här! Det gör väl inget om jag får reda på att ni ska gifta er innan det är officiellt, jag lovar att inte säga det till någon!
    Hör av dig, du har väl förmodligen mitt nummer?

• Örebroare

praline :
    Vad skönt att ni har beställt tårtan, den låter riktigt god!

• Örebroare

Hej tjejer!
    Idag gjorde jag min provmakeup och jag är så himla nöjd! Tjejen som sminkade mig var jättegullig och superduktig! Hon kommer till min frisör och tar bara 600 kr.

Är det någon mer än jag som ska ha alkoholfritt bröllop? vi har iof inte riktigt bestämt oss än, men det lutar åt det.

nougat:
    Jag har börjat lite smått med festprogrammen men vi ska faktiskt låta våra toastmasters göra dom! På dom bröllop jag har varit på så har festprogrammen varit en överraskning för brudparet, men det är säkert olika hur man gör!

• Örebroare

Hej tjejer!
    Ja, nu är det alltså mindre än 6 veckor kvar!!!

Andromeda :
    Tråkigt att höra det där med din pappa. Vad har ni för relation egentligen? Jag kan inte fatta att han gör så mot er. Jag vet att det är svårt, men jag tycker att ni ska stå på er. Det är ERT bröllop och ni bjuder vilka NI vill!!!

Dessutom tycker jag inte man har någon skyldighet att bjuda pojk-eller flickvänner om de blev tillsammans EFTER att inbjudan skickats ut.

Nu har vi haft osa och det är några stycken som inte har hört av sig, men vi får väl ringa runt lite idag.

• Örebroare

Elisabet hjärta Christian:
    Vad roligt! Oväntat att bli hippad på midsommardagen!
    Jag har inte blivit hippad än, men jag väntar med spänning!

• Örebroare

Hej tjejer!
    Har alla ni blivit hippade? inte jag, men jag misstänker att det blir imorgon. Min toastmadame ringde och ville att vi skulle ses på stan kl 10 imorgon och med bara två veckor kvar så... ja, vi får väl se vad som händer!

Hur går det annars för alla? Jag trodde jag skulle vara ett nervvrak vid den här tiden, men det är jag faktiskt inte.

Är det inte häftigt att vi snart ska gifta oss brudar!!!

Ha en bra helg!

• Örebroare

nougat:
    Vad roligt!!! Låter som om du är nöjd med dan!

Jag blev också hippad i lördags!!! Det var en av de bästa dagarna i hela mitt liv! Alla mina kompisar var där och dagen var helt perfekt! Under dagen fick jag bla dansa salsa, bli fotad av ett proffs och göra uppdrag på stan. Sen gjorde en frisör värsta snygga frisyren och jag fick en sminkning på Face, sen fick jag nya kläder av tjejerna och vi festade i en våning mitt i Örebro. Sen bad min toastmadame mig att följa med in i ett rum, hon ville göra en intervju till festprogrammet. Jag var helt säker på att min M2b bara var hemma men medan jag satt och funderade på vilket land M2b helst skulle vilja åka till så stormade M2b och alla hans kompisar in i rummet ( de hade haft svensexa under dagen). Jag har aldrig blivit så chockad i hela mitt liv! Shit! (och dom har allt på film...) Sen festade vi till kl tre på natten och hade så jävla roligt!!! Jag är så grymt imponerad av planeringen och så glad och rörd av att de gjorde allt det här för oss!

• Örebroare

Hej tjejer!
    Är det bara jag som oroar mig för vädret? Det var regnar och regnar, iaf här i Örebro...

• Örebroare

Hej på er!
    Jag hämtade också min klänning idag! ÄNTLIGEN! Jag har sytt upp min klänning och jag var hos sömmerskan första gången i januari så det har tagit sin tid! Men resultatet är perfekt och jag har faktiskt designat det mesta själv!

Snart bara en vecka kvar, helt sjukt!

• Örebroare

Vårt festprogram är redan tryckt,det där med återbud kan man ju aldrig veta, även om man trycker på fredagen så kan ju någon bli sjuk på natten eller på lördagen!

Igår skulle våra toastmasters komma till oss på kvällen, dom skulle ta med mat sa dom. Men när det plingade på dörren så stod dom där med videokamera! "Vad nu, vi har ju redan haft möhippa och svensexa" tänkte vi. Men sedan blev det en trekamp mellan mig och M2b, det var riktigt roligt! Först fick vi tävla i att bygga lego, sen att sy korsstygn och sen skulle vi på tio min handla ingredienser på ICA och sedan skulle vi laga en varsin maträtt och våra toastmasters skulle bestämma vilken som var godast! Det blir nog en ganska rolig video av det där! Det är så roligt att våra toastmasters ordnar så mycket!

Vilket pissigt väder det är! Ska det aldrig sluta regna?

Naala: Nu tror jag att jag vet vem du är, iaf om jag fick er bröllopsinbjudan i veckan?

• Örebroare

catte:
    Eller hur! Uppehåll kunde vi väl iaf få på vår bröllopsdag? Det är helt otroligt att det är så dåligt väder, det kunde vi aldrig tro när vi valde bröllopsdatum!

• Örebroare

Naala:
    STORT GRATTIS! Vad roligt att ni också ska gifta er!

Ja, vi hoppas att det blir en kanondag på lördag! Sitter här och förbereder för fullt! Hoppas vi ses snart! Kram

• Örebroare

Hej!
    Jag kan inte fatta att det är VÅR dag idag! Och när vi kom upp på morgonen så sken solen in i vårt kök, underbart!

Det här kommer förmodligen att bli den bästa dagen i våra liv! Lycka till nu alla 14-juli-brudar!!! Ni är bäst och vi kommer att vara vackrast!

KRAM!

Svar på tråden 14 juli 2007