• seal

Augustibrudar i Göteborg 2007...del 2

Välkomna hit, till den nya tråden för alla som ska gifta sig i augusti 2007!

• Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007...del 2
  • seal

Hej igen allihop!

Kul att se att ni hittat hit, även om jag klantat till det med länkningen...
    Välkommen också till er som är nya i tråden!

Jag har haft så mycket att göra på sistone och därför inte hunnit skriva så ofta. Det verkar ändå som att planeringen går framåt för er!

Bröllopsfnatt: ja visst är vi på G...Hur går det med allt? Kryssat för några roliga "att-göra-punkter" sen vi hördes sist?

Vi har hämtat ringarna nu, och min ring är såååå vacker! Ska bli underbart att få ha den på mig! Tjuvkikar på den med jämna mellanrum...Det lustiga var att jag hade bestämt mig för en ring och så blev det en helt annan till slut. Lustigt sånt. Klänningen är fortfarande ett litet bekymmer, men jag förtränger det bra än så länge...

• seal

Bröllopsfnatt:
    Dina ringar låter jättefina! Varför ska man vara konventionell?

Min ring är långt från en konventionell vigselring, men jag älskar den! Eller kanske jag ska säga dom? Det är tre ringar i ett. Som ett kinderägg

Man kan ha delen med diamanter separat, Den "snirkliga" ringen separat eller kombinera den med en svart gummiring som medföljer! Vi var först inne på att smälta om våra förlovningsringar men det blev den här. Jag ville inte ens ha vitt guld innan! Nu ska min sambo också ha en bredare vitguldsring och det blir jättesnyggt. Vi är beredda på att det kommer att bli blandade reaktioner på den men det bryr jag mig inte om! Det är ju jag som ska ha den! Ocj jag älskar den!!

Hoppas att länken nedan funkar...Vi vet ju av tidigare erferenhet att jag inte är så bra på det här med att länka...

www.worldofstock.com/closeups/PAB2579.php

Vad snyggt med så hög klack på skorna. Var har du beställt dem? Har du ngn bild? Jag ville också ha hög klack och jag går mycket i det annars, men så hittade jag ett par billiga fina med 3,5 cm och det blir nog bra fram på småtimmarna... Man vill ju inte behöva ta sig fram som John Cleese i silly walks...

Vi hörs igen!

• seal

bröllopsfnatt:
    Kul att du gillade ringen!
    Min sambo funderar också på att kombinera sin rödguld-förlovnings-ring med den i vitguld som han kommer att ha efter bröllopet. Får se hur det blir. Det är kul att kunna skoja till det hela lite!

Gummiringen ser ut som en tunn vanlig ring (jag vet, det låter helt skruvat: gummiring!?)och den sätter man in där ringen med diamanterna sitter inkilad. Ringen är lite välvd i formen och ganska mjuk. Jag förstår att det är svårt att förstå...Ska se om jag hittar en bild någonstans!

Skorna var f ö supersnygga! De ser dessutom jättesköna ut. Hade du provat dem innan du beställde dem eller chansar du?

Nu har jag precis pratat med sömmerskan och jag ska träffa henne på lördag och bestämma modell. Känns bra att jag förmodligen slipper köra en kejsarens nya kläder...

Nu ska jag åka och köpa ett fint litet block med hårda pärmar för att kunna skriva upp alla tankar som kommer. Många trådar att hålla i huvudet nu. Ska bli lite organiserad nu...

• seal

Bröllopsfnatt:
    Ja det är det som är lite kul med ringen att variationensmöjligheterna är många. Jag kanske inte alltid kommer tycka att det passar med bling-blinget, då är det bara att köra utan eller med gummiring istället!!

Vi får hoppas på att det är tidens tecken vad gäller våra m2b´s ringval...

Skorna var verkligen läckra. Jag har inte ens tänkt att jag skulle kunna våga mig på att beställa. Ska ta mig en funderare nu när jag såg dina!

Klänningsmodellen är bestämd till ganska stor del, jag ska skissa på ett par slutgiltiga versioner under veckan och ta med mig skisserna på lördag. Ska bli skönt att få släppa det lite sen. Klänningar har snurrat i huvudet ett tag nu...Låter sååå spännande med din outfit!

Jag har köpt mitt block nu, och vips känner jag att jag har koll på ALLT...utan att ha skrivit en rad...självbedrägeri....naaahhh Smart att börja med att skriva in alla som tackat ja.

Kör hårt, Carola
    Jag tycker att det låter jättemysigt, om du nu kan sjunga dvs... Allvarligt talat låter det som en bra och annorlunda idé. Inte ett öga kommer att vara torrt! Hade jag kunnat sjunga hade jag kunnat tänka mig att göra det själv! Go girl!

Psalm 200 I denna ljuva sommartid, och psalm 201 En vänlig grönskas rika dräkt
    är sådär lagom neutrala. Vi ska i alla fall ta 200, har inte riktigt bestämt "tvåan" ännu. Man behöver ju inte ta alla verser..Vi ska också ha en massa annan musik men så får det bli.

• seal

Bröllopsfnatt:
    Berätta, berätta, berätta!

Svar på tråden Augustibrudar i Göteborg 2007...del 2