• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • Swing

xClueless: Jag har mina 360g under och upplever inte alls att dom är tunga! Jag känner ingen extra tyngd mot hur det var innan, för muskeln håller ju fast dom. De jag känner har också under och ingen har sagt något om tyngd eller att dom skulle vara ivägen osv. En kvinna jobbar som hästskötare och rider varje dag, no problem.
    Pickolina hade sina 280g över. Hon tog ju senare ut dom av flera orsaker, bl.a. för att dom kändes tunga m.m....

• Normalliten

Tjolahopp: Jag gick tillbaka till jobbet efter en vecka. Hade förmodligen kunnat jobba tidigare, men är ändå glad att jag gav mig själv den tiden att vila. Jag håller med Peisy om att det varit lättare och mindre smärtsamt än jag trodde. Det drar, stramar och spänner i brösten - men gör på intet sätt ont. Nu har jag inte ett tungt arbete, utan sitter på kontor. Har du det, kanske du ska försöka vara ledig lite längre tid efter op.

xClueless: Mina sitter under muskeln och är på intet sätt tunga. Brösten känns ungefär som när jag ammade barnen - lite spända och det drar i dem när det blåser ute eller jag tar i. För varje dag känner jag att det gör mindre och mindre ont i muskeln och de blir oxå mjukar och mjukare för varje dag - något jag uppskattar oerhört :)
    Jag tror att det stämmer som Swing skriver - att ligger de utanför muskeln kan de kännas tyngre. I våra fall håller ju muskeln dem på plats. De kändes redan efter en dag som att de var en del av mig

• basilikan

Hej! Mina funderingar på bröstop har legat i dvala ett tag, men nu har jag på allvar börjat fundera igen...En sak jag är nojjig över är att avståndet mellan brösten kommer bli för stort, jag har redan nu en smula insjunket bröstben och är rädd att effekten förstärks med större bröst?! Hur upplever ni det hela?

• snuttungen

Tjolahopp,

alltså, vi som gjort op på Victoriakliniken får instruktioner om att inte lyfta mer än 1 kg under de närmsta 3 veckorna efteråt, och sedan vara försiktiga i ytterligare 3 veckor, och inte utöva sporter som t ex golf som innebär att man måste svinga häftigt med armarna över huvudet. Sedan får man inte träna bröstmuskulaturen på 3 månader...så det beror väl kanske lite på vad du menar med att din skola är fysisk...Personligen tror jag inte du klarar dig med bara en vecka att återhämta dig på om du ska vara väldigt aktiv på skolan.
    Mina bröst är 9 dagar idag, och jag kände mig pigg ganska snart efter min op, men det stramar och drar i stygnen, och gör jag för häftiga rörelser så kan det smärta till och kännas rätt obehagligt.
    Lycka till med din op.

• snuttungen

Swing,

en fråga till dig. Du hade geléhallon sa du väl? Har de mjuknat mycket efter din op, eller? Hade du mycket egen bröstvävnad innan?
    Just nu tycker jag mina, 9 dagar gamla idag, är alldeles för hårda för min smak, även om de redan mjuknat lite...hoppas de fortsätter med det.

• Swing

Ja, jag har geléhallon. Hade en del egen bröstvävnad, fast 2 storlekar mindre än nuvarande. Från full B/liten C till D eller DD (i stelare modeller).
    Dom mjuknade, men det tog nog några månader. Lite svårt att svara ang. tiden. Min man tyckte det tog längre tid. Men det var nog även grejen att han skulle vänja sig vid storleken osv. Förstår om det kändes ovant, han var ju van vid de "gamla" sedan 25 år....

• sommar2000

Någon som har erfarenhet av Lidingökliniken i stockholm/eller har bekanta som opererats där.(Bröstoperation)
    Ni som valt Gelehallon anatomiska. Vilket fabriksmärke har ni valt(ex Mentor.....)
    Vilken hårdhetsgrad har ni valt?
    Annat ni vill berätta

• ladyy

hejsan jag har gjort min bröstoperation hos simsa för två månader sedan hade knappt a innan. Nu har jag en stor a ser det ut som jag vart nöjd med formen och så. Men hade velat hafft större någon som gjort 2 bröstoperationer o vart det billiagre andra gången? kram mvh//jenny

• vanilj70

Ska jag låta tillverkare av implantaten påverka valet av klinik? Hur tänkte ni i den frågan var det viktigare att göra op hos en bestämd klinik eller var det viktigt att få "rätt" tillverkare av impl. Hoppas ni förstår hur jag menar

• snuttungen

Vanilj70,

jag valde klinik efter rekommendationer från alla tjejer jag "pratat" med här och på mylava. Jag är SÅ nöjd med mina nya älsklingar, kände att vi förstod varandra direkt jag och kirurgen.

Lycka till med ditt val och kram kram

Svar på tråden Bröstförstoring 9