Inlägg från: 20070607 |Visa alla inlägg
  • 20070607

ledsen

Måste bara skriva av mig lite. Bara en månad kvar till bröllop och jag känner mig bara ledsen och panikslagen. Inte alls pga att jag tvivlar på att m2b är rätt utan för att jag känner panik inför ekonomin och att det är många måsten just nu.

Har försökt förklara för sambon att jag känner att bägaren håller på att rinna över, men han tycker det är lugnt och att jag ska "ta tag i det". Från början skulle vi ha ett litet bröllop, fick 15 tusen som vi inte räknat med. Vi tyckte båda att det var läge att gifta oss. När vi berättade för mina föräldrar blev de överlyckliga, trodde nog aldrig det skulle bli. Vi har varit tillsammans i 15 år.
    En dag efter ringer min pappa och vill hjälpa till ekonomiskt, han verkligen proppsade på det. Ja nu blir det ett bröllop för 45 pers och våra ekonomiska beräkningar går inte ihop.
    Jag får smärre panik. Tv går sönder, bilrep, skolresor till barnen, födelsedagar, tandläkaren. Just nu känns det som vi skulle väntat med bröllopet, men det är lite svårt att avblåsa nu.

Jag vill ju vara glad och förväntansfull så här innan bröllopet, inte ha ett tryck över bröstet och nära till gråten....

• Svar på tråden ledsen
  • 20070607

PennyJenny: Måste förtydliga mig lite. Jag har hand om allt när det gäller bröllopet, planering,ekonomi och sånt. Jag gillar att ordna och ställa, så vi har kommit överens om att göra så.

När han säger att jag "ska ta tag i det" menar han mer rycka upp mig, det är som det är och vi får göra det bästa av det.

Men jag känner mig lite misslyckad, jag är sjukpensionär och kan inte jobba lite extra för att få in till bröllopet. Min sambo jobbar och drar sitt strå till stacken. Jag är väl bara nojjig men ibland rinner det över.

Det är som jag hörde en gång på radion. Det var det där programmet KARLAVAGNEN, deras tema en kväll var "Att bryta ihop och komma igen".Jag får väl göra så....

• 20070607

Tack DeeDee. Jag har faktiskt börjat sålla lite, tagit bort bröllopsbågen, gör egna bakelse (eller rättare sagt snälla mamma gör)fixat en bekant som kör hela bröllopsdagen billigt.

Vi önskar oss faktiskt pengar i bröllopspresent, till en bröllopsresa. Vi får se om vi kommer iväg....

Svar på tråden ledsen