Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Hej tjejer,
Var nu ett tag sedan jag var inne men har läst "ikapp" några sidor.
Sunnylee: Jag op:ade mig den 25 april och känner igen dina frågor. Jag tyckte mina ärr var så fula och breda och nästan "köttiga" i början. Tog stygnen på kliniken drygt 2 veckor efter op och frågade då kirurgen... hon sa att de såg helt normala ut och jag vågade inte titta. Tittade första gången en vecka senare när jag skulle byta tejp själv första gången (byter tejp 1 ggr/vecka). Det var trådar som stack ut då, men de försvann successivt varje vecka (vart tar de vägen?) och nu, snart 3 månader senare är ärren så fina så jag knappt ser dem själv. Fantastiskt!!!
Jag var också svullen över brösten. Hade dessutom lite assymetriska pga att sonen bara ville amma från ena bröstet. De var inte olika i storlek, men hängde lite olika. Min kirurg sa åt mig att sätta träningsBH:n som ett bröstband när jag kom hem från jobb och ha så 1-2 tim/dag. När jag frågade hur länge jag skulle hålla på fick jag svaret - tills du är nöjd med formen. Idag har jag så snygga bröst. Helt symmetriska, runda, mjuka men ändå fasta
Jag tror det kommer gå bra för dig också, men låt det ta tid. Jag mådde hur bra som helst och skulle kunnat träna efter en vecka som jag kände mig, men jag tänker att det är nog värt att lyssna på kirurgerna i alla fall.
Abra: Om du vill se olika modeller som Triumph har finns en jättebra websida www.timarco.se - de har bilder på alla bh:ar och en av mina favoriter är den som heter soft sensation. Hoppas du hittar en BH som du blir nöjd med idag.
I övrigt tränar jag nästan som vanligt igen. Jag powerwalkar eller springer på morgonen och kör ett pilates-pass hemma. Gymmet och passen där får vänta till slutet av augusti när jag är tillbaka från semestern. Under semestern ska jag simma dagligen och ta upp golfandet som legat på hyllan efter op - det ska bli så kul! Dessutom ska jag givetvis vara på stranden och visa upp mig i mina nya snygga bikinis
Hoppas att det går bra för alla er nyop:ade - har ni några frågor så fråga på.
Sköt om er!
Kram
KalasAnnah: Då ser våra boobisar nog rätt lika ut, precis vad jag oxå menade under tröja och så! Men idag är jag supernöjd iaf!
Kendra: Mina bröst känns lika "mjuk-hårda" alltid nuförtiden, ingen skillnad morgon/kväll tycker jag. Och bröstvårtorna va så svullna och extra ömma några dagar efter op, men nu är de fullt normala igen, och "knottrar" sej som de brukar och så. Men jag har fortfarande ingen känsel UNDER brösten - nån annan som känner likadant???
Ang. serumet (tack för adressen! ), hur ska du smörja in det? Det går väl inte så ofta som varje dag som rekommendationerna allmänt är? För då måste man ju irritera ärret och ta bort tejpen å så. Och fäster alltså tejpen lika bra när man haft på serumet innan?? Vill så gärna veta mer om hur du och Björk00 ska göra, ifall jag ska köpa ett alltså! Snälla, förklara för lilla mej!
Normalliten: Kul att höra från dej igen - har saknat din 'röst' här! Hur tycker du det är att träna pilates hemma? Har du oxå DVD då eller? Själv har jag köpt hela 4 st olika, men har inte testat än. Och jättetack för adressen du gav - bra sida! Nån som testat en "SportBras" bh, som de har till försäljning där??? Den verkar bra iaf - särskilt den som heter "Shock Absorber Plunge". Nån som vet vart de säljs i butiker annars?....
Nej, nu ska jag in till stan å leta bh och annat! 'Höres' sen ikväll!
((Kram))
Hej igen!
Skule gärna vilja komma i kontakt med folk som opererat sig på citadellkliniken, som jag. Verkar som läkarna säger så olika saker till alla där, och vill veta vad ni fått för råd =)
Och så undrar jag varför ni pratat om vitlök så mycket, har ätit maassor nu när jag varit förkyld...
Ha det bra!
Abra: Jag känner mig helt återställd. Jag tränar på som vanligt, springer mycket och spelar innebandy där det blir ganska tuffa tacklingar. Jag kan sova på sidan, men tycker fortfarande det känns konstigt att ligga på magen....känns då som jag ligger på 2 vattenballonger
Abra: Jag har en Shock Absorber Plunge som jag använder när jag springer. Den är bra, men jag skulle vilja ha en som ännu lite mer stadig för löpningen - däremot tror jag den kommer vara perfekt när jag börjar träna dans och aerobic i höst igen. Min BH har jag köpt på Runners Store på Vasagatan (mittemot Centralen) i Sthlm. Det är svårt att köpa BH:ar på nätet innan man vet vilken storlek man har efter op, men när jag behöver fler beställer jag via Timarco (de har även en butik på Östermalm).
