• Buslinna

älskarinna - ok att avslöja?

Flickvännen har rätt att få veta och jag tycker att det rentav är lite av en medmänsklig plikt att berätta sådana saker som det här. Osympatiskt att inte berätta för en person att denna blir lurad, bedragen och lever i en lögn som andra personer vet inte är sann! Vad är det för civilkurage att fördöma en i sammanhanget oskyldig person - och hennes barn - att fortsätta leva så, med en sådan skitstövel till karl?!

Hon har dock, såvitt jag vet, inte gjort sig förtjänt att få höra det från någon vars syfte är hämnd. Men det verkar ju som att TS har kommit över det behovet.

• Buslinna

c_t,
    Tråkigt att du råkade ut för en oärlig person, men menar du att det rättfärdigar att den här mannen ska få fortsätta sina lögner mot sin sambo/fru/flickvän? Jag hänger inte riktigt med på vad du menade med att berätta det som svar på vad jag sa. :)

Chrsistine_1979,
    Vad det gäller om hon bör få veta eller ej så spelar det ingen roll vilket syfte du har som berättar. Men ditt syfte påverkar ju hur du berättar det. Utifrån vad jag har hört hittills tycker inte jag att hon verkar ha förtjänat att få höra det på ett sådant sätt; det finns mer respektfulla sätt att berätta det på. Ett sätt att göra det mer respektfullt är ju exempelvis att låta henne veta vem du är. Troligtvis har hon frågor, behöver verifiera det du säger osv. Men du skulle kanske få ta emot en del skit från både henne och honom, så det är nog smart att ha lite bevismaterial, vittnen eller liknande.

För min del finns det ingen tvekan. Vore det jag skulle jag vilja veta. Och jag skulle inte vilja ha något att göra med de som visste, men inte berättade.

• Buslinna

c_t,
    Då tycker vi helt enkelt olika. För mig är det som sagt enormt osolidariskt att inte berätta för kvinnan så att hon har valet att skaffa sig själv och sina barn en tillvaro som inte baseras på lögner och svek. I det här fallet finns det ju heller ingen tvekan om att han faktiskt är otrogen eller inte.

• Buslinna

Men om han, som i det här fallet, inte har några som helst planer på att berätta då? :) Har inte kvinnan fortfarande rätt att få veta?

• Buslinna

Är det inte vår skyldighet som medmänniskor att berätta om vi vet om det - oavsett vilken roll vi själva spelar i situationen?

Svar på tråden älskarinna - ok att avslöja?