Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
hej alla
29 okt 2005(fd majbrud2006) klart du får vara med :) alla som vill är välkommna, har du frågor eller undrar över något så är det säkert någon som kan hjälpa dig
Jag jobbar hur mycket som helst, det känns bra i brösten, men är samtidigt rädd för att jag tar ut mig, men det är kanske bara som jag är nojig. Men jag är ju så rädd om mina nya bröst, vill inte det ska hända något, det har ju trotts allt bara gått 3 veckor, men det känns redan himla bra. Är det någon annan som känner som jag, att man är rädd att "ha sönder brösten", hoppas ni förstår vad jag menar.
ska nog byta tejp idag och kolla in mina ärr, mannen är väldigt nyfiken också :)
Igår så tryckte jag ihop brösten mot mitten, precis som jag gjorde två gånger per dag de första två veckorna, det kändes lite konstigt i det ena bröstet, typ som en bubbla, men det är nog bara luft. fast jag kan inte släppa tanken på att jag är livrädd för att få komplikationer, men allt har ju gått så jäkla bra hitills, så det är nog bara inbillning.
Inte mycket positivt jag hade att tillföra idag, är super stressad, försöker slappa lite här på lunchen och inte tänka på kunder, räkningar etc, men ska tillbaka till salongen nu.
Jag är 25 år, glömde nästan skriva det.
Ha en trevlig helg
kram kram
Det här är verkligen en superbra tråd! Så kul att så många vill dela med sig!
Är det någon av er som har fått barn efter er op? Jag är ju som sagt 29 och kommer väl skaffa barn om inte alltför länge. Och jag orkar ju inte vänta med op flera år!! Nu när man bestämt sig vill man ju bara göra det direkt! :)
Något jag undrar över och som jag inte riktigt har bestämt ännu är snittställe. Jag har varit på konsultation och fått för och nackdelar med både under bröst och i armhålan. När jag kom dit så var jag helt och hållet inställd på att snittet skulle ligga i armhålan pga att jag vill ha det "snittfritt" runt brösten, men jag är velig! Nackdelen med att lägga det i armhålan var, enl kirurgen, att det är svårare att få exakt placering av implantatet under muskeln samt att vid komplikationer, blödning så måste de ändå öppna under bröstet för det är där som blodet samlas. Han tyckte även att ett snitt i armhålan kan synas mycket om man lyfter på armarna. Jag är ambivalent. Några åsikter?
Jag kommer nog lägga snittet under bröstet. Av de bilder jag har sett så syns det inte mer där än i armhålan. Plus att vid en eventuell reoperation, som du sa, så måste de ändå öppna där. Och då får man ju helt plötsligt två ärr! Plus att jag ska ha anatomiska gelehallon och de måste ju placeras exakt rätt, vilket är svårare från armhålan.
Uncovered: Känner du av implantaten nåt då du känner på dem, eller ligger på mage då?...
smilla20: OK. Själv blev jag kallad "tant" av en mamma redan då jag va 14 år och sommarjobbade med att leda runt hästar som barn fick rida på!
29 okt 2005(fd majbrud2006): Lååångt nick du hade! (Själv är jag inte gift alls, "bara" sambo, men trivs med det.Finns såna som är singlar här med, så det är inte "så noga". ) Men välkommen hit! Hur ser du ut i kroppen annars, längd, vikt, kroppsbyggnad?... Sånt spelar ju större roll för hur resultataet blir efter op. Själv har jag knappt hört några "skräckhistorier" om ärr och så - har förstått att det oftast läker jättebra om man sköter de rätt och efter rekommendationer. Oroa dej inte, det kommer bli bra ska du se!
KalasAnnah: Jo, jag förstår vad du menar - man vill ju va försiktig med boosen så inget händer med de. Men det ska man ju va oxå iofs, så det är ju bara bra.
dollie: Välkommen hit du med förståss! Roligt med fler aktiva här! Jag håller med dej fullt ut i ditt resonemang om vart snittet ska läggas (jag har f ö oxå anatomiska implamntat), så har jag förstått det med. Vad har du "för kropp2 nu så att säga, och hur mkt ska du lägga in?...¨
Nu ska jag snart iväg och jobba kväll igen...
