• Ting

14 juli 2007

Hej, det var ett tag sedan jag var här inne. Börjar ni bli nervösa?

Dukar löste vi på detta sett. Dukarna som fanns i festlokalen passade inte min smak så jag köpte vitt fleecetyg som bordsfilt och över skall jag ha lakan (köpt på IKEA), jag har provat att duka med dekorationer å servis på å det syns inte att det e lakan på borden. Det blev jättesnyggt. Vad har ni kvar?

• Ting

Nu tjejer är det inte långt kvar!!

• Ting

Träffade alla som är inblandade i förberedelserna i går. (Serveringen, toastmadam, tärna, alla alltiallo), gick igenom hur dagen kommer att se ut och hur jag vill ha det och även de fick koma med förslag. Efter det mötet så kändes det som om alla bitarna föll på plats. Nu är det verkligen allvar. På torsdag går vårt O.S.A ut och det är bara 1 månad kvar.

Vad har ni kvar att göra? Har ni gjort bordsplaceringen än?

• Ting

Gabbies Varför inte bara ha utöver er dina och din m2b´s föräldrar, inga syskon vid honörsbordet. Men sätt din syster nära er på en av tungorna.

• Ting

Är det någon av er som har provat någon bordsplacerings mall via datorn? eler ritar ni alla upp för hand? När jag läser era tidsscheman så får jag lite panik. Så här ser vårat ut.
    10.15 till frissan
    13.30 sminkning
    14.30 - 15.00 Påklädning, kissa, andas
    15.30 vigsel
    16.15 Fotografering

Gabbies: Hur många sidor har ni i ert festprogram? Kör ni flera färger, eller bara svart text?
    Tidsschemat kommer säkert att spricka någonstans under dagen gång men vet ni.... jag tror jag blir gift ändå.

• Ting

Elisabet hjärta Christian: Vad har du kvar att göra?

• Ting

Jag har haft min klänning insydd med alla tillbehör, underkläder osv klara sedan augusti. Jag har gått upp 4kg i vikt sedan klänningen syddes in till mig. Har sedan gått ner halva av det som jag gick upp. Provade klänningen i söndags och det var för STOR. Jag måste nu hitta en sömerska på kort varsel som kan sy in min klänning. Jag fick panik, jag som hade allt klart. Provade i går morse min korsett som jag skall ha under klänningen, i hopp om att jag kanske skulle slippa sy in den då (eftersom jag provade klänningen utan bh) när jag hade knäpp igen och spännt den med alla remmar så kunde jag snörra runt den på mig. Köpte en axelbandslös bh provade den under klänningen hos sömmerskan. Jag får sy in 8cm på klänningen. Allt som jag har gått upp satte sig på höften. Varför kunde det inte sätta sig på bysten istället.

• Ting

Hej brudar!
    Det är kul att vara här på torget. Har blivit riktigt beoende av att surfa runt och kolla olika inlägg.
    Visst är det kul att planera sitt bröllop! Det känns så härligt när allting börjar falla på plats. Det är nästan som man undrar vad skall man göra efter detta stora projekt. Har ni mkt. kvar att göra?

• Ting

Har ni gjort bordsplaceringen än? En liten fråga som kanske någon av er kan svara på. Par som är gifta får ju inte sitta brevid varandra men de som bara är ihop/sambo skall sitta ihop, kan man sätta dem mittemot varandra eller måste de sitta brevid varandra?

• Ting

Så är även jag hippad. Jag fattar inte att de har kunnat hålla allt hemligt från mig. Kontrollfreaket som har koll på allt. Men...

Dagen började med att jag gick upp och gjorde välling till min dotter, gick tillbaka och la mig en stund till eftersom resten av familjen sov. Det knackade kraftigt på sovrumsdörren och någon springer upp till övervåningen. Jag svarar " kom in eller stå kvar mig kvitar det". (jag trodde det var vår son och hans kompis som sov över som knackade för att busa)sen knackade det igen och in rusar ett helt gäng tjejer med kameran i högsta hugg. Wow! vilka bilder det måste ha blivit, nästan som att se ShuEllen
    (i Dallas) nystaylad på morgonen fast denna dag hade hon fastnat i torktumlaren.
    Jag fick ta på mig en urtjusig klänning svart med silverpaljetter, rosa boa och en tiara med slöja. Dags för champange frukost. Jag fick en lista vad jag skulle packa med mig.
    *Pass
    *Morakniv
    *Ficklampa
    *Finkläder
    *Sexigaunderkläder
    *Badkläder
    *Vandringskängor
    *Smink
    Sen fick jag gå längst gatan för att visa upp mig. I slutet av gatan började folk att samla ihop sig. Dom tyckte detta var jättefestligt. På med ögonbindel och ett par hörlurar med högsta volym av gamla Carola hits sedan in i bilen. Som kontrollfreak så hade jag läget under kontroll i ca 3 mil, gata upp och gata ner. Några gick ur och någon hoppade in i bilen under resans gång. Till slut hamnade vi vid Skogshöjden i Södertälje. En spa-anläggning, där vi bubblade, ångbastade, simmade, åt och drack gott. Sminkkurs, makeupartisten sminkade upp mig. På med den fina utstyrseln igen. Bindel och hörlurar. Mer dricka. Eftersom man inte hör de andra utan bara Carolas hits så blev det ju så att man sjöng en hel del. Då skall det läggas till att jag är ingen sjönsångerska. Det tillkom fler kompisar på resans gång och mer dricka. Nästa anhalt var en skivstudio i en lägenhet, där självaste ljudteknikerna är en gamal arbetskamrat till mig och kompis med m2b. Där skulle jag sjunga in en CD. De gav mig ett A4 med MASSOR av text på. "Hej Fredde du är helt okej hej Fredde, hej Fredde" osv. Det skall också läggas till att här var jag som mest varm i kläderna. Såg inte texten så bra. Men efter lite ylande så verkade de nöjda eftersom jag fick på mig ögonbindel igen och på med kängorna och ännu mer dricka och in i bilen. Sen drog dom med mig på en vandringstur med ögonbindel. När dom tog av mig bildeln så var vi inte många meter hemifrån oss. Där tjejerna börja fixa och dona i köket medans jag fick uppgifter jag skulle göra. Jag skulle göra en avbild av min familj Fredrik, vår son och dotter av cernitlera, röd, gul, brun. Lite knepigt men jag fick ihop det. Jag fick även indianpärlor för att göra halsband som jag skulle sälja. Jag kan ju säga att det var ju ingen riska att jag blev torr i halsen för den var stendigt blöt av allt mousserande, vin, cider, shots. De hade gjort en gudomlig middag. Där vi alla njöt av all mat. Jaha nu skall vi åka då. Åh... dags att krypa till kojs tänkte jag som började nyktra till vid det laget. Nej, du skall med. I bilen fick jag en engångskamera och en lapp med massor av uppdrag på.
    * En manstå (Ej m2b)
    * En polis
    * En dam i hatt
    * En percing (ej örhänge)
    * En snygg man
    * En katt
    * Ett förälskat par
    * En mercedes
    Som tävlingmänniska så började jag på direkten vi klev ur bilen. Dam i hatt, nja, sjörövarhatt (vikt av en papperservett från badrummet på puben) men det blev godkänt. Jag pixade allt utom en polis. Eftersom de hade slutat vid 23.00. De hade de redan kollat upp. Det hela avslutades hemma hos oss vi halv tre. Då vi alla, nja nästan alla stupade i säng. Jag hade hur trevligt och roligt som helst och jag vet att de fick sig många roliga skratt på mitt sjungande i bilen.

Svar på tråden 14 juli 2007