min sambo har haft en fördjävlig uppväxt, det är ingen undanflykt men det är en förklaring. Hans pappa misshandlade honom med kokande vatten, slag osv. Hans fostermamma var snäll tills hon fick en "egen" son. Då sket hon i min m2b. När han var 16 bytte hon lås på dörren så han kom inte in. Han liv fylldes av droger och annat skit. Så lite av hans skulder är från snodda bilar. Men sen blev han lurad av hans fd svärfar då han hyrde ut lgh i andra hand till honom. Han betalade aldrig hyran. Min m2b litade ju på honom. Några skulder som hans kompisar har satt honom på. Och underhållsstöd som han får skylla sig själv med.
Så jag tänkte ju då ta ett lån så vi kan betala av skulderna i en klumpsumma. Oftast får man ner summan då. Sen under de år (två tror jag det är) som han inte får ta eget lån så har jag sagt till honom att varenda krona ska betalas in på lånet. Så fort han får ta ett eget lån får han "ta över" det som är kvar på det jag tar. Förstår ni?
Detta för att vi snabbare ska kunna ilda ett liv i hop med hus osv. Det finns inte en chans att jag får ta ett huslån själv på min inkomst. Så detta är en ok lösning för att bli av med allt. Förhoppningsvis går allting bra och smärtfritt att betala av skiten.