Inlägg från: Andromeda |Visa alla inlägg
  • Andromeda

14 juli 2007

Halloj brudar, blev lite förvirrad innan jag märkte att tråden var ny igen ;)

Jag har äntligen hämtat ut ringen, fin var den. Har precis börjat fixa festprogrammet i Publisher nu, funkar kanonbra :) Bara man hittade rätt mall. Sitter och filar med det. Har skrivit en lista över alla bjudna. Om ni tar med alla gäster i festprogrammet, skriver ni något om gästen också eller går det lika bra utan ?

Någon som trycker upp servetter till festen, har någon någon bra som trycker till bra pris och snabb leverans att rekomendera ??

Vad tiden springer iväg, börjar känna att det är knappt om tid med att hinna med allt, med heltids jobb, fixa massor av födelsedagspresenter och massor att göra inför bröllopet. (samt att vi var borta 1 1/2 vecka vid påsken)

Kram

• Andromeda

lightfish:
    Det måste vara spännande att vänta att se ringen vid vigseln, det skulle jag tycka vara romantiskt... :)

Appropå tårta så funderar vi nu på en vanlig gräddtårta i grunden, jordgubbar på med tunna choklad bitar runt om istället för jätte mycket grädde..
    Kul att festlokalen är vald, vi har bara en vanlig enkel lokal. I dag talade jag med en av dem som ska servera, då vi inte beställ just serveringen innan. Vi ska ju ha cateríng i lokalen vi valt.
    Hur ser din klänning ut lighfish ?

Det med anmälningar, jag är nästan lite besviken att så få hört av sig. Vi skickade ut totalt 35 inbjudningar i slutet av februari, 3 st har bara än så länge hört av sig till svärmor... Det känns för lite och nu går ju snart anmälningstiden ut. Inte ens min pappa och mamma med respektive familjer har anmält sig *suck* även om de sagt att de ska komma. Ett par stycken har sagt att de ska komma till oss, men inte ringt och anmält sig än. Sen är det ju en hel drös som inte alls hört av sig....

Hindersprövningen kom till oss idag och vi får lov att gifta oss ( tur det ;) )även om man inte förväntade sig något annat *fniss*

Kram alla,

• Andromeda

Nu har jag beställt servetter, även om det blev dyrare än jag tänkt mig. Men det får bli så helt enkelt. Beställde både kaffeservetter & middagsservetter inför bröllopet.

Nu har jag iaf valt florist för att göra brudbuketten, har velat hit och dit, men nu hinner jag inte fara runt mer och leta andra florister. Ska ha rosbukett med creme-champagne och oranga rosor i mest creme och sen lite färg i. Tror det kan bli bra :)

Nu är det bara 2,5 månad kvar hemskt vad tiden formligen springer iväg. Och inga kläder fixade till min m2b kanske dags att boka det nu.

Vi har även blivit bjudna till bröllop ;) kul en månad efter oss, den 18 augusti ska ett par som är inbjudna til bröllopet gifta sig själva ;)

• Andromeda

Hej,
    vet ej om fler har börjat närma sig anmälningstidens slut. Jag är djupt besviken på de som inte tänkt komma och inte kan ringa och meddela detta. Är det verkligen inte normalt att ringa och tacka nej till ett bröllop längre ??

Messade med min kusin idag och tyckte att iom hon inte anmält sig = att man inte tänker komma..Men det kan ju faktiskt vara personer som glömt anm. tiden och jag skulle skämmas ihjäl mig om jag inte ens kunde bemöda sig att ringa och tacka nej till ett bröllop ??

Sista dagen för anmälan idag och igår hade inte ens hälften hört av sig till svärmor....

• Andromeda

Hej igen,
    Nu har sista dagen passerat, och nu var det bara 5 inbjudningar som inte blev besvarade, det fullkomlingen drösade in anmälningar på kvällen igår.. Varför man nu måste tacka ja de sista minuterna av anmälningsdagen vete tusan ?? Men nu känns det lite bättre, har fått tag på en morbror nu som inte tänker komma och inte hört av sig. Vi får ringa och fråga de andra fyra inbjudningarna också så vi vet om de tänkt komma eller ej (lutar väl mot nej iom de inte ringt.

