Inlägg från: Fru Cinderella |Visa alla inlägg
  • Fru Cinderella

Efternamn - När går det igenom?

Har precis bytt efternamn i samband med att jag gifte mig i lördags.. men undrar hur lång tid tar det innan jag heter mitt nya efternamn!

Skulle ringa och beställa nytt IKANO-kort idag.. men det kunde jag inte göra då det inte ser att jag bytt efternamn?? Men på Handelsbanken gick det hur bra som helst att beställa nytt kort!

Que?!

• Svar på tråden Efternamn - När går det igenom?
  • Fru Cinderella

Yllo

TRE VECKOR

Men då lär man ju inte hinna beställa pass och nya ID-handlingar om vi ska åka utomlands den 2 juni, shit!

• Fru Cinderella

Blivande fru Sara
    Problemet är att jag inte har något giltigt gammalt pass, så jag måste skaffa nytt pass i alla fall!

Resan är ine bokad än, men vi har tagit semester. Trodde 1 månad vore lugn.

• Fru Cinderella

26maj2007
    De på ikano kollade folkbokföringen o sa att det står i mitt gamla namn och handelsbanken bytte enkelt!

Pratade med folkbokföringen, de har inte fått in något än. Men hon sa att 3 veckor var nog att ta i *puh* men ska nog vänta med att boka resan dock *suckar* usch vad irriterande

• Fru Cinderella

26maj2007
    Men det går ju inte innan efternamnsbytet gått igenom ;)

• Fru Cinderella

26maj2007
    Hmm.. nej det har jag inte.. fast det känns kanske lite si så där att ringa o vara jobbig (Känns det som i alla fall)

Aja, får väl ha is i magen en stund till då

• Fru Cinderella

11 augusti

Aha!! Ska genast ringa passmyndigheten
    Tackar!!

• Fru Cinderella

11 augusti

Kom just på en sak dock, på vigselbeviset står det ju ingenting om att man bytt efternamn!

• Fru Cinderella

11 augusti
    Japp det gjorde vi, men vart ville du komma med ditt inlägg, fattade inte riktigt

• Fru Cinderella

Ah du menade med att det stod på hindersprövningen och inte vigselbeviset?! Men hindersprövningen tog ju vigselförättaren med sig vid vigseln :(

• Fru Cinderella

Marskatt
    Konstigt.. eller så kanske hon på Handelsbanken noterade att de skulle skicka ut ett när efternamnsbytet gått igenom, bara det att hon slarvade när hon sa det till mig *hmm*

Aja... vi tänkte vänta och se.. vi bokar inte resan än..

• Fru Cinderella

11 augusti
    Jo det är vad jag också har hört, det blir väl att ha is i magen antar jag

• Fru Cinderella

Dallas
    ja det var ju stängt första maj i alla fall eftersom det var röd dag, kanske även måndagen däremellan.. får vänta till mitten på nästa vecka och se

• Fru Cinderella

2007-03-24
    Tack

Jo, försökte gå in på det idag, men det stod bara att sidan inte kan visas *hmm*

• Fru Cinderella

11 augusti

Självklart!

• Fru Cinderella

twentyfirstofapril
    Menade du måndagen den 1 maj då eller? Usch börjar kännas lite nervigt!

• Fru Cinderella

HaHa, gick in på skatteverket där man kan skriva ut personbevis och där står nu mitt nya efternamn

Så underbart skönt och roligt. Tack för allt stöd i tråden!

Nu är jag hans fru på riktigt

Svar på tråden Efternamn - När går det igenom?