• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • pickolina

Om du letar upp gamla "bröstroperationstrådarna" så kan du följa flera stycken som haft en hel del komplikationer by the way...

• Persnilia

Tack Pickolina! När du säger att de "kliade". Var det själva brösten som kliade eller var inuti?
    Måste ha kännts konstigt i så fall.

• pickolina

Det tog ett tag innan jag kopplade faktiskt.. Men du vet hur det kan kännas när det kliar.. Kändes som att det kliade inuti, inte på själva huden. Tänkte inte så mycket på det förrän efter ett tag när jag plötsligt insåg att "fan vad det kliar" hela tiden.. Vilket det aldrig gjort tidigare. Ofta på samma ställen oxå... Jag ville inte dra slutsatsen att det verkligen var pga implantaten, även om oron fanns där. Nu i efterhand kan jag säga att det definitivt var pga implantaten, då brösten aldrig kliar längre...

• Misha**

Absolut, man får inte inte underskatta riskerna med den här typen av operation. Väljer man att lägga in implantat måste man räkna med fler operationer under ens livstid. Om operationen blir om en månad eller om tio år kan ingen läkare garantera. Risken att behöva ta ut implantaten i förtid (dvs. innan tio år) uppgår till ett antal procent, lite varierande statistik beroende på vilken klinik man väljer. Det här är inget man gör "för skoj skull" utan man bör överväga riskerna noga innan. Och kom ihåg: var kritisk och ifrågasätt det läkaren säger. De håller inte på med någon "välgörenhet" utan är rena försäljningsmän. (Duktiga försäljare med bra produkter säljer också bättre)

• Abra

Morrn morrn allihop!

Persnilia: Det finns olika statistik och uppgifter på iaf kapselbildning, och det skiljer mycket från klinik till klinik. detta tror jag beror på hur skicklig kirurgen är att göra en exakt passande ficka för implantatet etc, samt hur noga de är med att informera om vad man bör tänka på efter op, för att va på den säkrare sidan för att inte få kapselbildning. t.ex. så får i genomsnitt 10% kapselbildning på "alla ställen", fast på VK (där jag op mej) är den risken i genomsnitt bara 3%. Charles på VK är en väldigt duktig kirurg, och de är noga med att ge en särskilda kost-och träningsråd efter op, för att man ska skydda sej på bästa sätt mot kapselbildning - så man kan påverka den risken själv också.

Nu är mina boobs 1 mån gamla, och jag är inte öm alls i bröstmuskeln längre, ärren läker fint utan att rinna eller klia, och brösten mjuknar mer och mer för varje dag, och känns redan nu som mina egna faktiskt - som jag typ alltid haft dem. Är supernöjd helt enkelt! Men så har jag alltid haft bra läkkött, mår bra i övrigt, är normalviktig, äter sund mat, motionerar och röker inte. Jag tror såna faktorer spelar stor roll för läkningsprocessen oxå - fast man kan ju såklart ha "otur" ändå. Men det finns ju vissa risker med alla op.

Misha**: För mej är faktiskt min bröstop bara "en kul grej" - faktiskt! Helt sant! Nåt fel i det? Jag mådde inte dåligt av de mindre brösten jag hade innan, gillade formen på dem och så, och jag skämdes absolut inte över dem, utan va tillfreds med min kropp som den va. Bara det att jag ville känna mej "lite kvinnligare" (pga att jag är 'atletiskt byggd') även upptill, och jag råkade ha sparat pengar just som jag bara plötsligt kom på att jag kunde göra en bröstop, och semestern och op-datum passade bra ihop oxå, så inom loppet av några dagar hade jag bokat tid för både konsultation och op. (,efter en hel del efterforskningar på nätet), från idé till beslut alltså - högst 1 v.!

Så alla är vi olika - men sån är jag.

Och jag ångrar mej inte för en sekund - blev t.o.m. bättre och "naturligare" än vad jag vågat drömma om!!

((Kram))

• Persnilia

Skulle man kunna få ta del av de övningarna och kosttipsen kanske? :)

• KalasAnnah

Hej hej

har min lediga dag idag, skönt, men ska på begravning så mindre skoj, men tyvärr sånt man måste göra i livet.

