äktenskapsförord problem PANIK!!!
Om hon inte skulle ärva några pengar, tycker du då att hon skulle vara skyldig att finnansiera ditt boende vid en skiljsmässa? Hon kan ju fortfarande träffa en anna och vilja skilja sig utan att hon ärvt en massa pengar eller hur. Hennes senario innebär däremot att om hon inte skyddar sina pengar så får du vid en separartion hälften av det. Om man ser krasst på det så är insitatmentet större för dig att bara gifta dig med henne för pengarna och ta ut skiljsmässa och därmed "tjäna" på henne än att hon skulle ta ut en skiljsmässa från dig för att hon blivit rik. Om man nu ska vara krass och totalt okänslig.
Lägenheten äger ni ju nu tillsammans. Jag förutsätter att ni har gått in i den på lika villkor och då äger 50% vardera. Menar, delar ni på er ett halvår efter bröllopet så ska den ju delas lika, inte att du ska få mer för att hon har mer pengar.
Jag tycker att du blandar ihop pengar/ägodelarna lite och jämställer dem på ett sätt som inte riktigt går.
Sedan kan jag förstå att det här inte alls är en kul situtation och mycket, mycket oromantisk.