((Kram))
dollie: Menade förståss inte att du har 2(!)kroppar, utan "kropp" skulle det förståss stå!
Hej Abra! Jag vet, mitt nick är låångt. Det användes när jag var aktiv här för några år sedan då vi inte riktigt kunde bestämma oss om bröllopsdatum. Blev 29/10-05 i alla fall! :)
Jag är ganska petite i kroppen. Ca 157 cm, ca 48 kg. Har en 70 B-kupa nu. Kan absolut inte säga att jag lidit helvetes kval över mina bröst som somliga som verkligen mått dåligt över små eller frånvarande bröst. Jag har ändå haft bröst även om de börjar krympa betydligt nu. Den här operationen ger jag mej själv som den allra finaste presenten jag någonsin önskat mej. Min man tycker att det är ok, nu när han förstår att jag menar allvar. Han är annars väldigt nöjd.
Trevligt att vara här och lära känna er!
Oj, va kul med massa nytt folk här! Vi skulle kanske ha en tutt-träff IRL nångång och snacka av oss ordentligt, dela erfarenheter;)
Lite up-date på läget: Det har nu gått över två månader sen op. Känseln under bröstet har börjat komma tillbaka succesivt. Däremot är det nåt skumt med ena bröstvårtan: bara övre halvan av vårtan drar ihop sig när jag fryser. Skumt.
Annars känner jag båda implantaten ganska väl om jag håller upp armen och trycker ganska hårt på sidan och under brösten. Det gör inte längre ont att ligga på mage, men känns som ni beskriver det, som två "vattenballonger". Det kan fortfarande sticka till och klia i ärren, så jag väntar nog några veckor till med att bada.
Jag upplever fortfarande brösten som stora och "uttåtstående", men de kommer säkerligen hänga till sig med gravitationens hjälp:) (bara jag som längtar till att få lite hängbröst? hahaha)
Är f.ö. 23 år och jobbar som mätingenjör vilket innebär en hel del hård fysisk ansträngning. I början fick jag lämna det tyngsta åt gubbarna (höll mig borta från släggan och spettet;)) men det är betydligt svårare att ta det lungt nu när jag inte har ont längre.
Jag hoppas att kunna ställa upp i SM i thaiboxning nästa år. Om boobsen håller för det håller de för allt..ska bli mycket intressant att se;)
Kul att läsa om er! KRAM!!
Den där känslan av att ligga på fyllda ballonger tyckte jag aldrig försvann under dom 3år jag hade mina implantat.. Men det är säkerligen olika.
pickolina: Håller just på att skumma igenom arkivet av bröstförstoringstrådar här på forumet och hittar dina inlägg lite överallt. Du verkar ha en grym erfarenhet av diverse operationer. Du skrev något väldigt intressant för något år sedan att ju mer man håller på att pilla och försöka hålla ärren rena ju mer irriterar man dem. Jag har haft en del problem med irritation och utslag på brösten efter op. och har enl läkarens råd avstått från tejpningen och hållit ärren kliniskt rena. Nu när jag tänker i efterhand kanske det varit bäst att bara låtit det vara..menmen..det är lätt att vara efterklok.
Det är väldigt intressant att de flesta som gjort en operation är nöjda med skulle kunna tänkt sig någon storlek större. För mig är det precis tvärt om! Jag är mycket nöjd men hade jag gjort operationen idag hade jag valt ett mindre implantat och en plattare profil. Nu tog jag det läkaren rekommenderade, och visst brösten är väldigt proportionerligt till min kropp. Men problem kvarstår:
* Hitta bra bh och bikini med rätt storlek (har 75F nu!)
* Träningen! Stora/normal stora bröst fyller ingen som helst funktion i fysiska aktiviteter. De är snarare ett problem.
Jag har alltid tyckt att platta, fasta bröst är de vackraste som finns. Men ändå går jag med på en större storlek för "att det är något alla andra vill ha"..typ.. (om det är något folk klagar på efteråt så är det att dom blivit för små, berättade läkaren på konsultationen) Snacka om att falla för grupptryck hahahaha! Men jag är jättenöjd iallafall och glad att jag vågade genomföra operationen:)