Inlägg från: snuttungen |Visa alla inlägg
  • snuttungen

Bröstförstoring 9

Tjolahopp,

alltså, vi som gjort op på Victoriakliniken får instruktioner om att inte lyfta mer än 1 kg under de närmsta 3 veckorna efteråt, och sedan vara försiktiga i ytterligare 3 veckor, och inte utöva sporter som t ex golf som innebär att man måste svinga häftigt med armarna över huvudet. Sedan får man inte träna bröstmuskulaturen på 3 månader...så det beror väl kanske lite på vad du menar med att din skola är fysisk...Personligen tror jag inte du klarar dig med bara en vecka att återhämta dig på om du ska vara väldigt aktiv på skolan.
    Mina bröst är 9 dagar idag, och jag kände mig pigg ganska snart efter min op, men det stramar och drar i stygnen, och gör jag för häftiga rörelser så kan det smärta till och kännas rätt obehagligt.
    Lycka till med din op.

• snuttungen

Swing,

en fråga till dig. Du hade geléhallon sa du väl? Har de mjuknat mycket efter din op, eller? Hade du mycket egen bröstvävnad innan?
    Just nu tycker jag mina, 9 dagar gamla idag, är alldeles för hårda för min smak, även om de redan mjuknat lite...hoppas de fortsätter med det.

• snuttungen

Vanilj70,

jag valde klinik efter rekommendationer från alla tjejer jag "pratat" med här och på mylava. Jag är SÅ nöjd med mina nya älsklingar, kände att vi förstod varandra direkt jag och kirurgen.

Lycka till med ditt val och kram kram

• snuttungen

Vanilj70,

vad är det som inte funkar? Jag vet att de gjort om så man måste typ ansöka om medlemskap så inga "obehöriga" tutt-nyfikna kan tjuvkika på bilder... Försök igen, det är en kanonsida, jag fick jättemycket hjälp genom att "prata" med tjejer som redan gjort sin op, och titta på en massa bilder hjälpte mig att komma fram till vilken sort av inlägg och hur mycket jag ville ha. Hoppas du lyckas, jag har samma nick där som här om du blir medlem, så hör av dig i så fall.

Kram

• snuttungen

Vet inte varför det tar tid, den som är medlemsansvarig kanske har tagit semester, hi hi.

• snuttungen

Vanilj70,

vad tråkigt för det är en supersida tycker jag...ser att det står på startsidan att det är problem med registrering men att hon jobbar på att lösa det så fort hon kan...prova lite då och då vet jag. Hoppas det löser sig snart, man kan få mycket hjälp där.

Kramis

• snuttungen

liny15,

oroa dig inte! De är såå jättegulliga och omtänksamma på Victoriakliniken, de tar väldigt bra hand om dig, jag lovar! Kände mig som en prinsessa, uppassad och omskött. Sedan tyckte inte jag att det var så smärtsamt, för de är noggranna med att ge kontinuerligt med smärtlindring, just för att man ska må så bra som möjligt, och du får med dig värktabletter hem med noggranna instruktioner från VK hur du ska ta dem för att få bästa smärtlindring. Jag tyckte inte att det gjorde så ont som sagt, utan mer att det kändes "obekvämt", det stramar och man blir stel. Jag har mina implantat under muskeln, tror det gör att man blir orörligare än om de läggs framför...
    Jag är jättenöjd med kliniken och resultatet, de blev verkligen snygga! Jag tror inte du kommer att ångra ditt val av klinik. De ringer veckan efter op för att kolla läget och om du har några frågor, och de svarar så snällt och noggrannt när man ringer och undrar något vilket jag gjorde senast idag.

Lycka till tjejen, det kommer att gå jättebra.

Kramisar

• snuttungen

PS Jag blev ganska lullig av de där värktabletterna, var konstant salongsberusad medans jag åt dem, hi hi..

• snuttungen

liny15,

dexofen får man på VK, och man får en ask såna med sig hem också.
    Jag har lagt in 310 cc, det var vad Charles tyckte var max han kunde lägga in på mig, och jag håller med honom, tycker nästan att det blev lite för stort, men han tyckte de blev jättefina och proportionerliga när han gick rond samma kväll som op. Jag är 170 lång, väger 50 kg, är 70 i omkrets under bysten. Innan hade jag en totalt urammad typ AAAAAAA-kupa, skulle tro att jag hamnat på 70 C/D nu, i alla fall om man går efter t.ex. Haléns mått-tabeller.
    Om du ger mig din mail-adress så kan jag skicka dig bilder på före och efter, det är alltid bra att få se andras bilder så man kan bilda sig en uppfattning om vad man vill ha själv.

Kram på dig

• snuttungen

Abra,

Charles är jättebra, när han inte är stressad!!! Han var väldigt snabb att dra infon om hur op går till och ev komplikationer. Sedan får man klä av sig på överkroppen och han "inspekterar", dvs han känner och mäter och kollar helhetsintryck av din figur, och kommer fram till vilket implantat han tycker ger bäst resultat. Sedan får man ta på sig en tight t-shirt och prova implantat under den och känna sig för. Det här momentet vet jag att många tjejer känner att de inte fått tillräckligt med tid, och att Charles i princip bestämt storlek åt dem. Du måste propsa på att få veta vad som är max han kan lägga in på dig och be att få prova flera olika storlekar innan du/han bestämmer er. Har du funderingar så skriv ner dem på ett papper innan och ta med dig, det är så lätt att glömma när man väl är där.
    Jag gjorde min op 26/4 på VK, men känner att Charles tog sig tid på min konsultation, kanske för att jag visste att han kunde köra över en om han var stressad, så jag sa åt honom från början att jag inte tänkte stressa för det här var viktigt för mig. Jag känner mig bara nöjd över det bemötande jag fått på VK, både av Charles och övrig personal som är helt underbara och jättegulliga. De tar väldigt väl hand om en.

Lycka till nu och kram på dig

Svar på tråden Bröstförstoring 9