• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • Abra

Budgetbrud2008: Jag tycker väl inget särskilt om Charles som person eg. (tycker han kan va lite för mkt "filmstjärna" ibland, men det "unnar" jag honom! ), men det är resultatet av vad han åstadkommer som jag gillar! Och hans professionalitet och perfektionism, det uppskattar jag mkt, känner mej trygg med det.

Du har alltså 70 E/F kupa nu... vilket ju motsvarar 75 D/E, och det är väl inte "litet" heller?! Är du inte bekväm med storleken alltså? Vad hade du innan op?...

Iangelin: Jag skulle tejpa ärren i 6 mån för att va på den säkra sidan och få så fina ärr som möjligt, om jag vore du. Man brukar ju tejpa horisontellt och över ärren, plus kanske 0,5 cm på varje sida ärren sådär. Jag använder en ljusbrun, mer hudvänlig kirurgtape som jag fick med hem från VK, och den är tunn och bra. Jag byter när den börjar lossana i kanterna, så som KalasAnnah beskriver - blir ca 1 gång/v. Och tejpen är jättelätt att få bort, och lämnar inga fula klet-rester efter sej. Jag har hört att den tejpen inte går att köpa på Apoteket av nån konstig anledning - men den borde väl gå att beställa därifrån iaf tycker jag.

När va det du op dej nu igen, "vad", vart och så?...

KalasAnnah: Jag skulle som sagt fortsätta tejpa 6 mån iaf. Man verkar få tänka lite själv ibland - synd att inte alla kirurger mer tar "det säkra före det osäkra".

smilla20: Men är bh:n skön då? Du kan ju alltid skicka tillbaks den om du inte alls gillar den. När ska du op dej, och vart, vad etc?

Ang. kostråd så tycker jag att du gör helt rätt som tänker själv och inte bara går på läkarens knappa rekommendationer. Jag är själv undersköterska, och vet en hel del om kroppen - och det är ju alltid som sagt bättre att ta det säkra före det osäkra. Är min åsikt iaf.

Skönt att solen och värmen ska komma nu igen, och ska tydligen hålla i sej hela nästa vecka! *hoppas* Skönt och passande att jag har sem. då!

((Kram))

• Misha**

Abra: Jodå du minns rätt. Det är jag med de fd."missbildade" brösten. Har liknande ankarärr som vid bröstförminskning. Det är mest det 12 cm långa ärret under bröstet som syns, övriga är i princip osynliga.

Gällande tejpning och kost säger jag som ovanstående: bättre att ta det säkra före det osäkra. Jag tror inte att ärren blir fula om man bara tejpar tre månader, som många läkare rekommenderar. Men om det innebär att ärren blir det pytteminsta lilla snyggare om man tejpar längre är det ju givetvis värt! Jag kommer också köra på 6 månader.

Desamma gäller kost: Trots att man äter som vanligt med e-vitamin, omega-3, vitlök mm före och efter operation tror jag inte riskerna ökar väsetligt för komplikationer. Däremot ska man nog unvika överdosering i form av tillskott mm. Sen är det ju samma sak som med tejpen: lika bra att minimera alla former av risker..hur små de än tycks vara.

• Misha**

oj vad virrigt inlägg det blev:/

• Abra

Misha**: Måste va extra kul för dej nu då att få bröst som du verkligen är nöjd och trivs med! Skulle va kul å se bilder på hur dina och er andras bröst blev efter op - är så nyfiken! själv har jag bilder i digitalkameran, men inte inlagt i datorn (än). Är så dålig på data eg... Iofs på all "ny teknik".

Tänkte på en sak jag frågat dej om förut Misha**, nämligen om att du väl oxå har 98 cm runt brösten som jag - men hur tror du det kommer sej att du har 75F-kupa enligt tabeller, medan jag har 75E?... Förstår inte riktigt det bara! Gör du?

Och jag håller med dej i ditt resonemang om tejpning och kost etc före och efter op. Så tänker jag med.

Budgetbrud2008: Glömde säga det förut, men säger det nu istället - Förstår att du haftdet jobbigt - sköt om dej!

