• Chrsistine_1979

    älskarinna - ok att avslöja?

    lite trist att skriva om ett sådant här ämne där de flesta räknar dagarna inför kanske sin största dag i livet..men det finns så många vettiga människor här som jag skulle vilja rådfråga..

    Jag har under fyra månaders tid varit "älskarinna" åt en kille som har ett långvarit förhållande och dessutom barn. Jag är ångtifrån den enda, han har själv hävdat att det ligger runt tiotalet (och då kan man säkert dubbla, desvärre). Av någon märklig anledning har jag iallafall valt att gå in i detta, trots att jag kanske inte är så vansinnigt förälskad i honom. Det har mer varit ett behov av bekräftelse, och känslan av att jag (om än för ett par timmar) varit "utvald". Kan ju låta märkligt, men så är det. Han är inte särskilt schysst, ALLT är på hans villkor (vilket kanske ingår i hela älskerinne-konceptet i o f). Han påpekade sist att han "utnytttjar mig" vilket vi sedan skrattade bort. Men det är ju ack så sant, och jag låter ig utnyttjas. Tackar jag för en kväll vi haft ihop (på sms) svarar han inte vilket jag såklart blir ledsen över. Är vi ute tillsammans kan han utan problem flörta hejvilt med andra tjejer brevid. Men som sagt, det här är självvalt från min sida-jag skulle ju bara kunna skippa det hela. Men trots allt har detta påverkat mig nått oerhört. Jag blir sårad när han inte svarar på mina mail, sms och när han påpekar vad jävla lite jag betyder osv. Så till saken. jag har god jäkla lust att berätta för hans tjej (vilken jag vet precis vem det är) exakt vad han gjort. Att hon blivit bedragen under 13 år (så länge har de varit ihop) och att hon borde veta det - för hon har defenitivt ingen susning om det hela. Nu låter det som jag försöker göra en "god gärning" och rädda henne från att leva ytterligare en dag med den här skitstöveln. Och det stämmer ju på ett vis. Men såklart så har det med mig egen stolthet att göra. Jag vill på något sätt att han ska känna att han kan bannemej inte vara hur respektös som helst. Vad tycker ni? Kan jag "ta mig" den rätten att kontakta tjejen? jag vet ju att jag inte vinner något på det, det enda jag kan vara säker påär att vårt lilla sidan-av förhållande kommer ta slut - vilket jag skiter i, det tär mer än det ger ändå. Snälla gulliga ni, skriv gärna vad ni tycker om det här! Kram

  • Svar på tråden älskarinna - ok att avslöja?
  • Soya

    Det du hjälper den här "skitstövlen" med, är att såra barnen som kanske får reda på hur deras pappa var otrogen mot mamma och får en snedvriden syn på förhållande/äktenskap. Alternativt att de blir skilsmässobarn.

    Svår sits, men jag tror jag skulle dra mig ur och inte säga ngt till hans tjej/fru/mamman till barnen. Det är upp till henne att avgöra om hon är lycklig med sitt liv med "skitstöveln" (lyckligt ovetande) eller ej.

    Det är upp till "skitstöveln" att leva med sitt eget samvete och vad han kommer ångra vid dödsbädden eller den dagen han bara får träffa sina barn var 14:e dag pga otroheten.

    Ditt ansvar ligger i vad du gör och vad det ger för konsekvenser som ringar på vattnet i andras liv.

  • jocelyn

    Vilken soppa.... Jag undrar varför den där skitstöveln öht är gift/har barn? Vad ska han med det till när han tydligen enbart vill vara singel?

    Tycker inte du ska finna dig i din situation heller. Varför träffa en såpass svinig karl?

    Angående hans fru/sambo; jag vete tusan om hon inte redan anar detta om honom. Jag menar 10 älskarinnor lär väl ta ett tag? Säg att han är borta 1 timme åt gången, är det nåt han gör på arbetstid eller fritiden? Jag skulle börja undra om min man höll på med 10 "aktiviteter" per vecka iaf...

    Kanske du skulle kunna kontakta henne anonymt och enbart tala om att du tyvärr upptäckt att skitstöveln har andra vid sidan om? Inget om att hon blir begraden eller har blivit under en lång tid utan bara ett kort meddelande.

    Om jag var hon och inte visste, då skulle jag nog vilja veta, men få höra det från mannen. Kanske är det bättre att säga till honom att om han inte berättar det så gör du det?

    Risken finns ju att även om du berättar så kommer han avfärda dig inför henne som "en galen tjej, hon har typ fått för dig att det är något mellan henne och mig..." bla bla bla....

    Jag vet faktiskt inte. Kan bara beklaga att såna här killar tillåts bete sig så och att de överhuvudtaget har familj och barn...

  • Soya

    Mitt svar låter hårt men jag vill inte att du ska tro att jag "dömer dig", det är inte min mening, jag vill bara få dig att tänka till, speciellt när det är barn med i spelet (de drabbas väldigt fort av konsekvenserna av otroheten). Många tänker att det är helt pappans/mammans ansvar, men faktum är att älskarinnan/älskaren hjälper till, det krävs två för en otrohet.

    Det är ditt liv, det är dina val, men det skadar inte att tänka efter vad ens val i livet ger konsekvenser som ringar på vattnet..

  • Nyfiken gul , nu fru

    Jag har varit i din sits..

