• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • Normalliten

Abra: Jag har handlat på Timarco (både före och efter op) och frakten är 39 kr. Och ja - det går alldeles utmärkt att skicka tillbaka och byta storlek och JA, jag tycker Plunge sitter fantastiskt bra. Var rädd att det skulle skava med sömmar och så, men det gör det inte alls! Lycka till om du bestämmer dig för att testa!

Kram

• Normalliten

Pickolina: Jag tror visst du har förstått!! Du beskriver precis den känslan jag hade när jag provade. Tjejen som hjälpte mig i butiken trodde att vi hade ungefär lika stora bröst, men jag hade en skjorta på mig så "kupan" syntes inte... så hon rekommenderade fel sorts sportBH... När hon såg bysten i BHn var hennes kommentar bara "Hoppsan, det syntes inte att du hade sådan fyllig byst"...
    Både jag och maken (som var med) tycker att det är en vansinnigt rolig historia att berätta...

Kram

• KalasAnnah

hej!

sitter o är super sugen på att beställa två Wonderbra. Är det någon som har erfarenhet av deras modeller och storlekar? Blir jätte glad om någon kan hjälpa mig med detta.
    ringde och kollade med deras inköpare i sverige, men det verkar inte som om det finns en ända butik i hela skåne som har något direkt utbud av Wonderbra. så det får bil nätet för min del, men det hade varit skönt om man slipper skicka tillbaka och byta, så vill ni hjälpa mig blir jag super glad, så här :):)

Ska jobba för första gången i morgon, känns kul att gå till jobbet, men är lite orolig för hur mycket jag kommer klara, man är ju lite pressad när man vet att det kommer kunder efter den man redan har i stolen, så man kan ju inte ta det hur lungt som helst. men det kommer nog gå bra

Abra- hur gick det för dig på jobbet?

Jag längtar nästan till det är dax att byta tejp igen, vill se hur det går för mina ärr, vill inte ta bort den innan den börjar släppa av sig själv. men det känns bra i alla fall.

Nu ska jag kolla någon dokumentär på femman.

ha det bra

kram

• pickolina

Normalliten - OK.. Haha, det var lite skoj. Det blir lätt så.. Genom alla år har folk blivit förundrade över min behåstorlek, då dom inte alls ser så stora ut som dom är..rent storleksmässigt i alla fall.. :) Jag kan tipsa dig om den sportbehå jag själv ska köpa.. Jag tror du själv skrev något om dom.. Och jag har bara hört gott om dom.. Stay In Place. Om du kollar på deras sportbehås på timarco så kan du se att modellen supersport och supersport zip finns i en variant för större byst. Den är högre skuren än den för en mindre byst.

• Soulsistah

Nu en månad efter min operation kan jag fortfarande känna inlägget i vänster bröst jättetydligt, men har aldrig kunnat känna höger inlägg. Iaf inte på samma sätt. När jag petar på undersidan av bröstet känns det "bubbligt" strax under huden =/
    Någon som vet om detta kommer ändra sig? Är inte så kul..
    Har inlägget bakom bröstmuskeln.

• Misha**

Uäääääh! Jag är less på att vara handikappad nu! Jag vill kunna hoppa och leka igen som jag gjorde tidigare:( Och den jäkla allergi-svullnaden vill inte ge med sig helt heller.. Måste lufta brösten utan tejp några dagar till:(

Jag känner inte alls att brösten är en del av mig än som ni andra beskriver det. Jag var väldigt defekt innan och jag behöver nog en längre tid för att acceptera förändringen helt. Känner mig lite som en "skyltdocka" nu, lite artificiell liksom, men det blir såklart bättre när allt läkt och brösten mjuknat helt.

Jag blir bara så här grinig när jag är ensam hemma;) Är less på att vara så bröstfixerad..men det är ju svårt att undvika när det enda man tänker på hela tiden är att göra allt för att de ska läka och bli så fina som möjligt. Jag längtar så mycket till nästa sommar..då känner jag nog helt annorlunda!

• Juni2008

Hej tjejer.

