• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • Brud 2008

Norrsken: Ja, det är ju så, ni har ju hjälpt mig mer i planeringen än vad henrik har
    Egentligen borde ni vara mina tärnor allihopa ju... Det känns lite konstigt att diskutera varenda detalj om varandras bröllop och sedan ska man inte gå på dem!

• Pumpkin

Morning (eller godmiddag kanske? ) allihop!

Brud 2008: Ja, egentligen känns det ju väldigt underligt, det håller jag med om! Vi borde försöka ha nån träff eller nått i sommar eller till hösten eller så

• sajberpillan

Norrsken: inte så lätt att veta. Jag (vi) bor i Nyköping.
    madlin: alltid skoj att höra vad andra ska göra och se bilder ...får massor me tips och idéer!

• madlin

sajber.pillan: va roligt att höra! Blir lite osäker om ni vill höra mitt dravel bara här, är de så får ni skrika till *ler*

Igår satte jag mig o pysslade lite vid köksbordet, det blev vinlappar som ska knytas på vinkarafferna vi ska köpa o fixa till. Lamninerade dom också så de blir lite tåligare - tänkte fota helhetsbild sen istället, just nu ser de inte mycket ut till världen. En svart lapp, med en vit mindre lapp där det står ex. "alkoholfritt vitt vin" eller "rött vin" - sedan är det utstansat hål för snöret. *s*

Ska precis göra mig iordning och jaga gips i affärerna som är öppna, så ska jag börja fixa småfigurer o smycka det stora honnörsbordet sen.

• Pumpkin

sajber.pillan: Ja men det var ju inte illa gissat av mig alltså!
    Nyköping är mysigt, min morbror och hans fru bodde där förut

madlin: Tror det kommer att bli jättesnyggt med de där lapparna

• vårbrud2008

Idag har jag riktig Söndagsångsest.......

Sambon var ute och svirade igår så han ligger bakfull på soffan. Jag och sonen har gjort lite diverse saker som städning och så men nu känns det tråkigt.....:(

Vad ska man göra för att pigga upp sig när man inte är sugen på något utan bara inväntar den tråkiga måndagen?????????

Katalog och nätshopping = jag är en Hennestjej och har en Hennesson, men gör en avstickare ibland till Ellos och Josefsson eftersom min mamma har konton där. Gillar Hennes för deras priser, har ju som sagt inte en fet plånbok.

Skor = är helt hopplös när jag ska leta skor. Hittar aldrig några och sen har jag egentligen en mellanstorlek så då blir det ännu svårare.

• MrsNyberg2B

Skor - Finns sannerligen inte mycket som slår det i shoppingväg. Möjligen choklad! Har någon testat den mörka chokladen med hallon från Marabou?

Mina gipsfigurer blev sådär bra... Jag har testgjort en, men, nja. Inget bra placeringskort än. Kanske om man köper en kraftigare ståltråd. Eller. Så gör man någonting annat istället. Frågan är vad. Nåja, det är ju lååååååång tid kvar. (förmodligen kommer jag sitta och säga att det är lång tid kvar när jag i slutet av november fortfarande inte bestämt mig/oss)

Har gjort ett nytt kort också (vad annars?). Det blev bra, men jag har plötsligt blivit så osäker på färgerna. Det enda jag vet med säkerhet att jag vill ha med är egentligen svart och vitt, och rött. Så kanske det blir det då.. Det baseras mest på att dukarna är vita och ljusstakarna svarta i lokalen, samt att jag vill ha röd bukett, och inte för många färger.

• sajberpillan

mrsnyberg: den chokladen är ju såååååå god!

madlin: bilder, bilder! vill se bilder

Norrsken: värsta lokalsinnet du har! eller bra kartbok

• stjärngudinnan

Pust! Nu har vi nästan packat klart allt utom det vi behöver för att kunna leva någorlunda normalt fram tills dess vi flyttar.. Skönt att ha det gjort! Men nu ekar det nästan i lägenheten

En fråga tjejer. Har ni berättat för vänner och dylikt att ni ska gifta er och vilket datum, i samband med förlovningen? Eller får de reda på det när ni skickar inbjudningarna eller save the date kort? Har ni berättat endast för familjen? De med särskilda roller i bröllopet? Hur har ni gjort med berättandet, helt enkelt?

• Rheannon

Då var det söndag igen då.
    Jag har ingen lust att jobba imorgon. Nån som har lust att jobba åt mig

Stjärngudinnan:
    Familjen får veta tidigt men resten får vänta på inbjudningskort, om jag lyckas hålla det hemligt dvs

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6