Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Misha**: Vet du om tabletten "Dexofen" (100mg) är morfinbaserat?... Det va iaf den jag själv fick efter op som extra smärtstillande, men slutade med efter 4 dagar. Tack för kram-tipset, ska jag tänka på!
KalasAnnah: Du behöver väl inte va utan bh bara för att du inte har just en bygelbh?... Det finns ju så många andra snygga och sköna bh:ar även utan bygel att använda. Eller vill du kanske inte ha såna?... Själv känner jag det som ett det skulle kännas t.o.m. obehagligt att ha bygelbh på ett bra tag, just för att ärren ju sitter där de gör. Så jag har mkt hellre sköna bh:ar som är "snällare" mot brösten. Ang. stavfel så har jag oxå såna ofta, blir så lätt, och även en smilys där jag eg. inte vill ha dem, som vid parenteser och så... Men men - huvudsaken är väl att man gör sej förstådd!
jadu; och gabbe: Roligt ned fler som skriver!
jadu;: Jag minns en tjej som skrev här att hon op sej i Thiland på ett väldigt bra och seriöst ställe - kombinerade sem. med bröstop. Op kostade ca 18 000:- och hon blev jättenöjd med resultatet. Det va ett svenskt företag som förmedlade det hela, och kunde fixa boende med och allt. Hon skrev här i början av den här tråden - så du kan ju söka efter inlägg som hon skrivit. Hon skrev dock inte så mycket - men "den som söker skola finna", kan man ju hoppas iaf!
((Kram))
Hej Alla!
Jag mår så himla bra:) va tom ute på en dagsutflykt igår passade på att köpa en mjuk skön bh oxå:).
Abra: jag opade mig på kosmetisk kirurgi i Falköping finns på många ställen i Sverige, Sthlm tror jag oxå:). Allt e väldigt likt de du säger ang VK och deras rekommendationer. Exakt lika stretch dock ska jag göra de lite ofare och alla tider gällande träning, stygn etc. Jag ska dock även utföra massage 3ggr i veckan för att minimera risken för kapselbindning. Serumet jag ska använda fick jag från kliniken ska använda det när jag börjar byta tejp. Det är C-vitamin baserat och va tydligen väldigt ge väldigt bra resultat.
Börjar med stormsteg att vänja mig vid mina nya kompisar:) snart e vi bästisar:)
Kram alla!
Alla ny, lova att ni vågar fråga allt som ni undrar, ingen ska ju gå och fundera i onödan:)
Misha**
Du skrev för en tid sedan att du inte skulle börja springa ännu. Hur länge efter op. har du rekommenderats att hålla upp med löpträningen?? Jag är op. 14.5., precis 8 veckor sedan idag. Saknar så otroligt mycket mina joggingturor, kan snart inte hålla mig längre! Min kirurg rek. att jag skulle ta det lugnt i 2 månader. Undras hur mycket kondition man mistat... Åtminstone mina armmuskler har försvunnit...
Hej Tjejer!!!
En fråga, när ni gjort ristest...
Hur har ni lagt rispåsen då i bh eller sporttoppen?
Lagt mitt på bröstet, underbröstet? Tyckte det var svårt att få till det när jag testade mina rispåsar...heheheh
Skulle jag kunna få se era bilder, snälla
Så nyfiken på era resultat.
Kram Lena
När man testar implantat hos läkaren lägger han den mitt på inte under! Ristesten e mega svårt, ta mjöl eller vatten i stället och försök göra påsen till en rund platt bulle ist. Lägg påsen i en tunn men stabil bh och sätt på dig en mega tight topp. Ett tips e att lägga olika mängd i varje bröst för att jämföra. Vid min konsultation tejpade de toppen under bysten för att få ett så verkligt resultat som möjligt. Hoppas du förstod. Till mig sa läkaren att ca 250cc är en kup strl. Hör av dig igen.
Hej alla glada
Kul att det är lite nya som skriver, som sagt är det något så bara fråga på :)
Abra - det är inte nödvändigt med en bygel-bh men jag har inte hittat någon snygg utan. Jag känner inte att mina krav är så höga, men det är det kanske.
Mina krav : 1, jag vill inte se ut som min farmor
2: det ska inte se ut som om jag är på väg till gymmet.
Vet inte om det är svåra krav men jag har inte hittat något, men ska jag vara ärlig så har jag inte letat med ljus o lyckta heller. Så är det någon som har bra tips så tar jag mer än gärna emot dem.
Björk00 - kul att höra att du mår bra, hoppas att du blir nöjd med resultatet.
en vecka kvar på semestern, hoppas att jag blir lite mer rörlig till jag ska börja jobba. Jobbar som frisör så jag använder armarna väldigt mycket, inga tunga grejer men det är ändå mycket rörelser med armarna hela dagen. tror att det kommer gå bra, är nästan som vanligt idag så en veckas vila till gör nog susen.