Abra- jag tror att det är väldigt olika hur fort man bestämmer sig, lite beroende på hur man är som person. En vecka lät lite snabbt, men är man säker så är man, man känner ju sig själv bäst :) menar du att du aldrig hade tänkt tanken på en op innan? Bara nyfiken :)

Min man tyckte att jag hade köpt fina underkläder, så han tyckte att han kunde följa med och handla någon dag nu när det ändå är 50% så får man ju passa på. Han tyckte han kunde betala och så kunde vi käka lunch på något mysigt ställe, helt okej för mig ;) ;)

Till alla er som funderar på att operera er, självklart så ska man väga för -och nackdelar. och verkligen kolla upp alla risker, läkaren, kliniken, vad som krävs av dig etc. Men jag tror ändå att man får gå lite på magkänsla också, känns det rätt så är det nog också det. Det är så otroligt många idag som opererar sig av olika anledningar. De flesta som har genomgått en op återhämtar sig till 100% och kommer leva livet precis som vanligt, fast antagligen lite mer tillfreds med sig själva.
    Och har ni valt en klinik som kanske inte vill göra op som du har tänkt dig, byt klinik eller hör vad de har att säga, deras sätt är kanske bättre. Är du osäker ring runt och fråga, hellre fråga för mycket än för lite, annars ångrar man sig bara i efterhand.

Men jag tror att man inte ska oroa sig för mycket, typ att dö under narkosen, visst det har hänt, men du kan också bli påkörd av en buss på väg hem från konsum, så man ska nog inte fokusera på allt det negativa, tror man blir lite nojig då, men jag menar inte för den saken skull att man ska blunda för vad som verkligen kan hända.

Ja det är vad jag tycker och tänker :)

Det har gått drygt tre veckor sedan op nu, ser riktigt bra ut, blåmärket är nästan borta och de känns mer och mer som mina egna, fast inte på morgonen, då är det riktigt stela de första minuterna, kan inte riktigt sova på sidan så jag håller mig på rygg ett tag till.

Nä nu ska jag göra mig klar.

Ha det bra alla

kram kram

• Abra

Persnilia: Visst!

Kostråden är:

¤ Helst inte tobak, vitlök, avocado, E-vitamin (tillskott), alkohol (särskilt rödvin), tabletter med acetylcalisyrsyra (Treo, Magnecyl etc) 2 v. efter op

¤ Helst ingen tobak, alkohol, vitlök, avocado eller tabl. som Treo 2 v. innan op heller

Träningsråden är:

¤ Inga tunga, snabba och ryckiga rörelser på minst 1 mån efter op - ska man lýfta lite tyngre än nåt kilo så måste man göra det mjukt och långsamt

¤ Ingen motionsträning på 6 v. efter op

¤ Ingen styrketräning på 8 v. efter op

¤ Inga armhävningar på 6 mån efter op

Övrigt:

¤ Tejpa ärren 6 mån efter op för finast resultat

¤ Ingen bygelbh på 6 mån (bara vid enstaka tillfällen - gäller anatomiska geéhallon, som då kan bli "missformade")

KalasAnnah: Lyxigt att HAN betalade underkläderna då! Men visst är det kul att köpa bh:ar nu, de sitter bara sååå bra alltså!! Helt naturligt bara - dessutom!(Eller??... )

Och på din fråga - svar nej - jag hade faktiskt aldrig ens tänkt tanken att göra en bröstop annan - det va som att "nej, jag är inte en sån som gör nåt sånt!" Men sen när jag tog reda på fakta så föll mina fördomar om silikonbröst ganska snabbt - läste ju om så många som va så nöjda, och såg på för-och efterbilder på många sidor. Såg att "så har ju jag - som henne -- och va 'naturligt snygga' och större hon fick - vill jag med ha ju!" Unjefär så...

Du själv då? Bestämde du dej snabbt eller tänkt på det länge?

Själv har jag kunna sova på sidan utan att det ömmat nåt i 2 v. iaf, och det är skönt. Har du provat att ha ett tjockt, mjukt täcke som du liksom kan luta dej mot/krama om i sängen då du ligger på sidan, så det skyddar brösten liksom - både under och över? Har jag, och det funkar jättebra.

((Kram))

• Abra

Kom på en sak jag måste fråga er som op er om:

Jag har som "2 st. ärr" under bröstet ser det ut som nu, för ovanför det riktiga ärret är det ett lika långt litet väck liksom - nån annan som det ser ut så på???

• Misha**

Abra: För vilken orsak man väljer att göra en operation är helt upp till var och en. Men måste vara medveten om riskerna, och uppenbarligen väger fördelarna med op. tyngre än riskerna för dig, så där har jag ingenting att anmärka;)

Svar på tråden Bröstförstoring 9