Jag hittade en bra text som är såhär:

TA HAND OM DEJ

Vill sända några ord,

en hälsning, så du minns

att lyssna på dig själv

och de behov som finns

För bara du kan veta

vad som är bäst för dig.

När du ska ta emot

- men även säga nej.

Gör vad som är gott

för både kropp och själ.

Och gör det för dig själv

och oss som vill dig väl.

Du är den enda "jag"

du nånsin kommer ha.

Ta därför hand om dig

så du kan få må bra!

Fin va?!

Hur är det med er andra då? Speciellt ni som inte hört av er hit på länge! är så nyfiken ju! Skriv skriv!!

((Kram))

• Abra

Hej igen!

Här är förslag på en bra bh att ha efter op, har blixtlås fram och inga byglar etc:

www.missmary.se/&artNr=5812

Missmary har f.ö. många bra och snygga bh:ar i även större storlekar!

Fler bra underklädes-sidor är:

sallyochsara.e-butik.se/

och:

www.sexy.se/asp/products.asp

och:

www.victoriassecret.com/

och:

www.figleaves.com/uk/home.asp

(Det enda man måste räkna om är "omkretsstorleken",
    dom kör uk storlekar där, men kupan är desamma.)

och:

www.bodhi.se/

Lite tips bara!

((Kram))

• Juni2008

Abra
    Vet du hur man räknar om omkretsen på den engelska sidan.
    Eller det kanske är någon annan som vet

• smilla20

abra:
    Hej! Jag ska opa mig i uppsala på liss&liss( verkar ensam om de här! ) den 15/8. Runda geléhallon 400cc resp. 450cc. Får se om ja skickar tillbaka behån eller skänker den till bättre behövande storbystad tant haha. Kram

Ngn som har förslag på ngn snygg behå utan byglar för storbystade? Typ hanky panky. Antar att de finns få såna eftersom de inte ger ngt stöd alls knappt men skulle vilja ha en fin behå utan byglar vid speciella tillfällen innan jag börjar använda bygelBH. Kram

• pickolina

Juni2008 - 30=65 32=70 34=75 36=80 osv..

• Misha**

Abra: Jag har inte kollat tabeller utan gått till specialbutiker och bett om hjälp. De fåtal modeller som passade satt bäst i 75 F, E blev för litet. Tror det skiljer en del mellan olika modeller. Finns säkert någon annan som passar bättre i E. Så var det innan med..kunde ha allt mellan A, B och C. Köpte iaf ingen bh för jag ska ju köra utan nu de närmsta tre månaderna;) Undrar om det är ok att gå utan bh i sydamerika..

Precis som du säger är säkert förändringen betydligt större för mig än vad det blir för de flesta andra. Men det har också tagit längre tid att "acceptera" brösten som mina egna. (de första månaderna kändes det mest som "Dr Cosmos bröst") De är ju helt nya och ser inte alls på något sätt ut som de gjorde innan. Men de känns bättre för varje dag som går och jag har äntligen börjat se helheten: de passar absolut till min kropp!

Jag har också digitalkamera.. har i princip skickat bilder till läkaren varje vecka nu så att han kan ha koll på utvecklingen. Jag har mycket beröm för bildkvaliteten, hahaha! Jag vet inte var man kan lägga upp sina bilder "privat" så att säga..vill ju inte att ej behöriga ska dit å snoka.

• Juni2008

pickolina

Tack så mycket!

• Abra

Hittar ni nåra snygga bh.ar tjejer??

Misha: OK, jag förstår. Är glad för din skull!

Nu ska jag ut å festa till det lite! Ha en fortsatt bra helg "boobs"!

((Kram))

• smilla20

Hallå flickor!
    Betala precis in op. No turning back hoho! Läängtar till min op. Inte efter smärtan efter dock..! Gulp.
    Jag kan säga att jag slår varenda tonårsgrabb i tuttfixering just nu. De ligger garanterat i lä här...

Abra=da sportexpert: får jag fråga dig när du kom igång med promenader som motion och cykling, spinning. Du har säkert skrivit de redan men har du lust så får du gärna skriva igen. Mitt minne är värre än en guldfisks.

Puss å kram på er!

Svar på tråden Bröstförstoring 9