    O det jag kan råda dig till är att förankra vetskapen om hans otrohet hos någon annan också...

    FInns det någonannan omkring honom o dig som du kan prata med o berätta hur det ser ut?
    Du behöver inte tala om att han har en historia med dig - men bara berätta i allmänna ordalag om att han inte är helt ärlig..

    Se vilken respons du får ...

    Jag gjorde så här o snart var det fler som dök upp o bekände sina synder... Mannen jag hade ihop det med fick det hett om öronen när fler älskarinnor dök upp plötsligt o krävde sanningen..

  • Glitterkråkan

    Jag tycker att det viktigaste av allt är att du bryter med den här mannen! Han behandlar dig som skit, t o m talar om för dig vad lite du betyder för honom! Det verkar dock som att du hunnit bli fäst vid honom, även om du på slutet skriver att du skiter i om det tar slut.

    Det är förödande för din självkänsla att vara kvar i detta!! Och det är mycket viktigare än att hans tjej får veta något om otroheten, det kan skada både dig själv och andra att ge dig in i det. Jag håller med Soya om att hon själv får ta ställning till om hon ska vara kvar eller inte, även om jag förstår att du har lust att hämnas. Det gör dock egentligen ingenting bättre för dig, tänker jag.

    DU är den viktigaste personen i ditt liv och du är värd något mycket, mycket bättre än detta!

  • c_t

    Är definitivt inte fri från synd men att "avslöja" honom för egen vinnings skull känns inte helt ok iaf. Var och en får ta ansvar för sitt eget liv. Vad han gör och vilket samvete han har vet inte du och du ska inte axla hans börda heller. För han kommer att svartmåla dig rejält om du avslöjar honom, anonymt eller inte.

    Sen den andra biten av ditt inlägg är om hur han behandlar dig. Han har redan visat gång på gång att han inte vet vad respekt är! Att vara otrogen i så många år och med olika kvinnor. Du ska inte ta det! Du förtjänar respekt, värdighet och en man som älskar dig. Bara dig och ingen annan.

    För din skull, bryt dig loss från den vekligen, ingen riktig man skulle behandla en kvinna/or så.

  • Chrsistine_1979

    Hej igen!
    Till att börja med: tack för alla kloka råd och kommentarer! Ni ska veta att ni är oumbärliga i en situation som denna!
    Ja, den här killen jag har träffat är nog Stockholms största svin. Han träffade sin flickvän i 18-20 års åldern och de har nu som sagt ett barn ihop. Och med barn förändras ju relationen och rollerna. Med anledning av detta ser han det som en "mänskilg rättighet" att när det passar honom träda in i la dolce vita och få sina behov mättade på annat håll. För stunden glömma blöjbyte och sitt förhållande som säkert stundtals går "på rutin". Och jag är helt hundra på att flickvännen inte har en aning, han sköter sina kort med högsta proffesionalitet (han har ju viss erfarenhet). Dessutom vet alla hans killkompisar om mig (vi har träffats massa gånger), men de är lika dana och alla håller varandra om ryggen och tycker att detta är helt ok.

    Jag har tidigare frågat honom varför han inte bryter upp med sin flickvän, eftersom han under åren haft oräkneliga älskarinnor. Hans svar är att han vill vara en bra pappa, och fiolstråkarna går igång...Jösses. Jag har då kontrat med att åtminstone i min värld ingår det i konceptet att vara en bra pappa även att vara trogen mot parnets mamma, dvs att vara en bra förebild. Det tycker han är två skilda saker och helt irrelevant. Eller så orkar han inte inse att jag har rätt och låter det rinna av som en gås.

    Jag ska fundera lite på hur jag ska hantera detta, om jag ska prata med tjejen eller ej. Men det lutar nog åt att skippa det, och gå med ryken rak som en fura också får han stå för pinsamheten i hur han hanterar situationen. Jag vet ju att jag kan glömma honom, och måste göra det. Jag har haft en kämpig vår, och han har funnits som ett litet guldkorn i vardagen - det är enda anledningen till att jag överhuvudtaget varit kvar i detta.

    Men återigen, nog fasen känns det hemskt att det finns en tjej där ute som är TOTALT grundlurad på sitt 13-åriga förhållande...

    kram till er alla! /christine

  • Meddelande borttaget
  • Misery

    jag tycker du ska avslöja honom.
    som skilsmässobarn vars föräldrar bröt upp efter att lång otrohet från pappas sida till slut avslöjades så kan jag ärligt säga att ju längre man låter det fortsätta desto mer skadas alla inblandade, man skonar ingen genom att ålla tyst, uto möjligen den otrogna parten, och ptja, vad har han gjort för att förtjäna att ostört förleda, svika och bedra?

    avslöja honom, han förtjänar smällen, ch hans familj förtjänar sanningen.

  • Pomodoro

    Ar du verkligen saker pa att hon inte vat nagot redan? Den har killen verkar ju ha en formaga att halla kvinnor kvar hos sig utan att ha nagot mer an sitt ego att erbjuda. Hon kanske "alskar honom anda" och vill halla ihop det for barnets skull.
    Du skall ju definitivt inte traffa den har skitstoveln mer, det ar ju inte bra for nagon, men att hamnas genom att beratta for frun kankse inte ar det basta satet.

Svar på tråden älskarinna - ok att avslöja?