Inlägg från: Chocolate chip cookie |Visa alla inlägg
  • Chocolate chip cookie

älskarinna - ok att avslöja?

Hade det varit för att göra en "god gärning" (som du själv beskrev det) gentemot din älskares flickvän hade det möjligen varit ett större dilemma. Att berätta för henne för att på något vis straffa din älskare är bara egoistiskt. Jag kan inte riktigt förstå hur du ens kan tänka tanken att utsätta den stackars tjejen för detta för att din älskare skall må sämre och du bättre. Hade du haft flickvännens bästa för ögonen hade det åtminstone varit en förmildrande omständighet, nu känns det bara egoistiskt och omoget.

Du får ursäkta om jag låter hård, men jag blev både förvånad och upprörd när jag läste om ditt "problem".

• Chocolate chip cookie

Misery:

"det är inte den som avslöjar snubbens otrohet som utsätter hans flickvän för smärta, hur resonerar du egentligen?"

Den som kn*llar med en tjejs pojkvän bidrar väl i allra högsta grad till flickvännens smärta? (Även om jag kan köpa att det är den otrogne pojkvännen som är den störste boven i sammanhanget).

"tycker du inte hon förtjänar att få veta, oavsett vad den som berättar har för egna motv?"

Jag tycker att motivet spelar roll. Att orsaka någon smärta (eftersom jag menar att trådstartaren är högst deltagande i detta, se ovan) av hämndmotiv eller för att man själv skall må bättre är enligt min mening enbart egoistiskt och inget som den aktuella flickvännen "förtjänar" att uppleva.

• Chocolate chip cookie

Chrsistine_1979:

"Men det finns verkligen en sida av mig som vill göra det för hennes skull"

Om du nu överhuvudtaget hade hennes bästa för ögonen och hade velat göra något för hennes skull, hade inte det bästa varit att låta bli hennes pojkvän helt och hållet?

"ibland är det svårt att veta hur mycket moder theresa man ska vara och försöka "rädda världen"

Tja, jag kan inte se något Moder Theresa-likt överhuvudtaget i att kn*lla med en annan tjejs pojkvän. Jag tycker att det är lite väl magstarkt att dra några paralleller överhuvudtaget.

Svar på tråden älskarinna - ok att avslöja?