• Fru Cinderella

Efternamn - När går det igenom?

Har precis bytt efternamn i samband med att jag gifte mig i lördags.. men undrar hur lång tid tar det innan jag heter mitt nya efternamn!

Skulle ringa och beställa nytt IKANO-kort idag.. men det kunde jag inte göra då det inte ser att jag bytt efternamn?? Men på Handelsbanken gick det hur bra som helst att beställa nytt kort!

Que?!

• Svar på tråden Efternamn - När går det igenom?
  • Yllo

För mig tog det ca 3 veckor innan det var registrerat och jag fick hem personbeviset, men det är olika har jag märkt. Ring och kolla med Folkbokföringen om dom fått in pappren från prästen och på så vis kan du skynda på det

Grattis till bröllopet

• Fru Cinderella

Yllo

TRE VECKOR

Men då lär man ju inte hinna beställa pass och nya ID-handlingar om vi ska åka utomlands den 2 juni, shit!

• Blivande fru Sara

Fru Cinderella

det kan nog bli svårt att få alla handlingar på plats. Det tar ju även ett par dagar för att få pass och körkort.
    Vilket namn är resan bokad i? Jag skulle försöka ändra så att du kan resa i ditt gamla namn. ( och då också har kvar gamla kort osv så att det är samma namn på alla. Det är ingen som vet utomlands att du bytt namn.)

Hoppas det löser sig!

• 26maj2007

Fru Cinderella

om de har ditt nya efternamn på banken är det redan registrerat hos folkboföringne.

banken + alla myndigheter går efter vad som står hos Skatteverket folkbokförningen.

en del ställen kan det ta upp till en månad innan de får de nya uppgifterna.

pratar du med ikano banken igen så be dem själva ringa folkbokförningen.

• Fru Cinderella

Blivande fru Sara
    Problemet är att jag inte har något giltigt gammalt pass, så jag måste skaffa nytt pass i alla fall!

Resan är ine bokad än, men vi har tagit semester. Trodde 1 månad vore lugn.

• 26maj2007

du kan själv ringa och beställa personbevis och visa upp när du ska beställa id och pass för att påsynda.

• Fru Cinderella

26maj2007
    De på ikano kollade folkbokföringen o sa att det står i mitt gamla namn och handelsbanken bytte enkelt!

Pratade med folkbokföringen, de har inte fått in något än. Men hon sa att 3 veckor var nog att ta i *puh* men ska nog vänta med att boka resan dock *suckar* usch vad irriterande

• 26maj2007

oj har ju inte fått skrivit grattis så jag gör det nu.

GRATTIS!!!!

• Fru Cinderella

26maj2007
    Men det går ju inte innan efternamnsbytet gått igenom ;)

• 26maj2007

Har du pratat med vigselförättaren och kollat så H*n har skickat in papperna?

Vissa kan ta lång tid på sig att skicka in.

Svar på tråden Efternamn - När går det igenom?