• Fea

ledsen

Andra saker som är onödiga, inte för att jag vet om du har dem, men i alla fall:
    - Speciell transport, det går alldeles utmärkt att köra själva eller be någon vän köra.
    - Trycksaker, typ vigselprogram och festprogram. Behövs inte alls. Vi hade inget sådant.
    - Bordsdekorationer, plocka bara in lite fina lövade kvistar och lägg längs borden.
    - Be en eller ett par vänner att fotografera istället för att anlita fotograf.
    - Köp inga mer nya kläder. Hyr klänning om du inte har köpt. Underkläder och skor kan man ha de man har. Jag använde en fin festklänning som jag redan hade.
    - DJ eller så behövs inte, ta med några favoritskivor. Eller be vännerna att blanda ihop musik.
    - Gå igenom menyn och drickat igen och se om du kan välja billigare alternativ. Fördrink är kanske onödigt, tex. Och både efterrätt och tårta tycker jag blir för mycket.

Det gäller att inte låta sig dras med av hur allt ska vara bara för att det blir lite större än ni från början. Ni kan ändå ha det enkelt, men med några fler. Dessutom kan du kanske säga till din pappa att det inte går ihop, och höra om han vill bidra med mer, eftersom det var han som gjorde det stort från början.

Svar på tråden ledsen