Mina bröst börjar kännas större än vad de gjorde förra veckan, på torsdag är det 2 veckor sedan op, men det är kanske fullt normalt att det blir såhär, inte mig emot ;) de är inte jätte mycket större,men rundare o fylligare.
Nu ska jag skicka ett mail till sköterskan angående ihoptryckningen av brösten och höra vad hon säger.
Ha en bra dag alla
kram
Hittade en jätte fin bh på lindex igår. Trekant lättvadderad nu menar jag LÄTT så att inte bröstvårtorna syns helt slät ny inkommet! fanns i vit och svart SKIT snygg sån man bara kunnat önskat sig innan:) Lovar, hittar du den kommer du inte bli besviken. Verkar vara som gjord för sillisar och skyltdockor:)
Björk00 - tror att jag vet vilken du menar, men enligt deras hemsida finns den bara i storlek 80B som störst. Jag har provat andra BH:ar i 75B o de passar inte, så jag tror inte att jag kan ha den iså fall. Men vilken storlek köpte du? det finns kanske större storlekar i butiken? men som sagt den är riktigt fin, så jag kan ju bara hoppas på att den finns i min storlek.
Någon annan som har tips på bra BH utan byglar som inte gör att det ser ut som om man är på väg till gymmet eller att man ska på sitt egna 80 årskalas så tar jag gärna emot era tips.
ha de
Björk00: Verkligen roligt att höra att du redan är så pigg - att det vände så fort för dej! Vet du vad serumet heter exakt, och har du nån mejladress eller så, så man kan fråga de på "Kostmetisk kirurgi" (eller nån annanstans) om man kan köpa en som de kan skicka till en? Har nämligen aldrig hört talas om nåt sånt serum förut!
Har ofta är det du ska göra stretchövn. då? Och förresten - har du inga "geléhallon" du eller?... Lindex-bh:n verkar ju jättebra, men jag tror liksom KalasAnnah, att de kanske inte finns i större storlekarm, som 75 D/DD/E kanske, vet du?...
Iangelin: Förstår dej så väl med att sakna träning!! Men armmusklerna kan du väl träna upp på gym eller hemma med lösa vikter? Brukar du träna mkt styrka annrs eller?
3barnsmamma: Jag gjorde ristestet genom att ha bulgur (=småkorningt vete) i en avklippt nylonstrumpa, spm jag knöt ihop. Sen la jag det hela under bröstet, så att mitt riktiga bröst liksom "bullades upp". testade i både sporttop/bh och bygelbh etc. Jag testade 325 ml (= 3,25 dl), och la sen till 50 ml (=0,5 dl) silikon i implantaten (pga att jag la det bakom br.muskeln), dvs min impl.storklek är nu 375 ml, och jag tycker det stämmer med "ristestet" jag gjorde storleksmässigt. Blev så som jag ville ha det iaf. Inte för stort och inte för litet, proportionerligt till min kropp alltså. Ser absolut inte ut som "typiska sillisar" iaf!
KalasAnnah: Ja, vilka bh-krav du har då! Nej, men det är väl klart du ska ha en bh du trivs med!
Har du kollat Triumph, de har ju många snygga och sköna - tycker jag iaf!
Jag pratade med de på VK idag ang. bh och så, och då sa de att det viktigaste är att man inte har en för tajt bh/sportbh som sitter åt för mkt under de första 6 v., upp till ca 2-3 mån efter op - pga att bh:n då kan forma bysten till oönskat resultat. (Detta gäller iaf om man har sk "anatomiska geléhallon" som jag.)
Ang. jobb så har jag oxå ett fysiskt jobb, t.o.m. väldigt fysiskt - och jag ska sjukskriva mej 2 lååångpass jag skulle gjort i mitten på denna v., och börja jobba ett kortare pass på sön. ist - 3 v. efter op. Ska säga att jag streckt ryggen och inte kan lyfta tungt då. Känns inte kul att ljuga, men vad gör man? Vill ju inte att alla på jobbet ska veta, angår dem inte alls.
Numera kan jag iaf sova med vanlig kudde (inte flera st.), och liggandes på sidan, om jag liksom "bullar in" ett tjockt tecke framför mej, som skyddar brösten från att klämmas åt och iohp för mkt. Kan inte ligga på mage eller halvt på mage, det är boobisarna för ömma för fortfarande. Men annars känner jag mej skitbra!! Inte ont alls, nästan hur jag än rör mej! Lite småöm i br.muskeln efter jag sovit bara, men efter några stretchövningar så slipper jag det.
((Kram))
Hej
Abra: Gelehallon 250 cc runda under musklen, så därför blev mina helt super lagom till mig och hamnade på en full 75 B och de va ju precis de jag ville och därför fanns ju bh:n till mig tittade inte på större förlåt:(
Serumet heter Flavo-c