• Chrsistine_1979

älskarinna - ok att avslöja?

lite trist att skriva om ett sådant här ämne där de flesta räknar dagarna inför kanske sin största dag i livet..men det finns så många vettiga människor här som jag skulle vilja rådfråga..

Jag har under fyra månaders tid varit "älskarinna" åt en kille som har ett långvarit förhållande och dessutom barn. Jag är ångtifrån den enda, han har själv hävdat att det ligger runt tiotalet (och då kan man säkert dubbla, desvärre). Av någon märklig anledning har jag iallafall valt att gå in i detta, trots att jag kanske inte är så vansinnigt förälskad i honom. Det har mer varit ett behov av bekräftelse, och känslan av att jag (om än för ett par timmar) varit "utvald". Kan ju låta märkligt, men så är det. Han är inte särskilt schysst, ALLT är på hans villkor (vilket kanske ingår i hela älskerinne-konceptet i o f). Han påpekade sist att han "utnytttjar mig" vilket vi sedan skrattade bort. Men det är ju ack så sant, och jag låter ig utnyttjas. Tackar jag för en kväll vi haft ihop (på sms) svarar han inte vilket jag såklart blir ledsen över. Är vi ute tillsammans kan han utan problem flörta hejvilt med andra tjejer brevid. Men som sagt, det här är självvalt från min sida-jag skulle ju bara kunna skippa det hela. Men trots allt har detta påverkat mig nått oerhört. Jag blir sårad när han inte svarar på mina mail, sms och när han påpekar vad jävla lite jag betyder osv. Så till saken. jag har god jäkla lust att berätta för hans tjej (vilken jag vet precis vem det är) exakt vad han gjort. Att hon blivit bedragen under 13 år (så länge har de varit ihop) och att hon borde veta det - för hon har defenitivt ingen susning om det hela. Nu låter det som jag försöker göra en "god gärning" och rädda henne från att leva ytterligare en dag med den här skitstöveln. Och det stämmer ju på ett vis. Men såklart så har det med mig egen stolthet att göra. Jag vill på något sätt att han ska känna att han kan bannemej inte vara hur respektös som helst. Vad tycker ni? Kan jag "ta mig" den rätten att kontakta tjejen? jag vet ju att jag inte vinner något på det, det enda jag kan vara säker påär att vårt lilla sidan-av förhållande kommer ta slut - vilket jag skiter i, det tär mer än det ger ändå. Snälla gulliga ni, skriv gärna vad ni tycker om det här! Kram

• Svar på tråden älskarinna - ok att avslöja?
  • c_t

Ja, jag tycker inte att det är älskarinnans uppgift att berätta om mannens svek, tycker att det är hans sak och skyldighet.

• Buslinna

Men om han, som i det här fallet, inte har några som helst planer på att berätta då? :) Har inte kvinnan fortfarande rätt att få veta?

• Buslinna

Är det inte vår skyldighet som medmänniskor att berätta om vi vet om det - oavsett vilken roll vi själva spelar i situationen?

• c_t

Jag tycker som sagt inte att det är älskarinnans sak att berätta det oavsett syftet.

Jag tycker inte att det är min skyldighet att lägga mig i saker som jag inte har med att göra.

Men som sagt, alla tycker olika

• Misery

"Jag tycker inte att det är min skyldighet att lägga mig i saker som jag inte har med att göra. "

...fast an KAN ju tycka att man redan gjort det när man valt att ligga med någon som redan har ett förhållande, det om något är enligt mig att lägga sig i något man inte har med att göra.

• c_t

Jag tycker att det är den otrogne som ska stå tillsvars för sina handlingar inte älskarinnan/älskaren.

• Misery

c_t

jag ser det lite som att även om man sjlv ansvarar för vilka droger man tar så har även den som säljer dem en skuld i det hela.

visst, den som är otrogen gör fel, men den som medvetet går med på att vara den han är otrogen med?
    det är också fel.

• c_t

Ja visst är det fel men jag tycker inte att man gör rätt genom att berätta. Det tycker jag att den som är otrogen ska göra.
    Det är min personliga åsikt i det hela.

• Misery

om den otrogna inte gör det då?
    det viktiga är väl ändå att den bedragna får veta vad som försiggår så hon kan ta ställning till hur hon vill fortsätta leva sitt liv.

hur hon år veta är enligt mig inte det viktigaste.

• c_t

Vi tycker inte lika där och jag har förklarat varför jag inte tycker så.

Ha en trevlig dag.

Mvh

• Misery

väldigt givande att diskutera med dig.
    verligen.

• c_t

Jag orkar inte skriva samma sak om och om igen, jag har sagt min åsikt och vi tycker ju inte lika

Känns som en never ending story och det onödigt

• Misery

en diskussion är ju inte samma sak som att säga vad man tycker om och om igen utan att reflektera runt det.
    en iskussion med någon som har samma åsikt som en själv däremot, DÄR har du slöseri med tid ^_^

• c_t

Jag kommer inte att ändra min åsikt iaf. Har för mycket erfarenheter kring ämnet helt enkelt.

En otrohet är aldrig svart eller vit.

• Misery

men snälla människa det är väl ingen som försöker ändra din åsikt?

• c_t

Du tror inte att jag har reflekterat över mina åsikter då?

Har du reflekterat över dina?

• Misery

ok, nu ger jag upp, diskussionsforum verkar inte riktigt vara din grej, och detta är bara frustrerande.

• c_t

Vad är det som du känner att du måste diskutera? Varför jag inte anser att älskarinnan måste berätta för den bedragna partnern?

I de 14 senaste inläggen diskuterar jag varför jag inte tycker det. Redogör sakligt för mina åsikter och förklarar dessutom bakgrunden till varför jag har dom åsikterna som jag har.
    Att du är av en annan åsikt än mig är rätt uppenbart och trots diskussioner som inte leder någonstans så vill du fortsätta diskutera samt är oförskämd?!

• Misery

tyckte jag var rätt tydlig med att jag släppt alla tankar på att försöka föra en diskussion med dig.

Svar på tråden älskarinna - ok att avslöja?