Inlägg från: Miss Cee |Visa alla inlägg
  •  Miss Cee

äktenskapsförord problem PANIK!!!

Jag förstår att du tycker att det känns lite surt att försörja henne en massa år och sedan inte "få" något för det om hon skulle gå nästa år..

Men gör en deal då att de 400 tusen inte innefattas av äfo,de bör väl uppväga det du betalat extra under dessa år?

Vad det gäller hennes framtida arv så ser jag inte någon anledning till att ni inte ska ha ett äfo. Det är inget du bidragit till att skapa/underhålla med dina pengar så varför skulle du tjäna på att skilja dig från henne?

Vad det gäller bostaden så äger ni 50% var så kan hon inte kasta ut dig över en natt. Hon får köpa ut dig, eller lämna lägenheten till försäljning, och det tar ju ett tag det också, så du blir knappast bostadslös. Men givetvis så få rman flytta till något mindre om man blir ensamstående??

Ser inte riktigt din poäng faktiskt..

•  Miss Cee

"Problemet jag HAR är att när hon räknar upp anledningarna till att hon vill ha ett förord, så är alla olika variationer
    på att jag ska lämna henne för en annan och ta hennes pengar, för att finansiera min nya familj och mitt nya liv."

Som jag ser det är det det HÄR som är ditt problem, att du tar äfo:et personligt och upplever dig kränkt. Inte att du på något sätt blir förfördelad.

OM hon inte haft sina 400.00tusen, OM hon inte haft ett arv att vänta, hade du inte valt henne iaf? Hade du inte stöttat henne när hon pluggade då? Om ja, varför är det då ett problem? Du gjorde det ju knappast för hennes miljoner!

Man skiljer sig aldrig från samma person som man gifter sig med. Ärligt talat, alla som gifter sig står framför prästen och säger att de ska vara trogna till döden skiljer dem åt. Och hur många håller det? Det är precis samma personer som säger att de skulle aldrig ge sig efter den andres pengar om de skilde sig. Och menar det. Sen händer skilsmässan och de blir sårade och gör det iaf.

Ta det inte personligt.

•  Miss Cee

Du kommer ju knappast att gå ur ett äktenskap med henne med mindre än du steg in i det??!

Ni kommer ju att dela lika på allt uom hennes framtida arv som hon i verkligheten inte ens äger än! Hon kommer inte att ta ett öre av något som är ditt så jag fattar inte vad du trasslar om.

Men vänd på det, om hon är otrogen mot dig och bestämmer sig för att lämna dig, om hon haft en älskare i 2 år...tycker du då att hon ska lämna ifrån sig halva sitt arv till dig som straff? Eller? Och om du ändå kan hävda att du aldrig skulle ge dig efter hennes pengar hur arg och sårad du än var, varför ska du promt ha möjligheten då?

Om du ändå inte vill ha hennes pengar så finns det ju ingen anledning att inte skriva på?

Hon kommer ju som sagt var inte att ta ett öre av dina pengar, så varför ska du då ha hälften av henns??

Svar på tråden äktenskapsförord problem PANIK!!!