Augustibrudar i Göteborg 2007...del 2
Välkomna hit, till den nya tråden för alla som ska gifta sig i augusti 2007!
Välkomna hit, till den nya tråden för alla som ska gifta sig i augusti 2007!
Det är så himla många som vill ha sitt sagt om både det ena å det andra.. Var glad att du inte har gäster från andra länder kan jag säga..! Jag försökte på ett fint sätt säga att det inte är brukligt att man tar med sig en ny främmande människa som man har frågat på dejt till mitt bröllop, det är liksom inte ngn person jag vill spendera en sisådär 900spänn på.. Vi har åxå problem med klädkod.. Alla som kommer utomlands ifrån har bett mig förklara vad min mor ska ha på sig för att man tydligen ska följa hennes klädsel, det är ju inte speciellt lätt eftersom min mor inte har bestämt sig än *djup suck* så jag vet precis vad du menar..
Bröllopsfnatt:
min ring, jag skrev fel det är en röd safir... inte granat.
Den är en vanlig slät guldring (ganska rund i formen) och mitt på har den en klofattning med tre klor som slutar i en pytte diamant på varje klo. mitt emellan klona sitter en röd safir. På vänstra sidan (sett från mitt håll) sitter sedan två diamanter till på själva ringen, en som täker hela och en lite mindre. Ringen är bara 3mm bred för förlovningsringen är 5-6 mm bred så det blev för mycket annars.
Just nu är den hos Graveraren men jag kanske kan ta ett kort när dne kommer tillbaka om en vecka...
Centifolia: Ringen låter jättefin!! Vi har inte bestämt oss för vilka ringar vi skall ha. *aaaaaaaaaaaaaaargh* Det börjar bli lite kort om tid... 3 månader kvar och massor som skall göras. Som tur är "fästmannen" ledig nästa vecka, så då skall han få sätta sig och ringa runt!
Janna: varifrån kommer gästerna som eftersöker mammans klädkod? *nyfiken*... Vi lade ut den igen, kändes bra efter att en av våra italienska vänner sagt att de klär sig i svart på bröllop i Italien och att hon verkligen skulle behöva råd om klädseln!
Hur går det för er med alla förberedelser?
Här kan ni se en bild på min ring
www.starnails.se/ringar.htm
centifolia: Tjusig! Vi har inte skaffat våra än. Tre månader kvar...
Någon här? Hallå (-lå, -lå,-lå) *eko*
Jag e här :)
Hej FrökenAnna!
Trevligt!! Hur går det med planeringen?
Jodå, det går sakta men säkert. Pratade med damen på församlingsexpeditionen idag för att få kontakt med kantor och präst. Kan vara bra att bestämma lite. Själv?
Sådär, nu är man här igen.. Nån annan?
Ngn som har lagt upp en sån där hemsida..?