Inlägg från: Centifolia81 |Visa alla inlägg
  • Centifolia81

Augustibrudar i Göteborg 2007...del 2

JIPPI! Jag hittade er igen efter massa letande.

Puman-prinsen tack för berömet på hemsidan! Har knepat och knåpat med den ett bra tag och tyvärr fortsätter man lite då och då också... men men, det är roligt.

Har tyvärr inte så mycket tid jag skulle vilja ha för att planera bröllopet just nu. Ska flytta mitt i allt. helt oplanerat men min m2b fick ett jobb nere i Lund så vi ska bli skåningar. Men vi gifter oss fortfarande i Göteborg.

• Centifolia81

Bröllopsfnatt:
    jag har bara hunnit ner till Lund 3 ggr nu för att titta på lägenheter - men jag har lyckas se magnolian blomma och det var det finaste jag har sett. Ska definitivt ha en när jag skaffar villa.

Våra ringar är nästan klara. Tog hem dem för att "pröva" att vi trivs i dem innan vi gör de sista justeringarna. Två till diamanter ska i vigselringen, som för övrigt även har en röd-rosa stor granat uppstående i klofattning.
    Samt att våra förlovningsringar ska piffas upp lite från vanliga släta vitguld till matta vitguld med något litet mönster i.
    Och jag har också valt att ha en i vitguld och en annan i rödguld Älskar att blanda de två metallerna.

• Centifolia81

Bröllopsfnatt:
    min ring, jag skrev fel det är en röd safir... inte granat.
    Den är en vanlig slät guldring (ganska rund i formen) och mitt på har den en klofattning med tre klor som slutar i en pytte diamant på varje klo. mitt emellan klona sitter en röd safir. På vänstra sidan (sett från mitt håll) sitter sedan två diamanter till på själva ringen, en som täker hela och en lite mindre. Ringen är bara 3mm bred för förlovningsringen är 5-6 mm bred så det blev för mycket annars.
    Just nu är den hos Graveraren men jag kanske kan ta ett kort när dne kommer tillbaka om en vecka...

• Centifolia81

Mina planer går bara framåt, men jag har problem att få tag på den präst som är tilldelad oss. Antingen är hon sjuk eller på semester hela tiden. Börjar känna lite stress och de lovar hela tiden att hon ska ringa när hon kommer tillbaka (2 månader gått sedan första försöket att kontakta henne) men men, det kommer väl.
    Sedan har jag bokat tid för en sk Secret box som jag ska ge i morgongåva... ska göra den precis innan midsommar. Spännande.
    Annars är väl det mesta på G eller klart. Måste ta mig i kragen och börja på festprogramet också...
    Hoppas det går bra för er andra!

• Centifolia81

Bröllopsfnatt:
    självklart klarar du allt det!!! Inga problem. En sak i taget bara. Musiker är kanske det viktigaste att börja med (enl mig, så starta där). Spriten kan du väl be någon annan ta hand om...

• Centifolia81

Bröllopsfnatt:
    Det låter som du hade lika roligt som jag. Har också haft min hippa - men istället för att skriva om den här har jag den på våran hemsida...
    heidiochdaniel.weddingannouncer.com för de som vill läsa...

Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007...del 2