Inlägg från: klotjohanna |Visa alla inlägg
  • klotjohanna

14 juli 2007

Hej!
    Örebroare: Vad roligt med tårta och smycken.... låter som du haft en bra dag!

Vi fick tillbaka hindersprövningen idag..... vi fick gifta oss.... tur.

Ikväll har jag börjat med omslaget till vårat festprogram, jag blev så nöjd, roligt!!

Vi kommer att sova på hotell på bröllopsnatten även om det känns lite onödigt eftersom vi inte kommer utnyttja rummet till fullo.

• klotjohanna

E hjärta C.
    Gud vilken fin tårta....... mmmmm blir sugen!!!!!

• klotjohanna

Hej alla brudar!!!
    Vad roligt att höra att det går bra för er allihop, ni verkar ha lägt under kontroll. Det vattnas i munnen när jag hör om era bröllopstårtor.
    Jag vill höra mer om mystiska meddelande om möhippan....... låter superkul.
    Grattis till lägenheten örebroare, gud vad roligt att flytta.

Själv har jag bara problem...... nu sist var det mina föräldrar som har åkt till tyskland för att köpa alkohol. När de kommer hem visar det sig att de bara har köpt hälften av vad vi hade sagt. Vi räknar med att ca 50 personer kommer att dricka och de har köpt
    12 flaskor champagne
    5 flak öl
    13 bib rött vin
    5 bib vitt vin
    2 0.75 l Whiskey
    1 liter päronkonjak

Så nu får vi gå till systemet och köpa..... jobbigt att bli arg på sina föräldrar när de är snälla och betalar alkoholen.

• klotjohanna

Gabbies: Bib innehåller 3 liter.

• klotjohanna

Ja glöm inte ta av dig den sen....... gjorde misstaget en gång..... min sambo kom hem och frågade om jag hade gift mig utan honom...... följden blev att han gömde ringen

• klotjohanna

tycker jag låter som ett moget och förnuftigt beslut...

• klotjohanna

Hör att det är fler än jag som börjar bli nervös...... det hör nog till.

Vet inte heller hur ja ska hinna då vi köpte hus i går som vi ska flytta in i 1 juli..... bara att börja packa.

• klotjohanna

Frökennina:
    Skönt att höra att det är fler som vågar sig på flytt så tätt inpå bröllop. Grattis till både hus och bebis!!!!!

• klotjohanna

Igår blev jag hippad!!!!!
    Strax innan lunch hör jag värsta vrålet ute på gatan. Jag tittar ut och där står min tärnas sambo på en mc. Jag får ett stort paket innehållande guldtaights, badbyxor, rött linne, orange brynja, gult pannband, rosa solglasögon och aprikosa joggingskor, jag har aldrig varit så snygg i hela mitt liv. Jag fick också ett brev på saker jag skulle packa ner. Sen var det dax att ta på sig hjälmen med fastsydd slöja på och så bar det iväg genom stan. Plötsligt ser jag min tärna och mina vänner på gatan och vi stannar och det blir kramkalas.

Vi gär iväg på stan och stannar utanför en skönhetssalong där jag får gå in och göra manikyr. Efter det blir det promenad genom stan till en park där det var fullt med folk (det var karlstad stadslopp) där hade de dukat upp picknick ned champagne, jordgubbar, baguetter och vi åt och myste. Alla hade med sig en present som syboliserade ett minne de hade tillsammans med mig och jag skulle gissa vem det var ifrån. Jag skrattade så tårarna rann.....

Sen var det dags för en promenad igen och vi hamnade på ett hotell där mina vänner hade hyrt relaxavdelningen. Vi badade och bastade och drack.

Nästa promenad gick hem till en kompis där jag fick mer paket innehållande tiara och strumpeband som jag skulle ha på mig under kvällen. Jag blev sminkad och fixad av en kompis som är frisör och när vi var färdiga hade de andra dukat fram middagen i trädgården.

Efter många timmars skratt bar det till sist iväg till krogen där vi dansade natten lång!!

Världens roligaste dag!!!!!!! (världens tröttaste dag idag).

Svar på tråden 14 juli 2007