• Andromeda

hihi har en sådan kalender som man rycker en lapp varjedag, blev aldeles glad när jag insåg att om 2 månader smäller det *S*

Men det känns som att man har massor att göra kvar..

Kram

• Andromeda

Jag kommer nog inte heller bli hippad, har flyttat runt för mycket så jag har mina vänner här och där (och en del har jag tappat på vägen).

I dag har jag sammanställt vigselprogrammet i sin helhet. Vilka psalmer har ni valt ? Vi har valt psalm 200 1-4 samt 834b. Samt den gamla varianten av herrens bön. Och den "lättare" varianten av inledningsord . Vi var och hade vigselsamtal igår, vi pratade bara om psalmer, bilar & byråkrati med prästen. Han frågade inte alls hur vi kände inför att gifta oss med varandra och att vi var på det klara att vi verkligen skulle gifta sig (trodde det var en tradition att tala om det) hur gjorde era präster ?

kram
    Från en blivande STRESSAD brud som tror det kommer bli tufft att hinna med allt...

• Andromeda

Hej,

En tråkighet och en glädje anledning idag.

Min M2b är på svensexa idag, hämtades vid 14.30 han var väldigt förvånad med glad när han förstod att han blivit lurad. Fniss sa att ett par kompisar skulle hit med deras barn så de skulle leka, men hit kom istället bestman, hans syrras man och en till kompis, hoppas bara att inget dumt görs och att han kommer hem helskinnad.

Det jag är ledsen över är att jag fått ett ulitimatum av min far, min syrra (26 år) har precis blivit ihop med sin FD de har varit i sär minst 6 månader, och nu vill min pappa att han också ska komma på bröllopet, nu har vi satt gränsen vid icke sambos, nu hotar min pappa att ingen av dem ska kommma om inte denna kille (som vi knappt träffat heller) får bli med bjuden. Jag är så ledsen, ska min pappa genom ett ulitimatum ändra på våra satta regler till VÅRAN bröllops dag, man får verkligen känna sig favoriserad (not) och det har jag iof aldrig varit framför pappas nya familj, men att en ny fd kille ska kunna göra så att ingen av dem kommer ner ?????? så himla lågt, sen hade vi å andra sidan OSA den 6 maj och nu en månad senare börjar de strida om detta.. Hjälp, varför drabbas jag av allt elände, prästen hoppar av, m.m och nu även detta !

Idag mycket ledsen blivande brud.

• Andromeda

Hej tack alla som stöttar, har diskutterat lite idag, men ingen lösning ännu.

Min m2B hade kul igår, men totalt, och då menar jag TOTALT utslagen idag, har ff inte repat sig och nu är kl 19,15..Inte trodde jag att hela dagen skulle gå till spillo..

• Andromeda

Hej alla,
    Här är det fullt upp som vanligt, det har löst sig med problemet jag hade tidigare, vi fick böja oss pga kännde att det kunde bli för mycket efterverkningar då det redan är lite ansträngt mellan mig och pappas familj sedan innan.

Hjälp vad tiden formligen springer iväg, stopp och belägg tack. Har precis beställt tårtan sent om sider ;)

En fundering vad har ni valt för vin till bröllopen ? Vi har nog hittat ett milt rött vin, men vi måste ha ett vitt vin också, är ju själv inte förtjust i sura vita viner, mer mot mosel viner, men när jag provade nu hittade jag inget gott vin alls :( och mamma och min M2B sågade de vita vinerna nästan totalt.. så har ni några tips tar jag tacksamt emot dem !!

Kram

• Andromeda

Halloj,

vi kommer lägga våran bordspacering i mitten och sen på baksidorna kommer vi ha en gästförteckning. Funderar om jag ska strunta i text om gästerna förutom vad de jobbar med, känns inte som att jag kan skriva bra om alla gäster, och några känner vi direkt inte då de medföljer någon vi bjudit in..

Hjälp bara 3 veckor kvar... känns nästan panik artat ....

