Inlägg från: Mrs. 170307 |Visa alla inlägg
  • Mrs. 170307

OT: min m2b har skulder...

jenny_nenne: Brorsan och min svägerska var i samma sits som ni: hon hade skulder (helt klart för att hon inte har någon koll på något, har alltid levt över sina tillgångar). Brorsan ville (enligt mig självklart) inte ta ett lån för hennes skulder.

Hon tog ett lån i eget namn, trots betalningsanmärkningar. Det finns banker som går med på det. Iofs är räntan då högre än vanligt (tror att hon betalar 2,5%) men för dem (henne) var det värt att betala fogden med ett slag.

Jag vet inte mycket om sådana saker men tja, så länge räntan inte är skamlig (det bör nog kollas upp och jämnföras noggrant!) kan det faktiskt vara värt att få lite ordning på det hela. Svägerskan är i alla fall nöjd (och nu håller brorsan i ekonomin).

• Mrs. 170307

jenny_nenne: Min svägerska hade då inget att belåna när hon fick sitt lån, det är jag hundra på. Hon jobbar också bara timvis. Så vitt jag vet finns det inte heller en borgenär med i det hela.

Fråga kostar ju inget. Finns det absolut ingen möjlighet kan du ju fortfarande ta lånet på dig, om du vill.

• Mrs. 170307

Sök på "lån betalningsanmärkningar" (eller sådana kombinationer). Det finns verkligen en hel del erbjudanden.

Kan höra med svägerskan vad hennes bank heter. Jag har för mig att det var något som "Blå bank" eller så (men det får jag inga träffar på så det måste vara fel).

• Mrs. 170307

jenny_nenne: Jag är bergsäker på att hon inte har något att belåna. Antingen tar jag fel på namnet eller så gick det att prata med dem... Jag ska fråga henne (för din skull, hon är verkligen ingen "kul" person ).

Svar på tråden OT: min m2b har skulder...