• lotta49

Söker en tjej med liknande problem som jag.....

Hej! Jag testar att haka på här. Är en tjej som har drygt 20 kilos övervikt och vill verkligen göra mig av med dem. Väger nu 80 kilo till mina 164 cm och har siktet på 60.

Sedan en vecka har jag hackat på GI viktkoll och hoppas ha tappat i alla fall 10 kilo till mitt bröllop den 25/8.

Här kanske vi kan peppa varandra och skriva om våra dieter och vår träning, få igång varandra när motivationen tryter.

Jag hänger gärna på så nu kör vi!

• lotta49

I dag har jag vägt mig och det var verkligen superkul för jag har fått en kanonstart av GI. - 4 kilo på en vecka!

Jag blev jätteglad men samtidigt så kan det ju vara så att det inte kommer att visa så mycket nästa vecka. Jag brukar alltid tappa mycket i början för att sen hamna på en platå.

Min motion i dag blev i alla fall 15 minuter på crosstrainern samt 30 min vanlig rask promenad.

Viktigt att tänka på för min del är att lågintensiv-träna nu i början.

Än så länge har det gått bra att inte äta kolhydrater men jag har känt av det i dag då jag varit lite grinig och haft huvudvärk.

Vad tränar ni andra om man får fråga?

• lotta49

Burken: menade du mig? Kör GI´s rivstart där man kraftigt minskar ner på kolhydrater de första två veckorna för att sedan succesivt tillsätta dem igen.

Vet att kroppen inte kan klara sig utan kolhydrater, de behövs för att bygga och stärka kroppen men jag kör så här just nu för att få en rivstart precis som programmet rekommenderar.

Har en vecka kvar tills dess att jag får börja äta dem igen.

• lotta49

Förresten, hur går det för TS som faktiskt startade tråden?

Har du kommit igång än?

Svar på tråden Söker en tjej med liknande problem som jag.....