• Andromeda

Halloj, hinner knappt vara här inne det är liiiite mycket nu! Men ni vet ju varför, i lördags blev jag också hippad tänkte skriva berättelse men den blir aldrig klar så det får bli den korta versionen, 4 vänner kom och nappade mig vid 11 tiden, men innan vi drog iväg blev det picnic korg hemma, jag fick ta på mig overall & ögonbindel innan de tog mig till bilen, till aronsfortet (typ fångarna på fortet) jätte skoj med tjejgänget. Snabbt avslut då vi var sena, ögonbindel på igen, då var vi i ett spa samt tillökning av en person till =) jätte skönt fick också massage,ögonbindel vid flytten, vi kom hem till en av de som nappade mig. Där blev det sminkat (grällt) och afrikansk typ av kläder samt gardin slöja ;) samt utfrågning av 20 frågor som säkert kommer att ställas mot varandra på bröllopet. Sen bar det av mot stan där vi åt ute på piren *mums* och sen avslut på en bar/ mindre dansgolv.. Kvällen avslutades vid 02 när jag var hemma igen, men jag hade haft jätte skoj !!! Speciellt kul var ju att min barndomskompis dök upp som numera bor i stockholm...

Kram superstressad blivande brud,

• Andromeda

Idag har jag hämtat min KLÄNNING !! som är insydd så den passar mig nu =) Den passar perfekt, passade på att köpa mig ett paraply också ;) för man vet ju aldrig hur vädret tänkt att bli på våran dag, men vi får se ! Tänkte hyra en pastron eller vad det heter till min pojke, men det kostade 175 kr , gick till en skräddare som ska sy en åt mig för 250:- istället :D känns lite bättre att få behålla frö 250:- än att hyra för 175, vi har en del kvar att fixa, festprogrammet är tack och lov klar redigerat, det är bara bordsplaceringen kvar att fixa in i programmet. Sen får vi kopiera upp festprogram och vigselprogrammet dan innan eller något sånt. Lokalen får vi onsdag kväll bra för då får vi fixa lite dagarna innan !

Börjar resonera som så att är det något som man inte hinner med eller glömmer så tror jag ändå att vi alla här kommer få en fantastisk dag !!

Kram på er alla, ´nu står vi snart där i kyrkan som prinsessor hela högen här !!

• Andromeda

Ja det är helt sanslöst vad tiden sprungit iväg, det är nästan som med en graviditet, först tycker man att det går så långsamt, och sen är man plötsligt vid beräknat datum, men vi vet det ju säkert ;)

Igår var jag och handlade lite smink köpte också en ansiktsmask som jag la på och rengjorde mitt ansikte med, känndes jätteskönt efteråt. Nu blir det livat här sista veckan, min pappa och familj kommer ner hit och bor i stuga i närheten idag, sen droppar det in nära som ska bo här både onsdag och torsdag. Torsdag och fredag ska vi ställa iordning lokalen. När har ni tänkt att trycka kopiera upp festprogammet ? Vet inte om man kan vågar vänta till fredag om ifall någon lämnar återbud ? Tänkte på bordsplaceringen. Där vi har med alla gäster i.

• Andromeda

Tiden tickar väldigt fort nu, jobbar imorgon sen är jag tack och lov ledig. Hoppas att allt löser sig för dig Elisabet hjärta Christian med ljudet av vägen. Vi ska ju vigas i en kyrka så där kör tack och lov inga bilar =)

Kram till er alla blivande fruar !!

• Andromeda

Hej tjejer,
    Idag har vi träffat fotografen för att välja ut var vi ska fota oss. Sen åkte vi även förbi cateringfirman och gjorde upp de sista detaljerna inför det efter det var det dags att köpa allt vin som vi beställt och allt hade kommit samt att vi köpte en liten flaska gula änkan också =)
    Fler och fler bitar börjar falla på plats men det finns defenitivt kvar att göra. Kul att så många blivit hippade så sent och att ni tyckt det har varit roligt, tänk om tre dagar är vi fruar istället :
    Kram till er alla,

• Andromeda

Duchess. lycka till nästa helg. Jag sitter också här med långa naglar =) första gången i livet med förlängda naglar, känns skumt men man börjar smått vänja sig !! Puh idag blir det full rulle..

Kram

• Andromeda

Lycka till nu alla tjejer, ett stort grattis i förskott. Lär inte gå in här något i morgon, hoppas att vi alla får helt underbara minnen från morgondagen..

KRAM !!!!!!!!!!!!

Svar på tråden 14 juli 2007