ledsen
Måste bara skriva av mig lite. Bara en månad kvar till bröllop och jag känner mig bara ledsen och panikslagen. Inte alls pga att jag tvivlar på att m2b är rätt utan för att jag känner panik inför ekonomin och att det är många måsten just nu.
Har försökt förklara för sambon att jag känner att bägaren håller på att rinna över, men han tycker det är lugnt och att jag ska "ta tag i det". Från början skulle vi ha ett litet bröllop, fick 15 tusen som vi inte räknat med. Vi tyckte båda att det var läge att gifta oss. När vi berättade för mina föräldrar blev de överlyckliga, trodde nog aldrig det skulle bli. Vi har varit tillsammans i 15 år.
En dag efter ringer min pappa och vill hjälpa till ekonomiskt, han verkligen proppsade på det. Ja nu blir det ett bröllop för 45 pers och våra ekonomiska beräkningar går inte ihop.
Jag får smärre panik. Tv går sönder, bilrep, skolresor till barnen, födelsedagar, tandläkaren. Just nu känns det som vi skulle väntat med bröllopet, men det är lite svårt att avblåsa nu.
Jag vill ju vara glad och förväntansfull så här innan bröllopet, inte ha ett tryck över bröstet och nära till gråten....