• malona

Vad ska jag göra?!?!

När jag skulle skriva rubriken till detta inlägg så skrev jag först "Jag hatar min kropp!" Men igentligen är det ju inte den jag hatar...Det är ju min hjärna som säger, "jo men dendära bullen kan du äta! Du gick ju 4 km i morse! Varför går det inte!!!!
    Jag ränkar points ibland och jag har följt GI metoden. Promenerar ganska ofta...försöker intala mig själv att börja med pilates...men allt bli bara så sjukt stressande för mig.
    Jag har inte pengar för att kunna gå på gym (vilket är sjukt frustrerande) och det värsta av allt är jag jag helst ska ha gått ner minst 5 kg till den 27 då jag ska prova min brudklänning...(fråga inte varför jag MÅSTE gå ner det är bara så....)
    Jag har jobbat som ett djur hela förra månaden...men min kille är förtfarande arbetslös utan a-kassa. Så det oroar mig oxå! Jag har börjat att andas på ett konstigt sätt sen 2 veckor tillbaka. Typ som när man inte kan ta ett riktigt djupt andetag...tillslut så gör det så sjukt ont i lungorna när man försöker att ta ett riktigt andetag.
    Jag tror jag snart blir tokig!
    Vi gifter oss om 2 månader och det är mycket som skall ordnas...
    Men igentligen skrev jag ju ett nytt inlägg bara för att jag vill gå ner 5 kg. Är det nutrilett som gäller måntro?

• Svar på tråden Vad ska jag göra?!?!
  • pickolina

Gällande andningen så vill jag bara påpeka att det är oerhört viktigt att du tänker på din andning, blir medveten och börjar djupandas. Det sätt du beskriver att du andas på nu sätter kroppen ur spel. Det ger fel mängd syre och koldioxid (är det dom ämnena?) i blodet, det påverkar koncentration, minne osv.. Det ger stress och ångest osv..

Det sätter alltså igång en väldigt negativ process i din kropp som enkelt kan undvikas genom att du blir medveten och börjar andas ordentligt igen! Om du inte gör det så får det konsekvenser, som du redan märkt av...

För övrigt låter det inte som du behöver bantningstips utan tips om hur du hanterar din vardag, ditt tänk alltså.. Att allt stressar upp dig osv.. Troligtvis så skulle viktnedgången vara ganska enkel om du lärde dig att tänka annorlunda och ta allt med ro.

Svar på tråden Vad ska jag göra?!?!