• seal

Augustibrudar i Göteborg 2007...del 2

Välkomna hit, till den nya tråden för alla som ska gifta sig i augusti 2007!

• Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007...del 2
  • Aug2007bruden

Hej, är på sätt och vis en Augusti brud i Göteborg då jag bor här, men skall gifta mig i Helsingborg i Augusti med min goding !
    Fler än jag som möts av : "Vad värst vad ni är sent ute !", när man skall boka festlokal, fotograf mm. Men som tur är har vi det mesta klart nu. Puh !!

• Centifolia81

JIPPI! Jag hittade er igen efter massa letande.

Puman-prinsen tack för berömet på hemsidan! Har knepat och knåpat med den ett bra tag och tyvärr fortsätter man lite då och då också... men men, det är roligt.

Har tyvärr inte så mycket tid jag skulle vilja ha för att planera bröllopet just nu. Ska flytta mitt i allt. helt oplanerat men min m2b fick ett jobb nere i Lund så vi ska bli skåningar. Men vi gifter oss fortfarande i Göteborg.

• Petra74

Jag hittade oxå hit!!!!

• FrökenAnna

Har också hittat hit :D
    En fundering vad får ni betala hos frisören?

• malin-lo

Hej jag e ny här. Jag och min kille ska gifta oss i slutet av augusti ute vid havet, jag behöver tips och hjälp på allt känns det som. Vet någon vart man kan få tag på en klänning med halterneck och v-ringning ingen typisk brudklänning det känns inte som det passar sig skulle vilja ha en "vanlig" klänning typ en lager på lager eller nått

• Bröllopsfnatt!

Hej allihop!

Seal:Skönt att se att vi fortfarande är på G...

Malin-Lo: testa Svahns i Kungsbacka. Lite långt, men billigt och med god service!

• seal

Hej igen allihop!

Kul att se att ni hittat hit, även om jag klantat till det med länkningen...
    Välkommen också till er som är nya i tråden!

Jag har haft så mycket att göra på sistone och därför inte hunnit skriva så ofta. Det verkar ändå som att planeringen går framåt för er!

Bröllopsfnatt: ja visst är vi på G...Hur går det med allt? Kryssat för några roliga "att-göra-punkter" sen vi hördes sist?

Vi har hämtat ringarna nu, och min ring är såååå vacker! Ska bli underbart att få ha den på mig! Tjuvkikar på den med jämna mellanrum...Det lustiga var att jag hade bestämt mig för en ring och så blev det en helt annan till slut. Lustigt sånt. Klänningen är fortfarande ett litet bekymmer, men jag förtränger det bra än så länge...

• Bröllopsfnatt!

seal: Roligt att du är så nöjd med ringen! Hur ser den ut? Jag fick en förlovningsring med en förhållandevis stor diamant så jag kommer att ha en slät vigselring. Har insett hur opraktiskt det är med en enstensring så här i efterhand, men det är det värt, den är FIN!! Jag kommer att ha vitt guld (förlovningsringen) och rött (vigselringen); något okonventionellt, kanske, men lättare att kombinera med andra smycken.

Har inte prickat av något mer på listan, men det är väl så - lösa planer nystas ihop mot slutet. Träffade ett par som skall gifta sig på annan ort i slutet av juli/början av augusti och... de har inte ens bokat vare sig kyrka eller lokal!!! Så jag har blivit lite coolare nu och jag känner mig som värsta bröllopskoordinatorn i jämförelse med dem... Vi har dock insett att vi måste köpa en bil innan bröllopet, annars kommer vi inte kunna fixa med allt!

Jo, förresten: jag har beställt ett par skor som jag såg. Åtta cm klack, det ni!!

• Bröllopsfnatt!

centifolia:

Lund är fantastiskt! Det var där jag träffade min m2b (under studietiden)och det var faktiskt även där han friade (han kidnappade mig hemma i Göteborg och körde ned mig dit). Vi bodde där i fem år tillsammans, innan jag fick med honom (stockholmare) till Gbg! Lund och Stockholm är mina 2nd-best-orter att bo i, så ni kommer säkert att trivas. Åk ner nu, när magnoliorna blommar i Lundagård och få en försmak. Det är supermysigt. *suck* (drömmer mig dit).

• seal

Bröllopsfnatt:
    Dina ringar låter jättefina! Varför ska man vara konventionell?

Min ring är långt från en konventionell vigselring, men jag älskar den! Eller kanske jag ska säga dom? Det är tre ringar i ett. Som ett kinderägg

Man kan ha delen med diamanter separat, Den "snirkliga" ringen separat eller kombinera den med en svart gummiring som medföljer! Vi var först inne på att smälta om våra förlovningsringar men det blev den här. Jag ville inte ens ha vitt guld innan! Nu ska min sambo också ha en bredare vitguldsring och det blir jättesnyggt. Vi är beredda på att det kommer att bli blandade reaktioner på den men det bryr jag mig inte om! Det är ju jag som ska ha den! Ocj jag älskar den!!

Hoppas att länken nedan funkar...Vi vet ju av tidigare erferenhet att jag inte är så bra på det här med att länka...

www.worldofstock.com/closeups/PAB2579.php

Vad snyggt med så hög klack på skorna. Var har du beställt dem? Har du ngn bild? Jag ville också ha hög klack och jag går mycket i det annars, men så hittade jag ett par billiga fina med 3,5 cm och det blir nog bra fram på småtimmarna... Man vill ju inte behöva ta sig fram som John Cleese i silly walks...

Vi hörs igen!

Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007...del 2