Jag har en enda Pilatesvideo som både jag och dottern tränar lite efter. Har dock fler övningar som vi gör utan video. (Bl a har tidningen IForm har en massa övningar på sin hemsida )
Jag sover nu på sidan hela tiden (som innan op) och jag kan ligga på magen, men inte så länge... Framstupa sidoläge är numera en favoritställning
Kram
Tack för era svar Normalliten och KalasAnnah.
Abra: Jag menar att de är lite citronlika på ovansidan de putar istället för att svanka... Men det känns redan lite bättre faktiskt.
Nu till något känsligt. Är det någon av er som sprider en mindre trevlig doft omkring sig. Min andedräkt är inte bra efter ingreppet. Sumpig.
Roligt det här med bröst. Men blir man inte lite väl fixerad??? från att inte funderat särskilt mycket över mina bröst, tänker jag på dem kanske 10 procnet av tiden. Påminner om att skaffa husdjur? Första smekmånaden med marsvinet kanske...
Abra: Jag har inte börjat använda mitt serum än. Tänkte börja med det sen när stygnen är tagna, och ha på det när jag byter tejp bara. O sen använda det efter att man inte ska ha tejp, om det behövs.
Var på stan idag o letade bh, fanns inte en enda utan bygelbh!!! Så jag fick åka till grannstaden.. men det fanns ingen där heller! Eller det fanns, men inte min storlek. Så jag fick köpa med bygel. Får lägga ett extra lager med tejp helt enkelt. För jag vill inte va utan bh i helgen när jag ska bort. Visade sig att jag kan ha C eller D kupa iaf. Trodde inte dme va så stora. Så det va kul!
sunnylee: Jag har faktiskt inte tänk på det. Ingen som klagat iaf. Men dem kanske inte vågar. haha.
O jo, jag ser typ bara bröst nuförtiden! Funderar på vem som kan va opererad eller inte osv. Helt galet. Men det lägger sig väl!
Nu ska jag äta fil!
Soulsistah
Jag har opererat mig på citadell. Det är bara att fråga på!
Soulsistah: Min läkare/kirurg på VK rekommenderade mej att helst inte äta vitlök 2 v. innan och 2 v. efter op pga att det gör blodet lite tunnare och mer svårkoagulerat - att det har svårare att "tjockna" alltså, vilket är särskilt bra att det kan vid läkning. Men jag har "fuskat" och ätit lite vitlök iaf - men försökt tänka på det ändå... av samma anledning ska man helst oxå undvika avocado (!), alkohol (särskilt rödvin) och värktabl. med acetlysalisyrsyra (som Treo t.ex.).
Peisy: Jätteskönt att höra för ett träningsfreak som jag! känner du alltså _ingenting alls_ i brösten när du springer, hoppar etc.?? Styrketränar du nåt förresten? Undrar just när den där "vattenbalongkänslan2 försvinner då man ligger på rygg... nån som vet??...
Normalliten: OK, bra att den är bra då! Jag ska kanske beställa en sån. Men mitt bh-konto har börjat dra iväg nu... Köpte 3 sköna och snygga bh:ar i stan i em, i storlekar allt från 75C-75E! Man den som satt allra bäst va den i 75E. de 2 andra fanns inte större, och de satt bra iaf. Det verkar skilja väldigt mkt i storlek mellan olika modeller, även imom samma märke! Så det bästa är ju att bara prova sej fram helt enkelt.Så häftig och ovan känsla att verkligen fylla ut en 75E, och dessutom få "snygga bullar" och klyfta upptill! Snacka om att va bröstfixerad nu va??! Jag kör förresten oxå "framstupa sidoläge" nattetid, och vaknar med små-ömma bröst just därför - men det är det minsann värt!
sunnylee: Förstår ändå inte riktigt vad du menar... "Citronlika"?... "Svank"?... Tell me more! Men bra att det känns bättre nu iaf.
Kendra: OK. Så tejpen fäster bra ändå, fast man haft serumet på alltså? Hur länge ska du ha tejp sen? Trist att du inte hittade nån utan bygel då. Men det fins ju iofs på nätet, men det kanske du inte vill beställa från? (För min del har de jag beställt passat utmärkt iaf, enligt deras måttabeller jag följt bara.)
Dessutom - konstaterade precis att "Normalliten" och "Peisy" op samma datum: 25:e april! Sammanträffande!
((Kram))
Kendra: Men jag fattar fortfarande inte hur man kan applikera serumet 2 ggr/dag om man har tejp??...