• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • Bailey

Tjolahopp: Jag har gått samma utbildning som du håller på med, och hade aldrig kunnat återgå en vecka efter operationen. Även om du kan skippa vissa fyslektioner så blir det svårt att hoppa över övningarna. Jag tror dessutom att ditt resultat av operationen blir bättre om du läker ordentligt och är försiktig med fysisk aktivitet ett tag efteråt. Själv opererade jag mig för drygt 2 månader sedan och kunde börja träna lätt igen 2 veckor efter op. Styrketräning och löpning kan jag fortfarande inte utöva till fullo. Att rekommendera är att försöka genomföra din operation efter examen under den period då du har inre tjänst, på så sätt slipper du hamna i obekväma situationer samt ha skyddsvästen som tycker på brösten. Hoppas du finner en lösning och lycka till med din framtida operation! Kram

• Misha**

marranmi: Tredje gången gillt denna vecka;)

• Persnilia

Hej tjejjer! Jag är inne och läser varje dag även om jag inte skriver något. Ni verkar ha så trevligt! :)
    I måndags fyllde mina nya bröst -3 veckor, alltså tre veckor kvar till operationen. Längtar till att få det gjort. Jag är knäpp men jag gillar hela konceptet med den här operatione. Gillar att vänta och längta efter något, ska bli spännande med narkos, vakna på en klinik, se dem första gången, nyfiken på hur jag kommer att må, sen två veckors ledighet då jag bara ska måna om mej. Har börjat att förbereda lite förströelser till "konvalecenstiden", beställde igår en DVD-box med serien"i vår herres hage", en serie som gick på 70 och 80-talet samt repriserades runt 95. Älskade den och ska kika igenom första säsongen på DVD!
    Tänkte även att jag skulle köpa mig en sportBH ifall att jag är för klen att gå ner och handla på ett tag. Kikade här på stan, uppsala, men jag hittade ingen som var knäppt i fram. Några tips på vart man kan beställa en för humana priser? Man undrar ju vad man får för storlek. Jag är en 70B vill ha C men det vet man ju inte riktigt....kan nog bli en fyllig C. Tar tacksamt emot tips på BH man kan beställa som är lämpliga första tiden. Ha en riktigt bra dag nu! Kikar in här då och då på jobbet! Man får ju inte jobba ihjäl sig! ;)

• KalasAnnah

Hej alla

idag är det 4 veckor sedan op, jag känner mig riktigt bra, brösten ser bra ut, mitt blåmärke som inte ville ge med sig är i princip helt borta. Känner en liten knöl när jag drar fingret över tejpen, men antar att det är inne i bröstet, för det syns inget direkt på huden, mina ärr är väldigt tunna och fina, men precis där knölen är, är ärret lite lite bredare. kan det vara något som gått upp? Någon annan som känner så?
    En annan sak som jag känner (eller inte känner :) ) är att jag fortfarande knappt har någon känsel på undre delen av brösten. men en sak som är lite underlig är att jag på ryggen typ i samma höjd som det högra bröstet inte heller har så mycket känsel, som om den biten har somnat, kniper jag hårt så känns det, men annars känner jag inget direkt. Någon annan som upplevt det så?

Tjolahopp: Hur går det för dig, har du avbokat? Inte lätt att ta ett sådant beslut, men det låter som om det bästa vore att avboka så du kan läka i lugn o ro. skulle inte du göra lyft också? Kanske bättre att vänta till en tid då det verkligen finns tid att läka och inte behöva oroa sig för att man inte ska kunna vara med på viktigta övningar i utbildningen. Lycka till !!

Det är som sagt 4 veckor sedan op, min fråga är nu, hur mycket tränade ni efter 4 veckor. kan man börja med situps och lite benövningar, eller ska man vänta?

ha en bra dag

kram kram

• Persnilia

Jag är snurrig i huvet! De fyllde - 4 veckor i måndags!!! :)

• Persnilia

Kalas Annah: Skönt att allt verkar bra med din op. Situps tror jag att du ska vänta med för det tar väldigt mycket på bröstmusklerna. Jag gör väldigt mycket situps varje dag och lite diverse övningar för ben och rumpa, men jag har rejäla bröstmuskler! Kirurgen, under konsultationen, sade att jag hade väldiga bröstmuskler! Detta pga alla situps varje dag! Var lite försiktigt med dem!
    Ha en bra dag!

• T 79

Nu hitta jag. Ska op hos johan på citadell 13aug,ngn som har erfarenhet av honom? är ganska liten men han tyckte jag skulle lägga in 450. E inte det ganska mkt?rädd att det blir för stort. Måste bara säga att detta e en toppensida.Skönt att kunna läsa om andra som e i samma situation som jag!

• pickolina

Gällande känseln.. Att man kanske förlorar känsel eller blir ännu känsligare eller båda och + att det varierar med tiden är pga att nerverna skadats och håller på att läka. Dom kan ställa till med en massa lustiga spratt när det gäller känseln.. Var inte oroliga och ta det bara lugnt, det är helt normalt.

Tänk tex på dom som får värk i en amputerad lem.. Det är faktiskt inte inbillning eller sk "fantomvärk" som man ofta sa förr, det är nerverna som skadats som ger "fel" signaler till hjärnan och då kan det bli så tokigt...

Så, lugn bara, det kommer läka.

• Misha**

T 79: Det beror helt på hur stor du är i kroppen idag, hur stora bröst du har i grunden och hur stora bröst du skulle vilja ha. Vad som är stort är relativt. Ange längd, vikt och lite hur du är byggd kanske vi kan ge dig ledtrådar om hur stort 450 eg. är;) På en liten tjej är 450 stort enligt mig. Jag opade mig också på citadell, fast hos peter cosmo. Det var jättebra.

Svar på tråden Bröstförstoring 9