• Eurolady

bör man diskutera möhippa med tjejerna?

Förhoppningsvis känner dina kompisar dig så pass väl att de vet att du inte vill göra vissa saker. Vi fixade möhippa för en kompis i somras. Jag tyckte egentligen det blev rätt trist för att vara möhippa, men hon gillade det. Vi visste att hon på intet sätt ville vara offentlig, bära konstiga kläder osv, så vi ordnade picknick i en park och sen middag hemma. Det enda vi gjorde som oroade henne var att vi skrämde henne med allt vi hade tänkt göra. Så hon var lite nervös under dagen, men sen när det blev dags för middag och vi berättade att inget hemskt skulle inträffa, så blev hon väldigt lättat. Och hon var supernöjd efteråt.

Jag däremot kan tänka mig att gå med på rätt mycket, men jag har ändå pratat en del med mina närmsta kompisar (det blev rätt naturligt när man planerade en annan möhippa att man kom in på vad man själv skulle tänka sig att gå med på och vad man absolut inte vill göra) Det jag har sagt är att jag inte gillar idéen med att sälja pussar osv (fast jag tror inte att det är nån risk för det med tanke på vilka jag känner) och att jag inte kan göra vissa grejer (typ hinderbana och liknande) pga ett dåligt knä. Sen har jag bett dem snällt att inte komma för tidigt på morgonen (är grymt morgontrött) men där har jag en känsla av att jag inte får min vilja igenom .

Svar på tråden bör man diskutera möhippa med tjejerna?