Svårt att få ihop det eknomiskt. Tips?
Kanske kolla på billigare alternativ för ex.
- Frisyr/Smink/Naglar
- Blommor
- Accessoarer
Det mesta går alltid att hitta billigare!
Kolla vilka budgetpostar ni kan dra i
Kanske kolla på billigare alternativ för ex.
- Frisyr/Smink/Naglar
- Blommor
- Accessoarer
Det mesta går alltid att hitta billigare!
Kolla vilka budgetpostar ni kan dra i
Se kan man alltid hitta billigare alternativ, man behöver kanske inte ta bort någon post eller göra den så enkel som möjligt.. utan att bara dra ner på några saker så kan det fungera.
Om du drar upp några specifika poster kanske vi kan hjälpa dig
Mannens kläder, men det skall hyras
- Ring runt, ta inte första bästa. Har han skor som han kan ha? En skjorta redan också kanske? Då tar ni bort kanske en femhundring på priset!
Musik till festen
Vi hade egen steroanläggning med egna CD-skivor. Fungerade galant. Kostade inte en krona och jag har aldrig sett folk dansa så mycket eller ha så kul på ett dansgolv!
Dekoration till festen
Behövs inte mycket.. borden anser jag blir så belamrade ändå med festprogram etc.. räcker nästan med att bara ha något litet mellan var fjärde person. Kanske bara 1 ros i en hög vas eller liknande.
Blommor till bukett och festen
Ring runt till olika floriset och fråga vad det kostar. Ring även till de företagen som ligger lite i utkanten. Jag fick ner mitt hutlöst på det sättet. Betalade 600kr för min fina bukett i oasis med 13 rosor, 2 corsager och 2 tärnbuketter.
Allt går..
Eller så kan man göra smink proffesionellt göra håret själv eller med hjälp av en väninna! Finns många varianter!
jagärsåkär
Så söt du är *rodnar lite* Ville du se mina bilder finns de på www.brudparet.net Nu kostade visserligen löshåret lite så.. 600kr gick det på ;)