• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • Rheannon

Norrsken:
    Ja, det blir nog i Stockholm vi gifter oss.
    Det lutar iaf åt det nu. Sambon är från Göteborg och har släkten där i närheten också så det är möjligt att vi ombestämmer oss och väljer Göteborg istället.
    Än så länge är det ingen som vet att vi planerar bröllop, det ska vi avslöja om ca två veckor.

• madlin

MrsNyberg2B: ja de låter vettig blandning!! har du gipsat nåt ännu? också tänkt gipsa, för att få tag i betong lätt har jag inte.. lör du i ikeaformar? :D

• vårbrud2008

Godmorgon alla!
    Idag har jag semester och det är hur skönt som helst. Det behövdes. Var iväg på barndop hela dagen igår så idag blir det lite lugnare. Fika med sambons farmor och mathandling. Det får räcka.

Madlin
    Jag har beställt våra kort från Kortdesign och det blev vita kort med silvertext, eftersom vårt färgtema är vitt, silver och grönt. Har fortfarande inte klurat ut om korten kommer hem nu eller om man måste kontakta företaget. På hemsidan står det bara att de tar längre tid att få korten om man har valt korrekturläsning.
    Mysig lokal ni har hittat.
    Vi ska ha vårt på ett hotell i grannbyn och det går i samma stil som er lokal så det blir nog jättemysigt. Gillar den gamla stilen mycket.
    Fin klänning!!! Jag beställde också min från 1koo och fick den på skärtorsdagen. Den är lite stor, men går förhoppningsvis att sy in, men annars är jag supernöjd. Kolla in vår weddingannoncer så får du se den. Jag gav 1240 kr för allt.

Sängdiskussionen = vi har en 1,60 säng och det räcker väl till oss, sonen, tiger, nasse, ior och Nalle puh??:)

MrsNyberg2B
    Jag har köpt Harry Potter böckerna efterhand som de har kommit ut på svenska, men nu har man fått vänta länge tycker jag. Det ska bli spännande att se hur det gåt för Harry och de andra.

Flyttantal = 8 gånger och det tycker jag räcker långt. Gillar inte alls att flytta.

Stjärngudinnan
    Välkomen in i allergigruppens pankbok!!!!
    Har haft mina allergier sen jag föddes och det är inget roligt att gå och hämta ut medicinen men jämna mellanrum. Inget bra för plånboken??:(

• madlin

vårbrud2008: Lite roligt att vi har samma färgtema, istället för grönt har vi svart. Lite udda på bröllop men vi gillar det!

Hur lång tid tog de för dig att få hem klänningen efter du hade beställt? Skönt att den var lite för stor än för liten, tydligen enklare o sy in den än ut den något.

Va roligt med lokal! De blir lite mer charmigare när de är gammeldags. Personligen så är jag så förtjust att de finns kakelugn i varje rum :)

Ska kika på din weddingannoncer !!

• vårbrud2008

madlin
    Jag beställde min klänning precis innan nyåret så de började inte med den förrän 1 mars, men sen var den här på skärtorsdagen, så ca 5 veckor tror jag det tog.

Ja, det var tur att den var stor istället för för liten. Nu går det ju att fixa till den och det känns skönt.

• madlin

vårbrud2008: vilken fin! ja, hellre lite för stor än för liten. Måttade du galet eller? Får höra med svärmor om hon har lust att sy till min klänning sen om de är något som ska ändras. Man drömmer ju redan mardrömmar att klänningen inte uppfyller ens förväntningar!

5 veckor är helt överkomligt! Man fick ju fylla i datum också, var lite ful o skrev nångång i mitten av juli jag förväntade mig att ha den *s* Men de är bäst så när man kanske får sy in/ut/upp den förmodligen!

• MrsNyberg2B

madlin - Nu har jag gipsat lite, får se hur det blir när det stelnar... Jag körde på 1 dl vatten och 2dl gips. Det blev rätt bra. Det går ju att blanda ut med mer vatten eller gips om det blir lite hårt. Det går åt ganska mycket, upptäckte jag. Får bli en testrunda, det här, så man kan arbeta upp sin teknik! Formarna köpte jag på Åhléns, men det är ju samma typ som de Ikea, alltså i gummi.

Annars är det rätt dåligt - igen - här. Det var trevligt igår och vi fick lite spånat jag och toastmadame.. (mest om midsommare iofs, men iaf). Idag på morgonen har jag bara känt massa ångest och usch för att jag ska till jobbet. Frågan är om det är ett bra tecken att man måste ta lugnande tabletter för att kunna ens tänka på att man ska jobba.. Men jag trivs ju, så jag fattar inte vad det handlar om????

• Pumpkin

Gaaah vilken sugig lön man har på det här stället!

• Rheannon

Oj, ni verkar ju allihopa ha kommit jättelångt i planeringen.
    När började ni planera?
    Hur mycket är redan färdigt?

• Pumpkin

Rheannon: Många av oss har varit här sen december/januari förra året

Jag har mkt klart i huvudet, men inget praktiskt i princip...

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6