• meb

Ha någon blivit lurad?

Jag var på hippa förra helgen och min m2b är på svensexa idag. Han trodde det skulle bli idag (eller anade) och därför ringde en kompis på först vid kvart i nio för att säga att det inte blev idag men att de ville skrämma honom lite. Det gick han på. En halvtimme senare stormade de in. Det var ganska kul!

Mina kompisar gjorde upp om att hinta till mig (genom låtsade felsägningar och mystiska anspelningar) att min skulle vara en vecka innan den egentligen var. Jag förstår ju att allt är av välmening och att det är menat att det ska vara roligt. Mitt förnuft säger mig något helt annat men faktum är att jag mådde riktigt dåligt av detta när det inte blev något. Tog mig inte för något på hela dagen vilket är väldigt ovanligt. Har också fått reda på att de hade tänkt ringa på och skriva en lapp om att "idag är det inte". Kan säga att så som jag mådde den lördagen så hade jag inte uppskattat det men jag förstår ju hur de tänkte också.

Jag tycker det är ganska kul att låtsas försäga sig men ett tips kan vara att låtsas att hippan är senare än vad den är för då blir ju bruden riktigt överraskad.

Jag hade en perfekt hippa!

• meb

Länken till inställd möhippa/svensexa ovan: Jag hade inte uppskattat det - det vet jag helt säkert och för mig hade inte den besvikelsen gått över om det kom en riktig hippa senare.

Är det något tiden fram till bröllopet lärt mig som jag inte tänkt så mycket på förut så är det att man ska vara försiktig när man överraskar folk. Det är en balansgång och det gäller att verkligen utgå från personen det gäller i alla detaljer. Alla är olika.

Svar på tråden Ha någon blivit lurad?