Jag måste fråga er om en bh som jag sett på lindex tidigare i vår.
    Den liksom är halv på brösten. När man har den på sig så syns bröstvårtorna.
    Väldigt sexig.
    Liknande Balconette eller vad den kan kallas för.
    Vet ni vart man kan få tag på en sådan bh.
    Någon nätbutik? Tycker att jag har kollat överallt men utan resultat.

• the_butterfly0725

hej!

den 6:e augusit är det dags för mig. jag ska göra min operation på proforma clinic och ska ha runda geléhallon, 360cc under bröstmskeln. nu har jag 70aaa (lika platt som en strykbräda)och väger 47kg, 152cm lång. jag är petite (liten?). jag vill bara ha en B och min läkare föreslåg 360cc till mig. jag gjorde ristestet och tyckte om hur jag ser ut med 3dl ris stoppad in i bh:n

jag undrar om det är någon som hade aaa-kupa som hade sin operation här? hur många cc fick ni och vilken bh-storlek har ni nu?

stämmer det att ca 50ml försvinner när man har implantatet under bröstmuskeln?

=)

• Abra

pickolina: Va?? Men jag har bara hört att DD=E, men eg. inte fattat varför det inte ist. heter E helt enkelt?! Men det kanske är olika då, om du säger det... Men jag tvivlar ändå, eftersom jag hört att det är samma strl... Men vadå - menar du att det skiljer 1 strl mellan DD och E, eller?... När va det du op dej, och hur mkt hade du i och strl nu? (Minnet vet du1 ) Konstigt att boobisarna verkar va i mindre bh-strl än vad de är! Gör mina oxå tror jag. Undrar vad det beror på?? Vad tror du?... Alltså mina, de är ju "högre" och mer toppiga och inte hängiga som stora brukar va, kanske därför?... en kompis som jag alltid tyckt har "stora" bröst, kan inte alls ha de bh:ar jag har nu, för de är för små för henne. Konstig känsla, svårt att förstå liksom... Däremot kan hon ha mina gamla bh:ar som jag hade innan op, fast hon fyller ju då ut dem mer än vad jag gjorde förståss. Kanske hon får överta dem.

Normalliten: Kul historia! Undrar vad det beror på - ser brösten mindre ut med kläder på än i bh/utan, eller vad? Vad är det för strl du har nu då? Och hur mkt la du in?... (Minnet igen! ) Nu blir jag ÄNNU mer sugen på den "Plunge"-bh:n.... Blir nog att jag beställer en, fast jag eg. inte har råd! Men men - det är ju bara pengar!

KalasAnnah: Det gick bra för mej på jobbet. Skyllde dock på "ryggont" och försökte undvika de tyngsta lyften, men det va svårt att undvika i praktiken iaf. Så det blev många tunga lyft, men det gick bra iaf - tänkte bara på HUr jag lyfte och rörde mej, och tog det extra försiktigt. Dock skavde bh:n under bröstet på ärret, och det va skönt att ta av den sen när jag kom hem 6:30 imorse (jobbar natt). Jag känner oxå som du med ärren, men tålamod ska man ju ha ibland med... Skriv sen och berätta om hur första dagen på jobbet va efter op!

Misha**: Förstår dej sååå väl, som sagt! Längtar sååå efter att riktigt få TA UT MEJ riktigt mkt på ett träningspass, så varenda liten muskel får jobba på max och adrelaninet och endorfinerna pumpa runt i kroppen - vilken kick det är alltså!! Tååålamod.... Är svårt att ha ibland.... Men men.... det är väl värt det iaf iofs! Men du jobbar iaf nu, eller? Kanske lindrar lite av rastlösheten i så fall?... Gjorde det för mej ändå, kul å träffa arb.kamraterna igen och få lite nya intryck! Och ingen verkar se att jag op brösten. Jag hade ju mkt uppstoppat innan för att skillnaden inte skulle bli så markant, plus att vi har stora, lösare arb.kläder dessutom.

((Kram kram allihop!!))

• Abra

Så, nu har jag beställt en sån där Plunge-bh från Timarco! Mitt i natten och allt! Det står att leveranstiden är 10-12 dagar - nån som vet om det menas arbetsdagar då (mån-fre), och om det verkligen brukar ta sån tid alltid?... Då får jag den ju inte förrän i början på aug...

Svar på tråden Bröstförstoring 9